• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    lilaemma skrev 2017-07-22 14:10:04 följande:

Så är det för mig med, med den skillnaden att det aldrig släpper helt. Illamående som grund och spyfärdig i vågor. Har varit så med de tidigare graviditeterna också...

Kommer inte ihåg hur det var sist men tror det var i vågor då också. Är så tidigt nu så blir säkert värre. Är illamående tidigare nu än vad jag var sist.

Huga är jobbigt men samtidigt känns det lite betryggande med.
  • hggeli
    xjossiex skrev 2017-07-22 14:02:18 följande:

Hej :) får ja oxo hoppa in har bf 25/3-18 är andra barnet för mig och 3 för gubben .hur mår ni? Ja är i v 5+0 imorrn men orolig då ja känner mkt mensvärk lite illamående till o från men helt glömt hur de va me dottern när ja vänta henne .kommer bara ihåg ja va jätte illamående och trött i början.

Grattis :) välkommen. Är i vecka 5+2 och har också som du mensvärk aktigt och småillamående som kommer i vågor.

Och dundetsupermega trött. Kram
  • hggeli
    Stellan11 skrev 2017-07-22 14:41:39 följande:

Man blir ju tyvärr aldrig 100% säker. Sista missfallet vi hade var i v13. Hade då sett på vul i V8 ett hjärta som slog väldigt kraftfullt och läkaren sa att risken då var minimial att något skulle hända och att chanserna att de inte skulle gå bra inte blev lägre än så under hela graviditeten. Dessutom kräktes jag sista gången samma dag jag började blöda så symtomen var kvar in i det sista. Man får helt enkelt berätta när det känns som rätt tillfälle, allt kan hända och kan va skönt om folk vet också om de olyckligtvis inte går bra:)

Japp du har helt rätt. Finns inga genvägar att känna sig helt säker. Och så är det ju med allt i livet . Däremot tycker jag man ska njuta och glädjas och händer nått får man ta det då. Sen oroar jag mig ändå lite men försöker att tänka att det gör ingen skillnad om jag oroar mig eller inte. Bättre va glad för det mår man ju bättre av. Händer nått så händer nått.
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-22 12:51:57 följande:

Tack! Jo, precis, det är ma jag är rädd för. Jag ska boka ul på måndag till jag när är i v 13, det kommer jag vara i slutet av augusti. Ser det fint ut då kommer jag vara mycket lugnare :)

Japp det kan du helt klart vara. Risken är liten det händer nått då. :) Också efter första ultraljudet om man sett ett hjärta slå. Är risken rätt liten .
  • lilaemma
    hggeli skrev 2017-07-22 15:55:45 följande:

Grattis :) välkommen. Är i vecka 5+2 och har också som du mensvärk aktigt och småillamående som kommer i vågor.

Och dundetsupermega trött. Kram

Har inte kunnat stå p g av illamåendet idag. Och så nu mår jag bättre och genast tänker jag det värsta...
  • Lycklig88

Har inte läst vad alla skrivit, men går det fortfarande att va med i fb gruppen ? Sen tänkte jag om någon ville följas åt med graviditeten. Är i v.6 än och tiden känns såå seg nu i början. Har lite delade känslor. Känns fortfarande så himla overkligt och så långt borta tills bebis kommer, men då har man ju tid att vänja sig att bli 2 barns morsa helt plötsligt. Har längtat efter barn i många år, men kom in på skolan samtidigt nu och hinner plugga en termin. Har varit hemma i 3 år då jag har eget företag och jobbar hemifrån och är så segt när jag tänker på att jag ska vara mamma ledig sen och vara hemma ännu mer. Kan ju bara vara alla hormoner och allt. Fast det är ju inte en evighet ändå. Även om skolan jag kom in på känns stort så är ju såklart barnet mer än välkommet. Någon mer här som ska plugga i höst ?

• Loppan1990

Jag plussade i veckan, första barnet och är i vecka 5 (4+3) med BF den 27 mars 2018. Har än så länge inte så mycket symptom, lite molvärk ibland och är extra trött, samt lite uppsvälld, annars inget särskilt. vi gifter oss om tre veckor och jag har köpt och justerat min brudklänning så att den sitter tight ända ned till under rumpan, hoppas verkligen att den passar trots den nya uppsvällda magen och att ingen märker något ????

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen :)

• PICKIS

Wiiie, kan knappt Tro det. Plockade ur spiralen, samma dag fick jag mens. 2 veckor efter hade jag ägglossning.

Från den dagen har jag vart säker på att jag var gravid. Fråga inte varför, bara känt så. Bara ett par dagar efter ÄL värkte tuttarna så jag inte kunde vara ute & springa. Gjorde såklaaaart ett tidigt gravtest som var negativt...

MEN, för 1 vecka sen (1 vecka innan mensen) så fick jag rejäl mensvärk.. sa till sambon att tyvärr, jag har nog bara inbillat mig för nu kommer mensen.. jag hade så i 2 dagar..

den kom aldrig och jag gjorde ett ÄL test jag hade hemma som var starkt... kände direkt att jag var gravid ändåå..

köpte därför ett gravtest som visa GRAVID... gjorde ett nytt idag som även det visa gravid ????Kan bar inte tro att det på första försöket, 2 veckor efter uttagning av spiral lyckades ???????????? sen har jag givetvis med i beräkningen att inget är säkert (har haft 1 MF mellan mina 2 döttrar. Men går det bra så kommer nr 3 den 28 mars ?

Symtom: svällda tuttar, jättesvälld mage samt kvällsillamående (hade så förra gången oxå ????) Börjar bli trött samt är hungrig precis hela tiden ????

• PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-22 08:33:25 följande:

Det var det värsta som jag någonting varit med om. Men jag är glad för den lilla tid vi fick med vår pojke och att han fick gå bort i våra armar. Sen kommer vi ju alltid se honom som vår förstfödda och vår lilla ängel. Och det gör mig såklart orolig nu, både tidigt för tidigt missfall som vi sen fick efter att vi tappade vår son och kommer nog vara orolig sent också, men försöker att slappna av och tänka att det är så ovanligt och att det händer igen är också otroligt ovanligt, de tror inte att det finns någonting som säger att vi kan få vara med om det igen, så jag försöker lita på det.

du är ju supertidigt. så det kommer säkert att komma. och egentligen så betyder det ju absolut inte att nått är fel för att man t.ex. inte mår illa. men jag förstår dig, jag känner samma. jag mådde inte illa sist och vi fick ett tidigt missfall så jag känner också efter hela tiden. mår lite illa av och till. imorse ville jag nästan kräkas men går liksom i vågor. och inte jätterejält än iaf. ibland oroar jag mig att jag inbillar mig för att jag vill må illa hehe. men näe det tror jag inte. jag mår lite illa ibland, speciellt när det gått någon timmma sen jag ätit sist, så blir det oftast lite bättre om jag får i mig nått. dvs typiskt graviditetsillamående. har man magsjuka mår man mer illa när man äter, är man gravid så lättar det när man äter. det är skillnaden på graviditetsillamående och annat illamående :D

kramisar vad långt det blev haha är expert på långa inlägg ;P

Fint ändå att du fick ha han på ditt bröst och kunna ta farväl ordentligt <3 förstår din oro men som du säger så är nog risken inte så stor att det skulle hända igen.

Haha känner igen mig i det där med att man inland undrar om man inbillar sig symtom för att man så gärna vill ha dom :D men det är nog riktiga symtom. Idag har jag är jag verkligen extremt trött, hoppas bara det är en tillfällighet. Är lite orolig att jag ska behöva vara så här trött, har två riktigt hektiska veckor framför mig på jobbet med en hel del övertid..
  • JeSsOlRo

Är i vecka 5 (4+2). Har aldrig varit någon frukost människa men idag var jag vrålhungrig direkt när jag vaknade. Illamåendet kommer än så länge bara på kvällen och har mycket mensvärk imellanåt. Fler som har det som jag?

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?