• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • JeSsOlRo

Hejsan hoppar in här. Precis fått ett svagt positivt :)

Har två barn sen innan.

• PuLoha
    Sofiamy skrev 2017-07-21 12:42:40 följande:

Jag har också bruna flytningar, har haft det hela tiden och är idag i vecka 8+0 men jag är helt inställd på att ul vid kub kommer visa att det inte finns nåt där inne....

Men fy för att ha bruna flytningar så länge, förstår din oro. :( det är säkert ingen fara <3 har du några symtom?

Vad säger din bm?
  • Jensan911
    jess06 skrev 2017-07-21 12:20:13 följande:

Nu har illamåendet och extrem trötthet slagit till för mig. Många känner ju en viss lättnad med symtom men inte jag. Jag får hela tiden för mig att jag blöder och den här mensvärken (som är normal) gör att jag hela tiden tror att det är början på missfall. Jag blir så trött på mig själv :(. Jag talar hela tiden om för mig själv att jag inte kan påverka eller förhindra ett missfall och att jag borde glädjas åt detta istället för att vara orolig men det hjälper inte.

Åh Gud jag också! Molande värken och känslan av att det kommer blod...
  • Lullabay

Jag har som många av er andra. Fast jag blrjade blöda k måndags kväll. Det var inte lite men intd mycket heller..ungefär som när mensen kommer. Varade ett par timmar men sen efter dey har det vara varit rosa och brunt om vartannat. Emellanåt tror jag att det slutat och sen kommer det blod igen. Fast det är väldigt väldigt lite som kommer nu jämfört med i måndags.

• Fitnesswoman

Tja tjejer,

Jag är nu v.7+2 och mår så fruktansvärt illa dygnet runt. Inte så att jag behöver spy men ordentligt illamående.

De som hjälp för mig är Loka citron.

Är det någon som er som mår fruktansvärt illa?

Har ni några tips mot illamående?

Hoppas dock att ni alla får må fantastiskt och slippa alla graviditets krämpor.

• PuLoha
    Lullabay skrev 2017-07-21 15:54:06 följande:

Jag har som många av er andra. Fast jag blrjade blöda k måndags kväll. Det var inte lite men intd mycket heller..ungefär som när mensen kommer. Varade ett par timmar men sen efter dey har det vara varit rosa och brunt om vartannat. Emellanåt tror jag att det slutat och sen kommer det blod igen. Fast det är väldigt väldigt lite som kommer nu jämfört med i måndags.

Usch det är hemskt med dessa blödningar.. :(

Jag har haft det såhär nu i fem dagar..

Vilken vecka är du i? Har du några symtom?
  • Lykkeliv

Grattis till alla nya här

Sista dagarna har den enorma tröttheten slagit till. Idag skulle jag ta en tupplur... slutade med sömn i 2,5 timme hahaha.

• Lullabay
    PuLoha skrev 2017-07-21 17:00:49 följande:

Usch det är hemskt med dessa blödningar.. :(

Jag har haft det såhär nu i fem dagar..

Vilken vecka är du i? Har du några symtom?

Ja jag håller med dig. Mycket jobbigt! Håller tummarna för oss!

Inte så mycket symtom...men det har jag iofs inte haft i mina två tidigare graviditeter heller. Lite ont i bröstvårtorna har jag..och sedan är jag hungrigare och tröttare än vanligt. Själv då?

Jag är i v.6 (5+5).
  • hggeli
    FruGast skrev 2017-07-21 07:54:44 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag har inga symtom alls än så länge. Mer än frusen o trött. När jag väntade barn 2010 fick jag en rejäl blödning i vecka 13+ och trodde det var kört. Men han är snart 7 år. Blod behöver inte betyda MF på G. Ljusrosa kan ju vara att ett litet blodkärl brustit nu när livmodern växer eller om ni har haft sex?

Så kan ett litet blodkärl gått sönder.

Försöka slappna av är det bästa även om det är svin svårt!

I vecka 6. 5+1. Jag blödde första grav för hade en polyp.

Nu var det inte ens blödning utan var son bara ljusljusrosa. Knappt att jag vill kalla det blödning men måste ju vara nån liten blödning.

Har inte sex då vi har sexförbud hela graviditeten mest som säkerhetsåtgärd då vi födde vårt första barn för tidigt pga okänd infektion.

Verkar inte vara nått idag iaf. Var bara igår en eller två ggr som det var vagt ljus ljusrosa flytning. Ska försöka slappna av men usch har vart med om så mkt som gravid. Önskar detta så mkt och är så rädd vi ska tappa detta barn också.

Kram tack för svar :) är kanske livmodern som växer har lite lite molvärk och mår lite illa vilket ju känns positivt.
  • hggeli
    PuLoha skrev 2017-07-21 08:19:03 följande:

Jag "blöder" också.. Har gjort det i fem dagar nu. Det är som ljust ljusbrunt och ibland ljusrött/rosa när jag torkar mig.. Jag har dessutom inte känt en ända spänning i livmodern på två dagar, ömma bröst har jag men inget mer.

Jag förstår din oro, det är verkligen psykiskt påfrestande att blöda. Jag har inte vågat ställa mig in på att jag är gravid än, förra slutade i MA och skrapning så man är extra orolig nu. :(

Vilken vecka är du i?

Ja precis. Man är skiträdd. Jag vet rent logiskt det är helt normalt. Hade en polyp första graviditeten och det var ingen fara med de blödningarna . Sen tappade vi barnet ändå men var annan orsak och sent i graviditeten.

Var super super lite för mig hittills bara två ggr då jag är på toa igår svagt ljus ljus rosa. Ska försöka inte oroa mig. Även om det är lite tydlig blödning t.om. behöver det ej vara nån fara. Men man tänker ju alltid och vet ju aldrig om det är fara eller ej. Så helst slipper man ju blödning hur små eller stora de än är. :(

Hur långt gången är du? Jag känner lite lite illamående. Inte tokmkt men det är absolut lite av och till och lite aversion för viss mat. Känns ändå lite positivt då vi andra gången vi vart gravida och fick tidigt missfall . Då mådde jag aldrig illa så välkomnar det lite nu. Jag känner precis som du man analyserar symptomen rejält.

Kram lycka till till dig <3 jag hoppas det ska gå bra för oss båda!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?