• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Jordgubbarargott
    hggeli skrev 2017-07-12 13:11:32 följande:

Hej har en fråga till er. Har iofs läst svar på google osv angående kaffedrickande. Infon jag hittade stod att 5 koppar är ok och 3 muggar. Vet ej om jag har fel. Men är lite nojjig då det gäller kaffe ändå för jag dricker ju helst starkt kaffe och har druckigt typ 4 muggar innan jag blev gravid, starkt kaffe.

Nu har jag lyckats minska ned till ca 1.5 mugg relativt starkt kaffe. Jag antar det är ok ....men då jag oroar mig lite för detta ändå vill jag fråga er. Hur gör ni? Dricker ni kaffe och isf hur mkt?? :)

Jag dricker inget med koffein eller liknanade. Bebisen kan ha absinens efter de sen när den kommit ut. Lite lite koffein är rätt mycke för ett foster. Men alla gör som man vill. Men så gör och tänker jag :)
  • sofiamariasofia
    Echinacea skrev 2017-07-11 19:36:06 följande:

Ni som är i vecka 4, har ni några graviditetssymtom än?

jag har precis gått in i v 5. 4+2

1a gången och just nu mår jag faktiskt lite lite illa. För en vecka sen var jag känslig för lukt med det verkar ha avtagit lite. Har känt nån liten pirrande "värk" i övre delen av magen nån gång nu och då som jag inte känner igen. 

Igår frös jag och blev jätte varm fem min senare, mådde lite illa när jag blev hungrig..

Känner du något?
  • pugsnotdrugs

För två dagar sedan fick jag en blödning och hade ont, samtidigt så försvann alla symtom, blev så orolig och fick en akuttid idag för VUL, och hjärtat slog! 6+5 enligt appen och 6+3 enligt läkaren, så jäkla glad! Trodde det var kört för mig igen!

• larssonc
    Echinacea skrev 2017-07-11 19:36:06 följande:

Ni som är i vecka 4, har ni några graviditetssymtom än?

Jag har bara körigt mage och det spänner typ lite nere vid underlivet. Hade aldrig tolkat det som grav tecken om jag inte visste. Längtar efter att få lite symptom för blir nog mer verkligt då :)

Själv då?! :)
  • hggeli

Tack för svar angående kaffe.

Jag tror också en kopp på.morgonen får vara planen för mig. Förhoppningsvis lyckas jag trappa ur helt till innan bebis kommer.

Men sluta tvärt är inte bra. Barnmorska sa att när jag snusande då jag väntade nr 1 att det är viktigare mamma.mår bra än att jag mår jättedåligt. Bebis mår sämre av det än att jag snusar lite.

Nu har jag dock slutat snusa som skönt är. Dock dricker jag mkt kaffe men nu direkt jag fick veta jag var gravid har jag minskat till 1 -1.5 kopp.

Vill.som.sagt trappa ur helt men tror det är nyttigare med övergångsfas man ska inte må dåligt heller. Kanske löser illamåendet saken om det kommer ..Naturligt ;) hehe. Men enl Google ska det inte va nån fara med någon kopp mer dag..Aldrig hört talas om att bebbe kan ha abstinens ska kolla upp det dock.

Nån.mer som.vill dela.mef sig hur de gjort /gör/ska göra ? Med kaffe ? :)

• Konstharts

Jag vill också gärna vara med! Plussade igår, med BF 22/3.

Hade ett tidigt missfall i vecka 5 (4+4) förra månaden, och kommer inte riktigt våga hoppas innan jag tagit mig förbi det datumet.

Ni som får tidiga VUL - kan man be om det bara för att man behöver lugna nerverna, eller behöver det finnas en medicinsk anledning?

• Bell13

Jag plussade precis vecka 3+6 idag. Hänger gärna med er här och är gärna med i fbgruppen

• larssonc
    Konstharts skrev 2017-07-12 14:15:49 följande:

Hade ett tidigt missfall i vecka 5 (4+4) förra månaden, och kommer inte riktigt våga hoppas innan jag tagit mig förbi det datumet.

Ni som får tidiga VUL - kan man be om det bara för att man behöver lugna nerverna, eller behöver det finnas en medicinsk anledning?

Grattis till plusset, vi har nästan samma bf datum!

Jag får tidigt VUL pga min medicinska historia så man vill tidigt säkerställa att det ser bra ut. Ofta tror jag att de inte gör tidiga vul om det inte finns någon anledning till det tyvärr :/
  • Lykkeliv

Så himla kul att det är så många plus Grattis till er alla! Det blev en mycket mer aktiv tråd ån jag trodde, jättekul! Hinner ju knappt läsa allt Hahaha

Hoppas ni kan njuta av graviditeten!

• Starlights
    Konstharts skrev 2017-07-12 14:15:49 följande:

Grattis :)

Jag får tidigt vul pga tidigare utomkvedshavandeskap, annars skulle jag nog inte få det.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?