• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Starlights
    Starlights skrev 2018-01-21 16:46:13 följande:

Vi sitter och klurar på andranamn/mellannamn, vilket är myycket svårare än förnamnet. :O Efternamnet blir min sambos, eftersom det är "viktigare" i hans jobb att ha sitt namn som "varumärke". Mitt efternamn är ändå rätt likt hans och börjar på samma bokstäver så blir ändå samma initialer. Gjorde en deal att om bebis får hans efternamn så ska vi nån gång gifta oss, hehe. ;)

Alltså för att förtydliga min själv, det skulle alltså bli mer "omständigt" för honom i hans yrke om han plötsligt bytte namn om han skulle ta mitt efternamn efter giftemål, istället för att jag tar hans.. Haha, inte så romantiskt, men vi är rätt praktiska av oss.  
  • Sofiiakarin

Vi har tyyyyyyyp bestämt oss för namn... O mellannamn. O efternamn blir min mans.. Då vi är gifta :) men sparar mig för att berätta då de är väldigt privat för mig(vet ej varför)

Idag har vi vart på Barnmorska-besök. Gick jätte bra. Älskar min barnmorska! Hon är så underbar o lättsam. Är i vecka 33. Byter vecka på lördagar.

Bebis ligger nu med huvudet nedåt.. O de känns. De ilar.. O de hugger mellan benen. Men! Glad att han ligger där. Barnmorskan sa att de är klart han kan vända sig men hon trodde inte det utan att han ligger bra nu. Vi får se :) börjar närma sig.. Har inte gått upp så mycket.. Ligger på +8 kg.. Men känner du på min vigselring att händerna är svullna vissa stunder på dagen..

Hur mycket har ni ökat med kg? Har eran bebis vänt sig? O hur mår ni?! :)

• Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-01-22 10:54:57 följande:

Vi har tyyyyyyyp bestämt oss för namn... O mellannamn. O efternamn blir min mans.. Då vi är gifta :) men sparar mig för att berätta då de är väldigt privat för mig(vet ej varför)

Idag har vi vart på Barnmorska-besök. Gick jätte bra. Älskar min barnmorska! Hon är så underbar o lättsam. Är i vecka 33. Byter vecka på lördagar.

Bebis ligger nu med huvudet nedåt.. O de känns. De ilar.. O de hugger mellan benen. Men! Glad att han ligger där. Barnmorskan sa att de är klart han kan vända sig men hon trodde inte det utan att han ligger bra nu. Vi får se :) börjar närma sig.. Har inte gått upp så mycket.. Ligger på +8 kg.. Men känner du på min vigselring att händerna är svullna vissa stunder på dagen..

Jag byter också vecka på lördagar och är i vecka 33!:)

Vi har inte bestämt oss om namn, vi vet ju inte vad vi ska få men namn förslagen är klara och sen få vi känna efter när bebis har kommit vad för namn som passar bäst :) blir min sambos efternamn då han har ett jätte ovanligt och fint efternamn :) jag har gått upp 12 men nu har jag stått still i flera veckor i vikt så det känns bra för magen växer då iallafall och bebis ha vänt sig :)
  • Krusbärskompott
    Sofiiakarin skrev 2018-01-22 10:54:57 följande:

Haha vi har nog också typ bestämt men man vet ju aldrig vad som kommer ut så det kanske blir nåt annat?

Mitt efternamn. Ingen diskussion. Det är finare.

Bebis har huvudet ner men fortfarande rörligt.

Vecka 35 nu, har gått upp 10 kg. Känner mig som en strandad val ibland och andra stunder helt okej.

Kämpar på med promenaderna, nu tar det typ en timme att gå 5 km?! Dubbelt så lång tid som i vanliga fall (när jag joggar)... Men jag tänker att det är bra för både mig och bebis.

Sover gott hela nätterna.

Så jag har det nog oförskämt bra fortfarande...
  • efterfest

Hmm dessa gravidplågor. Har varit hos naprapat precis och tryckt ut en låsning i ryggen.. ajaj har haft ont i flera dagar. Beror på felbelastning under graviditeten!

Våran bebis har inte lagt sig med huvudet ner ännu, han ligger rörlig i säte fortfarande. Är i v 34+1. Har han inte lagt sig tillrätta nästa vecka så blir vi ev sända till vändningsförsök. Suck!! Är som sagt i början på v 35 och gått upp 9kg (kanske lite mer nu..) :)

• KarinIngrid

V 35

Bebis ligger med huvudet neråt men rörligt

Starka hjärtslag

Har gått upp 14 kg!

Men beror nog mycket på att jag inte ens kan gå!

• Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-01-22 11:22:38 följande:

Jag byter också vecka på lördagar och är i vecka 33!:)

Vi har inte bestämt oss om namn, vi vet ju inte vad vi ska få men namn förslagen är klara och sen få vi känna efter när bebis har kommit vad för namn som passar bäst :) blir min sambos efternamn då han har ett jätte ovanligt och fint efternamn :) jag har gått upp 12 men nu har jag stått still i flera veckor i vikt så det känns bra för magen växer då iallafall och bebis ha vänt sig :)

Nej va kul! :D jag har BF 16 mars!

Jaa jag fokuserar inte alls på vikten... Bara de inte blir allt för överdrivet så det är en risk för både mig o bebis så slitsamma! Man ska gå upp när man är gravid o får vara glad för att kroppen gör det den ska o tar hand om oss båda! <3

Är ni nervösa för ngt speciellt inför förlossning eller ngt? O hur är era partners just nu? :)
  • Sofiiakarin
    KarinIngrid skrev 2018-01-22 12:20:47 följande:

V 35

Bebis ligger med huvudet neråt men rörligt

Starka hjärtslag

Har gått upp 14 kg!

Men beror nog mycket på att jag inte ens kan gå!

V35 o 14 kg är väl alldeles helt otroligt normalt o hälsosamt! :) jobbigt att du inte kan gå! :( stackare
  • Snöflingaan

Hej alla blivande mammor!

Jag har inte skrivit något tidigare även fast jag följt tråden ett litet tag. Känner nu när det äntligen börjar närma sig att jag också vill vara med :)

Jag och min man väntar vårt första barn med bf 30/3 och jag är i vecka 31 (30+2).

Har haft en ganska så jobbig graviditet och fått vara sjukskriven heltid på grund av min hemska foglossning sen slutet på oktober, så de är så skönt nu när de känns att de äntligen börjar ta på tiden som är kvar tills de lilla pyret äntligen är här! <3

Jag har gått upp ca 10-12kg tror jag, hade lite dålig koll på min startvikt från början :)

• Sara2017

Precis varit hos bm :) magen mäter 32 cm gått upp ca 14 kg och är beräknad 5/3. Barnet ligger med huvudet ned men är inte riktigt fixerad...

Vi har en del namn till både pojke och flicka eftersom vi inte vet kön. Efternamnet får bli efter sambon eftersom vi någon gång ska gifta oss och då blir det hans namn som gäller...

Börjat få mensvärk också :) vill såklart inte föda för tidigt, men det börjar bli tråkigt att vänta :P

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?