• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-01-22 14:39:18 följande:

Nej va kul! :D jag har BF 16 mars!

Jaa jag fokuserar inte alls på vikten... Bara de inte blir allt för överdrivet så det är en risk för både mig o bebis så slitsamma! Man ska gå upp när man är gravid o får vara glad för att kroppen gör det den ska o tar hand om oss båda! <3

Är ni nervösa för ngt speciellt inför förlossning eller ngt? O hur är era partners just nu? :)

Jag har också bf den 16 :) blir spännande att se om det blir tidigare eller senare för mig får bebis gärna komma tidigare! :)

Jag känner mig inte så nervös, jag tänker att ut ska den och ont kommer det ta så det är bara att gilla läget :) så känns det nu iallafall, sambon däremot är betydligt mer nervös och vill knappt prata om förlossningen så jag är mer orolig för hans skull än för min egen just nu:)
  • Lifl

Jag skrev nog här någon gång strax efter att jag plussade, var medlem i fb-gruppen ett tag men det skapade lite ökad oro och ångest i början av graviditeten så jag gick ur den.

Vi har tid för planerat snitt den 19/3, och det känns SÅ konstigt att liksom veta bebbens födelsedag den här gången, om det inte sätter igång tidigare. Har en son född 2015 sen tidigare.

Kön vet vi inte, men vi har som många andra listor på både tjej och-killnamn, så vi får se vem det blir som kommer ut.

Mår ganska bra, lite sammandragningar och sjukt mycket halsbränna! Har inte gått upp något under graviditeten, vilket jag vet oroar bm lite. Men jag var något rund innan graviditeten, men det syns att jag gått ner. Får väl hoppas att jag lägger på mig lite nu i slutet.

Kram på er

• Krusbärskompott
    Sofiiakarin skrev 2018-01-22 14:39:18 följande:

Är ni nervösa för ngt speciellt inför förlossning eller ngt? O hur är era partners just nu? :)

Första barnet här och är mest förväntansfull just nu. Rädd för att jag ska tappa kontrollen. Eller, jag vet ju att jag inte kan styra min förlossning så det är inte det jag menar utan mer att jag inte ska kunna hantera smärtan utan spänna till och få ännu mera ont. Att det ska ta längre tid för att jag inte kan slappna av.

Jag har jobbat på neonatal så är inte ett dugg räd för sugklocka eller akut snitt men rädd för att nåt sånt inte ska sättas in i tid o bebis ska få syrebrist.

Det blir som det blir utefter vad jag och bebis behöver. Försöker jag intala mig i alla fall! ;)
  • Sofiamy
    Sara2017 skrev 2018-01-22 15:49:31 följande:

Precis varit hos bm :) magen mäter 32 cm gått upp ca 14 kg och är beräknad 5/3. Barnet ligger med huvudet ned men är inte riktigt fixerad...

Vi har en del namn till både pojke och flicka eftersom vi inte vet kön. Efternamnet får bli efter sambon eftersom vi någon gång ska gifta oss och då blir det hans namn som gäller...

Börjat få mensvärk också :) vill såklart inte föda för tidigt, men det börjar bli tråkigt att vänta :P

Då är vi nära varandra är beräknad till 6/3, har med mensvärk men senaste kontrollen (i onsdags) så låg huvudet ner men inte fixerat. Ska på TUL på onsdag då min mage inte hade växt något sedan kontrollen innan, men BM sa att det inte var något att oroa sig för och att det mest troligt berodde på hur bebisen låg. Har hittills gått upp 7 kilo.
  • Sara2017
    Sofiamy skrev 2018-01-22 18:37:25 följande:

Då är vi nära varandra är beräknad till 6/3, har med mensvärk men senaste kontrollen (i onsdags) så låg huvudet ner men inte fixerat. Ska på TUL på onsdag då min mage inte hade växt något sedan kontrollen innan, men BM sa att det inte var något att oroa sig för och att det mest troligt berodde på hur bebisen låg. Har hittills gått upp 7 kilo.

Så var det för mig också innan, att magen inte växt som den skulle. Va på extra mätning förra veckan och vi är tillbaka på kurvan :) hon ska också att det kunde bero på att barnet vänt sig med huvudet ned :)

Tänkte då, medans jag väntade på extra mätningen, att så länge barnet inte förändrar sitt rörelsemönster så är allt högst troligt bra :) och det verkar det va för oss :)
  • Starlights

Hjälp, jag ska tydligen få järn fusioner pga mitt låga järnvärde. Ligger kring 100 i hb trots 4 järntabletter per dag. Någon annan som fått järn fusion och kan dela med sig? Ska sitta med dropp i 40 min. Känns lite läskigt, men såklart bra och nödvändigt för kroppen just nu.

• KarinIngrid
    Starlights skrev 2018-01-23 22:39:25 följande:

Hjälp, jag ska tydligen få järn fusioner pga mitt låga järnvärde. Ligger kring 100 i hb trots 4 järntabletter per dag. Någon annan som fått järn fusion och kan dela med sig? Ska sitta med dropp i 40 min. Känns lite läskigt, men såklart bra och nödvändigt för kroppen just nu.

Mitt han har legat på 91-95 sista två månaderna. I måndags skickade min bm mig till lab för att ta extra prover för att sen skicka resultaten till en läkare för att avgöra om jag ska få dropp eller ej

Så nu väntar jag på besked

En vän till mig fick det för några år sen hon sa att det var inte alls nå fara o hon kände sig betydligt piggare efteråt!
  • efterfest

Idag har vi hämtat våran vagn, åååh Gud den är så fin!! Plötsligt är allt mer verkligt. Tänk att våran bebis ska ligga där i! 39 dagar till BF.. och OM vi räknar ner... japp ;)

• Krusbärskompott
    Starlights skrev 2018-01-23 22:39:25 följande:

KarinIngrid skrev 2018-01-24 08:31:37 följande:

Mitt han har legat på 91-95 sista två månaderna. I måndags skickade min bm mig till lab för att ta extra prover för att sen skicka resultaten till en läkare för att avgöra om jag ska få dropp eller ej

Så nu väntar jag på besked

En vän till mig fick det för några år sen hon sa att det var inte alls nå fara o hon kände sig betydligt piggare efteråt!

De flesta brukar uppleva att det är helt fantastiskt eftersom man mår så mycket bättre efteråt. Järn behövs för en massa saker i kroppen, inte bara blodet.

Lycka till tjejer!
  • Linkaa
    efterfest skrev 2018-01-24 19:44:23 följande:

Idag har vi hämtat våran vagn, åååh Gud den är så fin!! Plötsligt är allt mer verkligt. Tänk att våran bebis ska ligga där i! 39 dagar till BF.. och OM vi räknar ner... japp ;)

Så roligt! Längtar tills våran vagn kommer om 2 veckor :)

Alltså är det nån fler som har börjat känna av yrsel? Har legat HELA dagen idag, varje gång jag ställt mig upp har hela världen snurrat.. hade fina värden hos BM förra veckan och ska dit nästa vecka igen.. känns inte så kul att knappt våga gå upp för ett glas vatten med rädsla att svimma och slå sig :(
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?