• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • larssonc
    soffe skrev 2017-07-12 16:04:47 följande:

Ni kan gärna ta bort mig från listan, jag är tyvärr inte längre gravid :(

Åh vad tråkigt, beklagar verkligen :( kramar <3
  • Mammaibyn

Hej!

Jag är 24 år gammal och plussade idag, första barnet. Jag har redan hunnit ta två tester bara för att allt känns så overkligt. Det tog sig på tredje försöket och om mina appar stämmer så har jag bf 23/3. Mina symtom har varit ömma bröst, lite molvärk i magen och istället för att få min mens nu i dagarna så fick jag bruna flytningar i två dagar. Kul att kunna följa andra!

• sofiamariasofia
    KP17 skrev 2017-07-12 17:57:32 följande:

Hej! Har följt tråden men inte skrivit innan. Grattis till alla plus, jag önskar att jag också kunde dela er glädje. Kände av att jag var gravid nästan direkt efter ägglossningen men fick det bekräftat i måndags och är nu i vecka 5. Jag vill ha barn och blev egentligen väldigt glad, men min sambo har total panik och känner inte alls samma glädje, bara ångest. Vi har pratat och pratat och pratat men för att fatta mig kort så känner jag att jag inte kommer kunna eller vilja göra abort, samtidigt vill jag absolut inte skaffa barn mot hans vilja. Han vill inget hellre än att vara glad och vilka samma sak som mig, men känner sig inte redo. Vi får förmodligen ge de tid och mogna i beslutet men tills dess har jag ingen förutom min sambo att prata med just nu, så jag hoppas att ni kan hjälp att peppa mig lite i denna konstiga situationen ????

Jag lyssnade nyss på en pod med ett par som väntade barn. Det hade vart samma för dem. Hon hade vart jätteglad men han hade panik och bett henne göra abort. Hon hade tillslut vägrat men efter ett tag hade han kommit på andra tankar och var med i poden och var supertaggad och jätteglad över att bli pappa.
  • KP17
    sofiamariasofia skrev 2017-07-12 19:41:30 följande:

Jag lyssnade nyss på en pod med ett par som väntade barn. Det hade vart samma för dem. Hon hade vart jätteglad men han hade panik och bett henne göra abort. Hon hade tillslut vägrat men efter ett tag hade han kommit på andra tankar och var med i poden och var supertaggad och jätteglad över att bli pappa.

Minns du vilken podd de va?
  • Ellie90

Hej och Grattis allihopa!

Jag är 26 år och väntar barn nr 3 bf 3/3. Har två flickor sen innan födda -12 och -14 :)

De andra graviditeterna hade jag inte så mycket känningar men denna har jag redan fått testa lite av allt nästan. Ömma bröst, illamående, cravings, ständig hunger, enorm trötthet och måste kissa mycket oftare! Och detta är bara 6+3. 0.o

• LP0
    soffe skrev 2017-07-12 16:04:47 följande:

Ni kan gärna ta bort mig från listan, jag är tyvärr inte längre gravid :(

Beklagar <3 hoppas ni snart blir återställda och att det går vägen nästa gång!

Kram
  • LP0

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 2/3 med fjärde barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Jess06, 25 år, BF 14/3 med nr 2

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Skrutt 83, 34 år, BF 18/3 med tredje barnet

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

LP0, 27 år, bf 23/3 första barnet

Larssonc, 27 år, bf 24/3 med första barnet

• LP0

Kanske en personlig fråga, men var bor alla? Själv bor jag i Skåne =)

• jess06
    KP17 skrev 2017-07-12 17:57:32 följande:

Hej! Har följt tråden men inte skrivit innan. Grattis till alla plus, jag önskar att jag också kunde dela er glädje. Kände av att jag var gravid nästan direkt efter ägglossningen men fick det bekräftat i måndags och är nu i vecka 5. Jag vill ha barn och blev egentligen väldigt glad, men min sambo har total panik och känner inte alls samma glädje, bara ångest. Vi har pratat och pratat och pratat men för att fatta mig kort så känner jag att jag inte kommer kunna eller vilja göra abort, samtidigt vill jag absolut inte skaffa barn mot hans vilja. Han vill inget hellre än att vara glad och vilka samma sak som mig, men känner sig inte redo. Vi får förmodligen ge de tid och mogna i beslutet men tills dess har jag ingen förutom min sambo att prata med just nu, så jag hoppas att ni kan hjälp att peppa mig lite i denna konstiga situationen ????

Grattis till ditt plus! Känner igen situationen. Vår dotter är 10 månader och denna graviditet var inte planerad. Den kom faktiskt olägligt. Min man sa att han absolut inte ville detta under några som helst förutsättningar. Jag bokade abort (tidigaste tiden var 3 veckor bort). För varje dag ökade min ångest och jag började inse att jag inte klarar att göra en abort hur olägligt det än är. Vi pratade mycket och länge, ifrågasatte varandra och spånade mellan olika alternativ. Till slut var vi eniga över att det vore vansinnigt att göra en abort.

Vi har kommit fram till en lösning som passar oss och vår lilla dotter väldigt bra, det är väl först idag som vi faktiskt gläds åt detta.

Ge det lite tid. Var väldigt ärliga mor varandra och respektera varandra, är mitt råd. Prata mycket men ge varandra också lite andrum. Glöm aldrig att du bestämmer över din egen kropp. Klarat du inte att göra en abort och verkligen vill ha detta barn tror jag att du kommer må väldigt dåligt psykiskt av en abort. <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?