• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • MistyM

Hej!

Jag plussade idag (BIM idag). Mycket tankar, inga barn sedan tidigare. Tog sig på 6:e försöket..

Första frågan, när ska man gå till BM första gången? :D

• LP0
    MistyM skrev 2017-07-12 08:34:34 följande:

Hej!

Jag plussade idag (BIM idag). Mycket tankar, inga barn sedan tidigare. Tog sig på 6:e försöket..

Första frågan, när ska man gå till BM första gången? :D

Grattis!!!

Du kan nog ringa till MVC redan nu och förklara läget. Jag har skickat in via mina våedkontakter då min MVC bara har telefontid mellan 9-10.

Har dock bokat tidigt ultraljud som jag ska göra i v 8 om 4 veckor hihi. Blev lovad tidigt ultraljud i v7 men gynekologen va på semester då. Längtar ihjäl mig!
  • hggeli

Tack förresten alla som delat med er hur ni tänkt berätta :D :D såg det först nu :)
    Får se vad vi gör denna gång. Men nått kul ska det nog bli. Åtminstone till makens familj och vänner. Hehe har ju ej kunnat hålla mig till min mamma och mormor .

• hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-12 06:58:23 följande:
    Jag har faktiskt aldrig gjorts så med någon av mina graviditeter...verkar som att många gör det dock :P. Jag tar testet som bekräftar att jag är gravid och sedan är det bra med det. Men jag är iofs nedrans viljestark...vägrar oroa mig för något som kanske aldrig händer xD
    idisslaren skrev 2017-07-11 22:41:38 följande:

Någon mer som är ganska illamående? Gick in i vecka fem igår men har redan mått illa i en vecka! Har inte spytt än men med första barnet mådde jag aldrig illa och med de två nyliga missfallen mådde jag inte heller illa... Skönt iofs att känna nåt men blir lite orolig när jag mår så här pass illa redan ????

Mår också illa! Och det kan komma vilken tid på dygnet som hellst. Det är ett nytt symptom för mig faktiskt...har inte mått illa med mina första två. Men men...varje graviditet är unik :P
    jag har aldrig gjort det tidigare. inte första och inte heller andra. men eftersom båda de gick som de gick och sen fått flera kemiska så har jag blivit så rädd.
    men det är lite som du säger man kan ju inte göra nått om det händer så inte så att jag går och tänker att nått dåligt ska hända, jag hoppas det ska gå bra =)
    dock tänker jag det är bra veta för då kan jag säga till t.ex. innan vi ska till bm måndag om det skulle hänt nått.. som sagt är bara för vi varit så otursdrabbade annars är jag helt övertygad att jag inte heller kollat =)
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-12 07:59:20 följande:
    Mitt va också starkare idag =) jag har tester över från testlagret. Köpte sånt storpack typ.. kommer ta slut på dem, det gör mig lugn att testa för att se att det ökar. Tycker inte det är något fel på det =)
    nee inte jag heller. speciellt om man vart med om det flera ggr. eller överhuvudtaget. kanske är onödigt kolla massor med ggr per dag med dyra tester, men att kolla testlagrets någon gång bara för att se och inte tänka hela tiden heller att nått ska hända. Jag tror nog och hoppas ju det ska gå bra. =)
    Men skulle det gå dåligt vill jag ju veta så snart som möjligt. Om det går. Ju längre tid man går och tänker allt är bra, desto jobbigare.
    Fick med mitt tidiga missfall för 1.5 år sen gå ända till vad jag trodde var vecka 11 ca men sen hade det blivit missfall i vecka 5 typ men kroppen hade ej stött ut det.
    vet dock inte om det hade gått upptäcka med urinprov för de fortsatte vara positiva . jag kollade aldrig själv då med hemmatester utan de kallade tillbaks mig i omgångar till kvinnokliniken för de började ana att nått var fel redan första besöket. så fick åka tillbaks typ var 10:e dag ca 4 ggr. evighetspina och väntan för att tillslut få det tristastebekedet. 
    och sen alla kemiska som jag fått, åtminstone de kan jag ju upptäcka med tester, så jag tänker om jag kan se det så fort som möjligt så vet jag ju fortast möjligt och slipper gå och tro allt är bra längre än nödvändigt.
    men är nog inte alltid jag kan upptäcka hemma och saker kan ju hända sent också. går såklart inte säkra sig för allt =)
    och återigen jag tror ändå det ska gå bra. jag hoppas då det. vi har ju varit lite extra otursdrabbade jag och min make. för de allra flesta går det ju bra, speciellt så sent också som vi tappade vårt barn en gång. 
    oj långt inlägg haha. Nej men jag e superglad och kommer tro allt ska gå bra tills nått annat visar sig :D men håller ändå lite extra koll i och med vår historia ! och förstår andra som vill göra det, eller inte göra det för den delen :)
  • KarinIngrid

v 7,
    6+3 och ett konstant lätt illamående. Inge kräk än men det ligger liksom lite fint i bakgrunden. Och kommer fram lite mer då o då. Jag är konstant hungrig men kan bara äta små små portioner. För sen tar det stopp.  Så äter ofta men lite åt gången. Knäckebröd funkar bra!

• soffe
    Starlights skrev 2017-07-11 20:31:11 följande:
    Och jag håller tummarna för dig också!! :) Vilken vecka är du i? Jag är v.5 idag (4+6). Har blivit lovad tidigt vul kring vecka 7
    Hej hur har det gått för dig? Jag har blött mer under natten och haft ont i magen, så har bokat tid hos gyn i eftermiddag..
  • Starlights
    soffe skrev 2017-07-12 09:40:43 följande:
    Hej hur har det gått för dig? Jag har blött mer under natten och haft ont i magen, så har bokat tid hos gyn i eftermiddag..
    Åh nej! Hoppas det inte är någon fara!! Har du ont mitt i magen, eller på någon sida? Lycka till hos gyn! Kräv både vul och att de tar blodprov för hcg nivå.

Jag hade bara lite brunt, gammalt blod på pappret igår kväll, men inget mer idag. Så jag hoppas att det avtagit och att det inte blöder något mer nu. 
  • ABbf2018
    idisslaren skrev 2017-07-11 22:41:38 följande:

Någon mer som är ganska illamående? Gick in i vecka fem igår men har redan mått illa i en vecka! Har inte spytt än men med första barnet mådde jag aldrig illa och med de två nyliga missfallen mådde jag inte heller illa... Skönt iofs att känna nåt men blir lite orolig när jag mår så här pass illa redan ????

Jag har mått illa i en vecka ungefär, går in i v 8 imorgon. Är inte så jag behöver kräkas, men är inte sugen på någon mat heller. Men det är faktiskt lite skönt att må illa och på det viset känna att det kanske står rätt till där inne. Det lär ju gå över om några veckor.
  • soffe
    Starlights skrev 2017-07-12 10:19:55 följande:
    Åh nej! Hoppas det inte är någon fara!! Har du ont mitt i magen, eller på någon sida? Lycka till hos gyn! Kräv både vul och att de tar blodprov för hcg nivå.

Jag hade bara lite brunt, gammalt blod på pappret igår kväll, men inget mer idag. Så jag hoppas att det avtagit och att det inte blöder något mer nu. 
    Jag har ont mitt på och i underlivet. Tack det ska jag göra :)

Skönt att det slutat för dig!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?