• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Vargen070918
    Linkaa skrev 2018-01-24 20:00:59 följande:
    Så roligt! Längtar tills våran vagn kommer om 2 veckor :)

Alltså är det nån fler som har börjat känna av yrsel? Har legat HELA dagen idag, varje gång jag ställt mig upp har hela världen snurrat.. hade fina värden hos BM förra veckan och ska dit nästa vecka igen.. känns inte så kul att knappt våga gå upp för ett glas vatten med rädsla att svimma och slå sig :(
    Jag har det till och från och även i samband med illamående. 
    Jag har ganska lågt blodtryck så min BM trodde att det var blodtrycksfall som jag får. Fick rådet att dricka mer vatten och vara försiktig när det kommer till att resa mig snabbt osv. 
    Det kommer dock för det mesta när jag sitter ner så sambandet med att resa sig stämmer inte på mig.
  • Linkaa
    Vargen070918 skrev 2018-01-25 08:46:07 följande:

Jag har det till och från och även i samband med illamående. 

Jag har ganska lågt blodtryck så min BM trodde att det var blodtrycksfall som jag får. Fick rådet att dricka mer vatten och vara försiktig när det kommer till att resa mig snabbt osv. 

Det kommer dock för det mesta när jag sitter ner så sambandet med att resa sig stämmer inte på mig.

Jag har också haft väldigt lågt blodtryck, men ska höra med min bm på torsdag då jag ska dit ifall det är det som yrseln beror på :) men tycker att man känner sig mer och mer sliten för varje dag som går nu, sover typ hela dagarna och fått mer o mer svullna fötter och mer yrsel men det är väl kanske så det ska vara:)
  • Starlights

Hur länge innan bf har ni planerat att jobba? Blev nekad gravpenning, och mår "för bra" för sjukskrivning (vilket såklart är jättebra! ;) 
    Men det börjar ändå kännas tungt i kroppen och jag har ett ganska fysiskt och stressigt jobb. Har sökt fp två veckor innan bf för att kunna vara hemma de två sista veckorna. Kan ju sjukskriva mig själv en vecka innan också om det blir för tungt. Men annars blir det att jobba fram till vecka 38. 

• efterfest
    Starlights skrev 2018-01-28 15:14:19 följande:

Hur länge innan bf har ni planerat att jobba? Blev nekad gravpenning, och mår "för bra" för sjukskrivning (vilket såklart är jättebra! ;) 

Men det börjar ändå kännas tungt i kroppen och jag har ett ganska fysiskt och stressigt jobb. Har sökt fp två veckor innan bf för att kunna vara hemma de två sista veckorna. Kan ju sjukskriva mig själv en vecka innan också om det blir för tungt. Men annars blir det att jobba fram till vecka 38. 

Förstår att det börjar kännas tungt, samma här. Jag planerar att jobba fram till 2,5v innan förlossningen. Dock jobbar jag inte full tid längre, vilket är skönt. Jag har BF 4mars :)
  • Vargen070918
    Linkaa skrev 2018-01-28 14:56:57 följande:

Jag har också haft väldigt lågt blodtryck, men ska höra med min bm på torsdag då jag ska dit ifall det är det som yrseln beror på :) men tycker att man känner sig mer och mer sliten för varje dag som går nu, sover typ hela dagarna och fått mer o mer svullna fötter och mer yrsel men det är väl kanske så det ska vara:)

Jag håller med dig. Mer vätska i kroppen, trött och tungt. Men jag har bra järnvärde osv så det är nog "bara " vanliga gravsymptom som härjar ;)
  • Vargen070918

Jag har BF 1 mars enligt KUB och har planer på att jobba till 16 feb. Dock har jag bestämt mig för att ta en dag i taget och blir det för tungt tar jag ev fp 50% en vecka tidigare.

Min bm så i fredags att hon tror att jag kommer att få tidigare. Mina andra har kommit i vecka 38+ och 39+ så vi får väl se om jag hinner vara hemma ngt innan födseln :)
  • Sofiamy

Jag har planerad BF 6/3 och planerar arbeta till den 1/3 om inget oförutsett händer ????
  • KarinIngrid

Har bf 2/3

Men är 100% sjukskriven sen 1 januari

Jag har sån extrem foglossning så kan knappt ta mig fram ens med kryckorna.

Sover inte mer ön 10-15 minuter i stöten. Vänder o vrider o vaknar kallsvettig av smärtan vid varje vridning i sängen. Är konstant trött, konstant ont och psyket börjar bli så påverkat att jag är orolig att gå in i depression ..

V 36 nu och min bm har skickat remiss till förlossningen angående ett möte för att planera igångsättning v 38-39

Så jag ska slippa gå tiden ut. Det är snart outhärdligt o jag klarar inte av att sköta min vardag. Så jag hoppas på att få träffa en bra och förstående förlossningsläkare. Så kanske jag håller min bebis i famnen om 2-3 veckor!

Och kroppen kan få börja läka!

• Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-01-28 17:01:43 följande:

Har bf 2/3

Men är 100% sjukskriven sen 1 januari

Jag har sån extrem foglossning så kan knappt ta mig fram ens med kryckorna.

Sover inte mer ön 10-15 minuter i stöten. Vänder o vrider o vaknar kallsvettig av smärtan vid varje vridning i sängen. Är konstant trött, konstant ont och psyket börjar bli så påverkat att jag är orolig att gå in i depression ..

V 36 nu och min bm har skickat remiss till förlossningen angående ett möte för att planera igångsättning v 38-39

Så jag ska slippa gå tiden ut. Det är snart outhärdligt o jag klarar inte av att sköta min vardag. Så jag hoppas på att få träffa en bra och förstående förlossningsläkare. Så kanske jag håller min bebis i famnen om 2-3 veckor!

Och kroppen kan få börja läka!

Låter riktigt jobbigt! Hoppas att du får den hjälp du behöver så du snart kan se en ljusning. Kram!
  • KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2018-01-28 19:23:51 följande:

Låter riktigt jobbigt! Hoppas att du får den hjälp du behöver så du snart kan se en ljusning. Kram!

Tack!

Ja jag hoppas verkligen på att bli kallad på samtal snarast för planering!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?