• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Cizzi86

Hej!
    Rul nästa fredag, fredag den 13:P ska bli superkul att få se lillebror igen. Känns längesen nu och är ju typ 7 veckor sen ändå. Är i V18 nu. Mår bra, tror jag känner lillen då och då men inget utåt sett än. Magen växer oxå och idag fick jag handlat ett par gravidbyxor och en ny bh, för de har oxå växt en hel del:P angående vagn så är jag helt kär i Emmaljunga NXT90 och NXT90F, men de är ju sååå dyra. Ska ta och kika på de live efter rul och se hur de verkar men tror det kommer bli svårt att ställa om hjärnan och köpa en annan vagn. Får väl se om man kan få bidrag från släkten, haha!

• Johlit

Går in i vecka 18 idag :) och rul 25:e okt. Magen växer enormt och det är massa aktivitet som jag känt sedan v. 16. Blir starkare för varje vecka :)

Vi köpte en vagn, en Joolz, som jag hittade på blocket. Den är knappt använd, superfräsch, och vi betalade inte ens en tredjedel av nypris. Så vi slog till även om det kändes lite tidigt.

• Starlights

Vi har RUL bokat om två veckor. Var helt fullbokat i vår stad, så vi måste åka till grannkommunen. Får ta en halv dag ledigt från jobbet.

Hur funkar det egentligen, visst har man typ alltid rätt att ta ledigt för mvc-besök och liknande? Är ju första gången för mig så känner mig lite osäker..

• Sofiamy
    Starlights skrev 2017-10-08 16:32:27 följande:

Vi har RUL bokat om två veckor. Var helt fullbokat i vår stad, så vi måste åka till grannkommunen. Får ta en halv dag ledigt från jobbet.

Hur funkar det egentligen, visst har man typ alltid rätt att ta ledigt för mvc-besök och liknande? Är ju första gången för mig så känner mig lite osäker..

Det beror på  vad det står i ditt kollektivavtal men det är absolut ingen rättighet att få gå på arbetstid.
  • Anonym morsa till snart 3 kids

Hej alla kämpar!

Har smygföljt er nästan sen gruppen startades men aldrig tagit mig för att skriva själv men nu tänkte jag, va han, så vi kör! Hade varit kul om tråden fick fortsätta leva! Iallafall så väntar vi barn nummer 3 här. Den första är född -14, den andra -16 (knappt 18 månader mellan) och nu till våren -18 väntas 3:än. Jag är 28 år och min sambo 29. Mått dåligt alla tre av mina graviditeter så börjar va härdad :P RUL sker i slutet av månaden och jag längtar ihjäl mig. Det är med skräckblandad förtjusning så att säga men vi hoppas och tror på ett pickande hjärta. Gjorde ett privat UL i ca v.13 och fick då se en fin liten krabat så jag kunde berätta på jobbet av olika anledningar. Första dagen på jobbet efter en nästan 3,5 års ledighet (hann jobba 3 månader mellan 1:än och 2:än medans pappan va FL) så kände jag att jag ville få de sagt till kollegor och chef så inga större planer skulle hinna smidas. Nu, som sagt, fokuserar vi på RUL och räknar ner! Kram till er alla och till er som tyvärr, av olika anledningar, fått lämna oss under tidens gång, jag önskar så att alla som vill fick uppleva barn?

• Sara2017
    Linkaa skrev 2017-10-03 12:30:33 följande:

Någon här som funderat på vagn än? :) vi va och kikade igår men det är ju en hel djungel att hitta vagn.. det enda vi är klara med är att det blir en Emmaljunga :) nån som har tankar och idéer? :)

Vi står mellan Emmaljunga, nxt90F, eller crescent. Kommer inte ihåg vilken modell, men den har fyra fasta hjul iaf. Vi har inte provkört än, tänkte göra det på lördag :) crescent är typ halva priset jämfört med Emmaljunga :) sen har vi två små hundar, så det blir väl till att beställa en specialbur som har två våningar så vi får in vagnen osv :P

Det viktigaste för mig med vagn är att den funkar i alla väder och på alla underlag, har en bra korg så den äldsta hunden kan vila i den på långa promenader... jag är lite osäker på 2 svängbara hjul :/

Någon mer än jag som ligger hemma med foglossning? Är i v 22, är sjukskriven 25%, men nu har jag sjukat mig helt. Väntar på att få kontakt med min bm så vi kan bestämma hur vi ska gå vidare :(
  • Sofiiakarin

Inte skrivit på länge.. vecka 20 nu.. börjar känna buffar mer o mer... när jag ligger ner bara.. är så mysigt! :)

Ska på Rul imån.. är så nervös.. även om jag känner den så är jag nervös att den ska vara död eller väldigt sjuk... har gjort KUB o allt såg bra ut. Men ändå är jag nervös o orolig... ngn mer?

• Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-10-24 09:17:01 följande:

Inte skrivit på länge.. vecka 20 nu.. börjar känna buffar mer o mer... när jag ligger ner bara.. är så mysigt! :)

Ska på Rul imån.. är så nervös.. även om jag känner den så är jag nervös att den ska vara död eller väldigt sjuk... har gjort KUB o allt såg bra ut. Men ändå är jag nervös o orolig... ngn mer?

Är i v 22, känner inget alls :( gjorde rul för 1,5 vecka sen och då va den frisk och kry iaf :) så förstår din oro <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?