• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • regndroppe

Ikväll ska jag ut och äta med vänner, har kollat menyn och är funderar på någon grej med mozzarella till förrätt. Men vågar man det? Det står att det går bra att äta om den är nyförpackad?? Vad betyder det..? Vågar man äta det på restaurang då? Eftersom jag känner mig osäker så kommer troligtvis ta något annat som jag är mer säker på.

Sen har jag tänkt på det här med när det är säkert att berätta. Der sägs ju vara säkert v 13, men tänk om man får ma i t.ex. v 11 och så man inte märker något förrän typ v 15..? Då är det ju inte alls säkert :/ Eller hur funkar det? Kan man vara ganska säker på att bebis mår bra om man inte märkt några tecken på annat i v 13?

• lilaemma
    hggeli skrev 2017-07-22 08:48:41 följande:

Absolut. Klart du får! :D Grattis och välkommen hit =)

Jag är också rädd och känner samma. Tappat ett barn sen och sen riktigt tidigt, så är rädd nu att det ej ska gå vägen,men hittills verkar allt bra och försöker ändå glädjas så länge det inte tyder på nått annat så ska jag tänka att allt är normalt. Men ändå har jag inte en förväntning att det måste gå bra, är ju lite luttrad och medveten att det faktiskt kan hända nått. 

kram

Tack! Vet du hur man blir med i fbgruppen?
  • Lullabay
    regndroppe skrev 2017-07-22 10:08:29 följande:

Ikväll ska jag ut och äta med vänner, har kollat menyn och är funderar på någon grej med mozzarella till förrätt. Men vågar man det? Det står att det går bra att äta om den är nyförpackad?? Vad betyder det..? Vågar man äta det på restaurang då? Eftersom jag känner mig osäker så kommer troligtvis ta något annat som jag är mer säker på.

Sen har jag tänkt på det här med när det är säkert att berätta. Der sägs ju vara säkert v 13, men tänk om man får ma i t.ex. v 11 och så man inte märker något förrän typ v 15..? Då är det ju inte alls säkert :/ Eller hur funkar det? Kan man vara ganska säker på att bebis mår bra om man inte märkt några tecken på annat i v 13?

Jag minns inte exakt hur det var med mozzarella men jag har för mig att det ska upphättas till en viss temperatur? Kanske är något annat jag blandar ihop det med? Jag hade nog inte ätit det på en restaurang iaf :)
  • hggeli
    lilaemma skrev 2017-07-22 10:28:41 följande:

Tack! Vet du hur man blir med i fbgruppen?

Näe tyvärr. Har inte gått med där av samma anledning som du sa att jag haft tidigt mf innan. Så väntar att känna mig lite tryggare :)
  • hggeli

Jepp stämmer som nån skrev att mozzarella helst bör vara upphettad. Kan finna listeria tror jag det var annars. Om den är ordentligt tillagad innan så är det ingen fara men är ofta svårt veta hur fabriker hanterat därav säkrast upphetta den innan man äter :)

Man kan få nått som heter missed abortion. Är ovanligare än missfall som syns men då kan man gå och tro att man är i vecka 20 vid rul och sen ser man att det tyvärr ej finns nått där. Då behöver kroppen hjälp att stöta ut graviditeten. Men det är ju lite ovanligare.

Är du orolig be om ett tidigt ultraljud. När man sett hjärta slå är risken bara 1.5 procent för missfall. Sen efter vecka 13 är den bara 0.1 procent :)
  • hggeli

Är det nån som mår illa som jag i vågor. Mådde tokilla direkt jag vaknade trodde nästan jag skulle spy sen lade det sig. Sen mådde jag rätt bra ända fram till lunch och nu ca en timma efter maten mår jag illa. Sen går det säkert över och så kommer det och håller i sig en timma eller två . Liksom i vågor hela dagen?? Inte så jätteillamående ännu men det är sådär bara lite en känsla liksom. :)

• regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-22 12:26:38 följande:

Jepp stämmer som nån skrev att mozzarella helst bör vara upphettad. Kan finna listeria tror jag det var annars. Om den är ordentligt tillagad innan så är det ingen fara men är ofta svårt veta hur fabriker hanterat därav säkrast upphetta den innan man äter :)

Man kan få nått som heter missed abortion. Är ovanligare än missfall som syns men då kan man gå och tro att man är i vecka 20 vid rul och sen ser man att det tyvärr ej finns nått där. Då behöver kroppen hjälp att stöta ut graviditeten. Men det är ju lite ovanligare.

Är du orolig be om ett tidigt ultraljud. När man sett hjärta slå är risken bara 1.5 procent för missfall. Sen efter vecka 13 är den bara 0.1 procent :)

Tack! Jo, precis, det är ma jag är rädd för. Jag ska boka ul på måndag till jag när är i v 13, det kommer jag vara i slutet av augusti. Ser det fint ut då kommer jag vara mycket lugnare :)
  • xjossiex

Hej :) får ja oxo hoppa in har bf 25/3-18 är andra barnet för mig och 3 för gubben .hur mår ni? Ja är i v 5+0 imorrn men orolig då ja känner mkt mensvärk lite illamående till o från men helt glömt hur de va me dottern när ja vänta henne .kommer bara ihåg ja va jätte illamående och trött i början.

• lilaemma
    hggeli skrev 2017-07-22 12:31:36 följande:

Är det nån som mår illa som jag i vågor. Mådde tokilla direkt jag vaknade trodde nästan jag skulle spy sen lade det sig. Sen mådde jag rätt bra ända fram till lunch och nu ca en timma efter maten mår jag illa. Sen går det säkert över och så kommer det och håller i sig en timma eller två . Liksom i vågor hela dagen?? Inte så jätteillamående ännu men det är sådär bara lite en känsla liksom. :)

Så är det för mig med, med den skillnaden att det aldrig släpper helt. Illamående som grund och spyfärdig i vågor. Har varit så med de tidigare graviditeterna också...
  • Stellan11

Man blir ju tyvärr aldrig 100% säker. Sista missfallet vi hade var i v13. Hade då sett på vul i V8 ett hjärta som slog väldigt kraftfullt och läkaren sa att risken då var minimial att något skulle hända och att chanserna att de inte skulle gå bra inte blev lägre än så under hela graviditeten. Dessutom kräktes jag sista gången samma dag jag började blöda så symtomen var kvar in i det sista. Man får helt enkelt berätta när det känns som rätt tillfälle, allt kan hända och kan va skönt om folk vet också om de olyckligtvis inte går bra:)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?