• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Gluttan1981

Också stor mage redan, har ett barn som blir 5 år i maj, då började magen växa i v 21. Är i v 23 nu och har fått den klassiska kommentaren; vecka 23 och redan så stor och ni är säkra på att det bara är en?! :-@

Hoppas också det lugnar sig lite. Ska till BM 30 november först och måtta.

Starlights skrev 2017-11-08 18:13:42 följande:

Känns som att min mage exploderat i storlek senaste veckorna.. Plötsligt går den inte alls att dölja under några kläder, och har jag en tight tröja eller kjol så ser jag typ höggravid ut.. Är bara i vecka 22 än, så hoppas att det lugnar sig liiite så man inte blir helt gigantiskt.. På nästa besök hos bm ska vi börja mäta magen, så får se hur jag ligger i kurvan. :)

• Zaxika

Jag är i vecka 25 och det är först nu folk på jobbet börjar fråga om jag är gravid. När jag sedan berättar hur långt gången jag är blir de flesta förvånade. Min mage syns tydligen inte så mycket. Det bästa just nu är att jag känner lillen varje dag. Jag har också blivit mindre känslig vid tandborstning. Tidigare hade jag lätt för att kräkas bara av att spotta ut tandkrämen eller av att harkla mig. Det som blivit sämre: mer stel i höfterna, ont i svanskotan och strålning ut i skinkorna. Jobbigt att sitta på huk, böja mig framåt, ta på mig strumpor och skor. Tycker ändå jag mår bra på det stora hela.

• Sara2017
    KarinIngrid skrev 2017-11-08 12:22:35 följande:

Nu har jag fått börja hos en sjukgymnast två ggr i veckan för min foglossning. Vi kör vattengympa. Grymt skönt att få komma ner i vattnet och känna sig lite smidig och rörlig!!

Vattengympa! Himla smart :) jag får akupunktur 1 gång i veckan också guld värt! :)
  • Sara2017

Samma här, första barnet, kändes som om magen på en natt bara blev stor! Ngen som frågat på mitt jobb heller om just magen. Men tror ryktet spridit sig eftersom vissa frågat varför jag är sjukskriven 50%...

Är det någon här som tänker söka om graviditetspenning? Jag är väldigt kluven. Eftersom det är första barnet vet jag inte hur jobbigt det är att bli större. Min bm vill att jag ska söka...

• VickanK

Jag har sökt gravidpenning med första och ska göra nu med andra barnet. Jobbar i vården så måste få det och vilket jag hoppas. Skönt att kunna gå hem tidigare. :)

• Linkaa
    Sara2017 skrev 2017-11-09 08:10:04 följande:

Samma här, första barnet, kändes som om magen på en natt bara blev stor! Ngen som frågat på mitt jobb heller om just magen. Men tror ryktet spridit sig eftersom vissa frågat varför jag är sjukskriven 50%...

Är det någon här som tänker söka om graviditetspenning? Jag är väldigt kluven. Eftersom det är första barnet vet jag inte hur jobbigt det är att bli större. Min bm vill att jag ska söka...

Jag har sökt och fått beviljad graviditetspenning, tog mindre än en vecka efter att jag skickat in papperna så fick jag beviljat. Jobbar på förskola och det är första barnet för mig också men det börjar redan nu bli tufft att lyfta alla småttingar i och ur vagnar och barnstolar :) var då inte alls svårt att söka gäller bara att chefen skriver ett bra intyg :)
  • Sara2017

Då ska jag söka :) men är det någon skillnad på sjukskrivning och gravpenning? Ekonomiskt tänker jag då. På FK står det att man får knappt 80% när man får gravpenning. Fast å andra sidan är det iaf inte många kronor det handlar om...

Så mycket att sätta sig in i när man är gravid! :P

• Sara2017
    Linkaa skrev 2017-11-09 18:15:19 följande:

Jag har sökt och fått beviljad graviditetspenning, tog mindre än en vecka efter att jag skickat in papperna så fick jag beviljat. Jobbar på förskola och det är första barnet för mig också men det börjar redan nu bli tufft att lyfta alla småttingar i och ur vagnar och barnstolar :) var då inte alls svårt att söka gäller bara att chefen skriver ett bra intyg :)

Åh! Härligt att det gick så fort! Ska be min chef skriva nästa vecka :) så mycket nytt och så osäker på allt. Men ska du gå 60 dagar innan?
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2017-11-10 06:33:47 följande:

Då ska jag söka :) men är det någon skillnad på sjukskrivning och gravpenning? Ekonomiskt tänker jag då. På FK står det att man får knappt 80% när man får gravpenning. Fast å andra sidan är det iaf inte många kronor det handlar om...

Så mycket att sätta sig in i när man är gravid! :P

Jag har faktiskt ingen koll på hur mycket man får, känner att man borde verkligen pröva söka när man ha möjligheten och vara ledig och ladda upp inför vad som kommer :) men man kan ju bara söka tills 11 dagar innan beräknad bf, sista dagarna måste man ta semester eller föräldrapenning :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?