• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • idisslaren

Någon mer som är ganska illamående? Gick in i vecka fem igår men har redan mått illa i en vecka! Har inte spytt än men med första barnet mådde jag aldrig illa och med de två nyliga missfallen mådde jag inte heller illa... Skönt iofs att känna nåt men blir lite orolig när jag mår så här pass illa redan ????

• Skrutt 83

Välkomna hit alla nya och stort grattis till era plus!!

Starlights skrev 2017-07-11 20:30:09 följande:

Som tur är har det inte blivit mycket mer idag. Bara lite på morgonen.. Nu ikväll var det mer svagt brunt på pappret, så jag ser det som ett tecken på att det är gammalt/torkat blod nu.

Men man vet ju aldrig, det kan ju fortsätta i morgon eller börja om igen någon annan dag. Försöker hålla koll på symtomen så att de inte försvinner plötsligt. Men jag har inte haft så många symtom alls hittills förutom ömma bröst, så det är ju inte så mycket att hålla koll på..

Jag fick en svag rosa-brun flytning med dottern kring v 11, hade aldrig så första graviditeten med sonen. Kom mest bara när jag torkade mig och var sen borta. Hade inte ont eller så. Är ju vanligt att ngt blodkärl eller så kan brista. Håller tummarna att det inte kommer ngt mer
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    idisslaren skrev 2017-07-11 22:41:38 följande:

Någon mer som är ganska illamående? Gick in i vecka fem igår men har redan mått illa i en vecka! Har inte spytt än men med första barnet mådde jag aldrig illa och med de två nyliga missfallen mådde jag inte heller illa... Skönt iofs att känna nåt men blir lite orolig när jag mår så här pass illa redan ????

Japp jag! Kommer å går lite men nu ikväll mår jag jätteilla, är i v. 3+6 idag. Har mått väldigt illa och kräkts båda mina andra graviditeter men då har det kommit först runt V 6-7 jobbigt samtidigt glad eftersom det kan vara ett bra tecken.
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • hggeli

Japp illamående är ett bra tecken. För 1.5 år sen då vi fick tidigt missfall mådde jag aldrig illa, så nu ser jag faktiskt fram emot illamående hur konstigt det än kan låta.
    Men måste förtydliga att avsaknad av illamående inte nödvändigtvis behöver va ett dåligt tecken heller. Endel mår helt enkelt inte illa och det kan va olika från graviditet till graviditet :)
    Men då det var så sist att jag ej mådde illa och fick missfall så hoppas jag på illamående nu bara för att få känna mig trygg. Så hörni hur jobbigt illmående än är, tänk på att det är ett bra tecken ;)

• hggeli

Mitt gravtest har ökat idag med. Puuh känns bra . När jag fått kemiska grav , dvs riktigt tidiga missfall typ förra månaden och för ett par månader sen så var det aldrig såhär starkt och det vände redan vid äl +11-12.
    Idag är jag i äl +13 och mitt test var tydligt starkare än igår. Så nu hoppas jag det ska gå bra. Försöker njuta och tänka det hela tiden, men tar ändå test och ska göra det åtminstone en vecka- tio dagar till bara så jag kan känna mig tryggare. 
    Nån annan som också gör det? Tar dock billiga tester för annars skulle det bli dyyyyrt ju hehe. 

• Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-12 05:26:11 följande:

Mitt gravtest har ökat idag med. Puuh känns bra . När jag fått kemiska grav , dvs riktigt tidiga missfall typ förra månaden och för ett par månader sen så var det aldrig såhär starkt och det vände redan vid äl +11-12.

Idag är jag i äl +13 och mitt test var tydligt starkare än igår. Så nu hoppas jag det ska gå bra. Försöker njuta och tänka det hela tiden, men tar ändå test och ska göra det åtminstone en vecka- tio dagar till bara så jag kan känna mig tryggare. 

Nån annan som också gör det? Tar dock billiga tester för annars skulle det bli dyyyyrt ju hehe. 

Jag har faktiskt aldrig gjorts så med någon av mina graviditeter...verkar som att många gör det dock :P. Jag tar testet som bekräftar att jag är gravid och sedan är det bra med det. Men jag är iofs nedrans viljestark...vägrar oroa mig för något som kanske aldrig händer xD
    idisslaren skrev 2017-07-11 22:41:38 följande:

Mår också illa! Och det kan komma vilken tid på dygnet som hellst. Det är ett nytt symptom för mig faktiskt...har inte mått illa med mina första två. Men men...varje graviditet är unik :P
  • Maggie24

Jag mår inte illa än, har bara lite molvärk då och då samt lite ömma tuttar haha. Önskar verkligen att jag slipper illamående och kräkningar, jag har århundradets spyfobi. Dock är det väl sånt man får räkna med som gravid, så jag kanske ska se det från den ljusa sidan: börjar jag spy under denna graviditet så kanske jag blir av med spyfobin (plus att jag får någonting fantastiskt i slutändan såklart haha)!

Jag är nu i vecka 5 (4+1) så jag tror jag kan förvänta mig att fler symtom dyker upp snart!

• Stellan11

Börjat må illa nu... Förra graviditeten spydde jag dagligen mellan V5-13, slutade då tyvärr i missfall. Hoppas verkligen att jag slipper denna långa "magsjuka" denna gång utan en bra utgång! :(

• LP0
    hggeli skrev 2017-07-12 05:26:11 följande:

Mitt va också starkare idag =) jag har tester över från testlagret. Köpte sånt storpack typ.. kommer ta slut på dem, det gör mig lugn att testa för att se att det ökar. Tycker inte det är något fel på det =)
  • jamka

Det här är min femte graviditet och jag har aldrig spytt ?Jag mår inte så illa, det gjorde jag de senaste tre graviteterna och fick MA. Vid min första graviditet som resulterade i min son glömde jag ofta att jag var gravid, så lite symptom hade jag. Nu är jag i v. 6+1 och känner mig hungrig och frusen och yr, trött samt lite ont i brösten. Hoppas det går vägen.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?