• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Krusbärskompott
    MistyM skrev 2017-08-24 16:14:44 följande:

Hur mycket har er vikt förändrats sedan ni blev gravida och vilken vecka är ni i?

Jag gick först ner 2 kg tills v.7 kanske men nu har jag gått upp kanske 3kg. Svårt med detta tycker jag, har inte kunnat träna pga. hur jag har mått och jag har ju ingen koll på kosten längre eftersom jag mår illa av allting som är nyttigt. V.11

Exakt samma som innan grav, v 12+5 idag. Gick in i graviditeten m BMI 26 så har lite depåer att ta av.

Har mått relativt bra än så länge, var extremt trött under ett par veckor och orkade inte mer än promenad och yoga då. Är nu piggare och joggar igen, fast lugnare än vanligt för jag blir så flåsig! Upplever att jag äter ungefär samma som innan förutom att jag måste äta mellanmål för annars blir jag helt koko i bollen. =/
  • ABbf2018

Är det någon som haft blödningar eller rosa/röda flytningar som sökt vård? Hur och var har ni isånafall sökt?
    Har haft rosa flytningar igår em, men sen tog dom slut, sen kom de tillbaka idag, och jag är så orolig så jag vet inte var ja ska ta vägen. Men jag har inte spec ont så jag känner inte att jag kan söka vård för att jag har ont. Men samtidigt lan jag inte göra annat än o tänka på att mitt lilla hjärta där inne kanske inte lever längre. Är i v 14 förövrigt, då trodde att jag kunde va lugn, tills igår, men jag började inte bli såhär orolig förän idag, ja nu märker ju, jag är hur fumlig som helst...

• Tjager

Gått upp och ned som en jojo beroende på hur uppsvälld jag har varit för tillfället. Summan av kardemumman är minus 0,5kg just nu på 12+2.

Man kan inte se det alls på mig om man inte vet hur vältränad jag var innan och det pyttelilla som syns skulle lika gärna kunna vara "några bullar för mycket".

En väldigt livlig bebis med väldigt låg riskfaktor idag på KUB så det känns som en oerhörd lättnad efter vårt missfall.

Det värsta är att jag har ett diskbråck sedan tidigare som jag har tränat som en galning för att hålla under kontroll men det har hormonerna och sommarens "ligga på soffan för att jag mår skit" förstört helt så nu är ryggen paj igen... :'(

• Fral13
    ABbf2018 skrev 2017-08-24 17:04:45 följande:

Är det någon som haft blödningar eller rosa/röda flytningar som sökt vård? Hur och var har ni isånafall sökt?

Har haft rosa flytningar igår em, men sen tog dom slut, sen kom de tillbaka idag, och jag är så orolig så jag vet inte var ja ska ta vägen. Men jag har inte spec ont så jag känner inte att jag kan söka vård för att jag har ont. Men samtidigt lan jag inte göra annat än o tänka på att mitt lilla hjärta där inne kanske inte lever längre. Är i v 14 förövrigt, då trodde att jag kunde va lugn, tills igår, men jag började inte bli såhär orolig förän idag, ja nu märker ju, jag är hur fumlig som helst...

Ring MVC i morgon eller närmsta kvinnoklinik om du känner dig orolig. Bättre kolla en gång för mycket än för lite. Håller tummarna att det är som det ska var. Det är ju inte ovanligt med små blödningar utan att det är någon fara.
  • ABbf2018
    Fral13 skrev 2017-08-24 20:19:33 följande:
    Ring MVC i morgon eller närmsta kvinnoklinik om du känner dig orolig. Bättre kolla en gång för mycket än för lite. Håller tummarna att det är som det ska var. Det är ju inte ovanligt med små blödningar utan att det är någon fara.
    Har en tid bokad på måndag för ultraljud så känns inte spm att jag komma få nån tidigare...
  • Sofiamy

Hej alla! 
    jag undrar om det är någon som köpt gravid-strumpbyxor från HM? jag har nämligen gjort detta då jag upplever at mina vanliga sitter rakt över mina svullna tarmar och trycker. MEN nu undrar puckot här bakom skärmen vilket håll de ska vara på?  ena sidan har två sömmar och den andra en, de är lika stretchiga o magen oavsett vilket håll de är på. Jag känner min som en idiot. snälla hjälp???

• pugsnotdrugs
    Sofiamy skrev 2017-08-25 10:53:23 följande:

Hej alla! 

jag undrar om det är någon som köpt gravid-strumpbyxor från HM? jag har nämligen gjort detta då jag upplever at mina vanliga sitter rakt över mina svullna tarmar och trycker. MEN nu undrar puckot här bakom skärmen vilket håll de ska vara på?  ena sidan har två sömmar och den andra en, de är lika stretchiga o magen oavsett vilket håll de är på. Jag känner min som en idiot. snälla hjälp???

Två sömmar framåt :)
  • MaryIng84
    MistyM skrev 2017-08-24 16:14:44 följande:

Hur mycket har er vikt förändrats sedan ni blev gravida och vilken vecka är ni i?

Jag gick först ner 2 kg tills v.7 kanske men nu har jag gått upp kanske 3kg. Svårt med detta tycker jag, har inte kunnat träna pga. hur jag har mått och jag har ju ingen koll på kosten längre eftersom jag mår illa av allting som är nyttigt. V.11

Jag har gått upp 2 kg tror jag, mest för att jag inte lyckats äta så nyttigt som jag ändå normalt sett försöker göra. Mkt ljust bröd, pasta och sjuka mängder frukt vissa dagar. Nu börjar jag dock må mkt bättre, går in i v 12 idag (11+0) och har redan kommit igång med lite träning igen, det hjälper ju dessutom mot det unkna måendet för mig!
  • MistyM
    MaryIng84 skrev 2017-08-25 14:41:08 följande:
    Jag har gått upp 2 kg tror jag, mest för att jag inte lyckats äta så nyttigt som jag ändå normalt sett försöker göra. Mkt ljust bröd, pasta och sjuka mängder frukt vissa dagar. Nu börjar jag dock må mkt bättre, går in i v 12 idag (11+0) och har redan kommit igång med lite träning igen, det hjälper ju dessutom mot det unkna måendet för mig!
    Ja precis, min kostcirkel består av ljust bröd, smör, ost, pasta, frukt. Dessutom äter jag 8-10 ggr per dag för att annars spårar det ur med illamåendet och blir svårt att återhämta sig. Ser framemot mer normala tider!
  • KarinIngrid

V 14 nu
    Och äntligen känns det som det börjar vända lite med måendet. jag äter fortfarande lergigan men får i mig lite mer varierat.

+-0 på vågen

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?