• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Zora
    Jensan911 skrev 2017-07-20 21:56:24 följande:

Stämmer detta:

Om man fortsätter ta gravtest och de blir starkare/håller sig starka så är allt bra där inne? Om de blir svagare så står det inte rätt till?

Jag gjorde ul (privat) i vecka 7+6 när jag väntade dottern, eftersom jag knappt kunde tro på att jag var gravid. Jag var nojig och orolig hela graviditeten men jag kan inte minnas att det var såhär extremt... Jag har varit gravid en gång och det resulterade i min dotter, men nu är jag livrädd att något ska hända mitt lilla frö...

Ska försöka övertala sambon att vi ska göra ett tidigt ul denna gången också, så jag kan bli lugn...

Stämmer inte skulle jag säga. Mina stegrades "som dom skulle" men fick MA i v.8. Graviditeten avstannad sedan ca v.5-6. Tog ett digitalt test 3 dagar efter att de bruna flytningarna startade och fick 3+. Samma eftermiddag konstaterades MA:t med VUL.
  • Nama

Har inte haft några blödningar alla denna grav men nu kom det väntade missfallet. Känns helt fruktansvärt.

Jag kommer inte följa denna tråden mer för det orkar jag inte men jag önskar er andra stort lycka till. Var tacksamma över era symptom och krämpor, det betyder att allt är som det ska. Jag hade kunnat döda för att då ha illamående, spända bröst, molvärk M.m.

Ta hand om er!

Lev och låt leva
  • hggeli

Alltså jag blir lite orolig. Har ju symptom som trötthet lite lite småillamående. Men igår fick jag lite rosa vagt vagt rosa i mina flytningar. Idag var de, imorse lite mer rosafärgade. Absolut inte blod men rosa. Och det oroar mig så. Är det nån som har det så?? Dessutom har jag lite molvärk men det är ju normalt för en graviditet också egentligen. Men åh är så rädd då jag fick tidigt missfall för 1.5 år sen så är jag så rädd nu. Har tagit så länge bli gravida igen...

Men har ni rosaaktiga flytningar? Är det normalt? Läste nån annanstans att det ej är helt ovanligt men vet inte om det stämmer.

• hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-20 18:46:34 följande:

Nej va ledsamt, beklagar Har du haft blödningar?Nackdelen med sommaren nu är ju att det är svårt att hålla graviditeten hemlig :-S Jag har berättat för mina närmsta vänner, de hade ändå fattat när jag tackade nej till öl Hahaha

Jag hade berättat ändå för dem Hoppas magen inte blir större på ett tag för då blir det svårt att åka till badet med barnen, skyller på för god mat nu under semestern Hahaha

Hehe ja det e ju sant. Jag dricker aldrig alkohol ändå så där märker folk ingenting på mig hehehe :)

Jag tycker magen redan känns svullen alltså. Men det blir väl så av extra progesteron. Inte pyret ännu iaf ( :
  • FruGast
    hggeli skrev 2017-07-21 02:49:28 följande:

Alltså jag blir lite orolig. Har ju symptom som trötthet lite lite småillamående. Men igår fick jag lite rosa vagt vagt rosa i mina flytningar. Idag var de, imorse lite mer rosafärgade. Absolut inte blod men rosa. Och det oroar mig så. Är det nån som har det så?? Dessutom har jag lite molvärk men det är ju normalt för en graviditet också egentligen. Men åh är så rädd då jag fick tidigt missfall för 1.5 år sen så är jag så rädd nu. Har tagit så länge bli gravida igen...

Men har ni rosaaktiga flytningar? Är det normalt? Läste nån annanstans att det ej är helt ovanligt men vet inte om det stämmer.

Vilken vecka är du i?

Jag har inga symtom alls än så länge. Mer än frusen o trött. När jag väntade barn 2010 fick jag en rejäl blödning i vecka 13+ och trodde det var kört. Men han är snart 7 år. Blod behöver inte betyda MF på G. Ljusrosa kan ju vara att ett litet blodkärl brustit nu när livmodern växer eller om ni har haft sex?
    Så kan ett litet blodkärl gått sönder.

Försöka slappna av är det bästa även om det är svin svårt!
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-21 02:49:28 följande:

Jag "blöder" också.. Har gjort det i fem dagar nu. Det är som ljust ljusbrunt och ibland ljusrött/rosa när jag torkar mig.. Jag har dessutom inte känt en ända spänning i livmodern på två dagar, ömma bröst har jag men inget mer.

Jag förstår din oro, det är verkligen psykiskt påfrestande att blöda. Jag har inte vågat ställa mig in på att jag är gravid än, förra slutade i MA och skrapning så man är extra orolig nu. :(

Vilken vecka är du i?
  • 101218

Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in här! :)
    Förhoppningsvis väntar jag mitt 3e barn i mars, känns väldigt overkligt då jag inte har några symtom alls! Har heller inte fått någon mens efter p-piller stopp så är osäker på vilken vecka jag är i, men utgår jag ifrån hur min cykel såg ut förr så är jag är jag i vecka 6 nu, bf 18 mars :)

• Flissan89

Nu hoppar jag också in här, precis tagit positivt test!!!

Har en treåring och känns så underbart att få ett syskon till henne.

Bf 25/3

• jess06

Nu har illamåendet och extrem trötthet slagit till för mig. Många känner ju en viss lättnad med symtom men inte jag. Jag får hela tiden för mig att jag blöder och den här mensvärken (som är normal) gör att jag hela tiden tror att det är början på missfall. Jag blir så trött på mig själv :(. Jag talar hela tiden om för mig själv att jag inte kan påverka eller förhindra ett missfall och att jag borde glädjas åt detta istället för att vara orolig men det hjälper inte.

• Sofiamy
    PuLoha skrev 2017-07-21 08:19:03 följande:
    Jag "blöder" också.. Har gjort det i fem dagar nu. Det är som ljust ljusbrunt och ibland ljusrött/rosa när jag torkar mig.. Jag har dessutom inte känt en ända spänning i livmodern på två dagar, ömma bröst har jag men inget mer.

Jag förstår din oro, det är verkligen psykiskt påfrestande att blöda. Jag har inte vågat ställa mig in på att jag är gravid än, förra slutade i MA och skrapning så man är extra orolig nu. :(

Vilken vecka är du i?
    Jag har också bruna flytningar, har haft det hela tiden och är idag i vecka 8+0 men jag är helt inställd på att ul vid kub kommer visa att det inte finns nåt där inne....
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?