• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • KarinIngrid
    VickanK skrev 2017-11-05 10:15:04 följande:

Så roligt med syskon ??

Jag mår bra men väldigt trött bara. Hur mår du?

Det ska bli spännande att se hur storebror reagerar :)
  • VickanK

Ja verkligen :) storasyskonet kommer ju att reagera men vet inte hur eller hur mycket :)

• Krusbärskompott

Gud var med om en skitläskig grej i morse.

23+0 idag o första barnet så jag vet ju inget om hur saker "ska" kännas. Satt och åt frukost o fick smygande skitont i magen som kom och gick i intervaller. Låg typ på badrumsgolvet och grät till slut??

Cervix sacral och sluten (svårt att komma åt mu för tiden!) och livmodern kändes mjuk. Så jag försökte avvakta hemma.

Lättade till slut efter typ 90 minuter och en nummer två. Sen mått bra hela dagen o bebis har sparkat på som valigt. Så jäkligt läskigt! Nog för att fis på tvären kan göra ont men det här var något i hästväg...

Någon som upplevt något liknande?

• Sara2017

Woho! Lite action i tråden igen :) detta är vårt första barn och vi har två hundar. Igår hälsade vi på vår kompis som har en tre veckors liten söt bebis! (Som man längtar nu) men ena hunden blev så avis när jag gullade med deras barn. Han visade ingen agressivitet men skulle bestämt ligga i mitt knä :) så vi får väl se hur det blir :)

Vi har inte heller kollat kön och enda namnet vi kommit på är Alice, måste komma på ett pojknamn också :)

• Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-11-06 18:35:42 följande:

Gud var med om en skitläskig grej i morse.

23+0 idag o första barnet så jag vet ju inget om hur saker "ska" kännas. Satt och åt frukost o fick smygande skitont i magen som kom och gick i intervaller. Låg typ på badrumsgolvet och grät till slut??

Cervix sacral och sluten (svårt att komma åt mu för tiden!) och livmodern kändes mjuk. Så jag försökte avvakta hemma.

Lättade till slut efter typ 90 minuter och en nummer två. Sen mått bra hela dagen o bebis har sparkat på som valigt. Så jäkligt läskigt! Nog för att fis på tvären kan göra ont men det här var något i hästväg...

Någon som upplevt något liknande?

Är i vecka 24, inte haft liknande känslor tidigare på senare tid. Men i början, strax innan v 20 kunde jag få fruktansvärt ont.

Men upplever att jag blivit trögare i magen och att det då kan göra ont om jag inte lyckas gå på toa. Det blir liksom för mycket saker i tarmar och med bebis och allt...
  • Krusbärskompott
    Sara2017 skrev 2017-11-08 06:06:17 följande:

Är i vecka 24, inte haft liknande känslor tidigare på senare tid. Men i början, strax innan v 20 kunde jag få fruktansvärt ont.

Men upplever att jag blivit trögare i magen och att det då kan göra ont om jag inte lyckas gå på toa. Det blir liksom för mycket saker i tarmar och med bebis och allt...

Mmm... Tanken på att den ska växa kanske 3kg till känns sådär.. Tack!
  • KarinIngrid

Nu har jag fått börja hos en sjukgymnast två ggr i veckan för min foglossning. Vi kör vattengympa. Grymt skönt att få komma ner i vattnet och känna sig lite smidig och rörlig!!

• Starlights

Känns som att min mage exploderat i storlek senaste veckorna.. Plötsligt går den inte alls att dölja under några kläder, och har jag en tight tröja eller kjol så ser jag typ höggravid ut.. Är bara i vecka 22 än, så hoppas att det lugnar sig liiite så man inte blir helt gigantiskt.. På nästa besök hos bm ska vi börja mäta magen, så får se hur jag ligger i kurvan. :)

• VickanK
    Starlights skrev 2017-11-08 18:13:42 följande:

Känns som att min mage exploderat i storlek senaste veckorna.. Plötsligt går den inte alls att dölja under några kläder, och har jag en tight tröja eller kjol så ser jag typ höggravid ut.. Är bara i vecka 22 än, så hoppas att det lugnar sig liiite så man inte blir helt gigantiskt.. På nästa besök hos bm ska vi börja mäta magen, så får se hur jag ligger i kurvan. :)

Min mage är också stor redan. Syntes ju knappt med första barnet så det är skillnad.

Är det första eller andra barnet för dig? :)
  • Starlights
    VickanK skrev 2017-11-08 18:32:14 följande:
    Min mage är också stor redan. Syntes ju knappt med första barnet så det är skillnad.

Är det första eller andra barnet för dig? :)
    Första för mig :P
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?