• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:26:35 följande:

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

Tycker inte att det var någon jätteskillnad. Jag har också fått olika starka beroende på när på dygnet jag har tagit testen.

Det är nog ingen fara.
  • regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-23 09:36:41 följande:

Tycker inte att det var någon jätteskillnad. Jag har också fått olika starka beroende på när på dygnet jag har tagit testen.

Det är nog ingen fara.

Det är med morgonurin båda två... Men visst, det kanske inte gick lika många timmar sen jag kissade sist vid nedersta testet. Men ändå. Nu blev jag jätteorolig :(
  • Zora
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:26:35 följande:

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

Det ser inte svagare ut.

Ingen idé att fortsätta testa när man väl fått positivt tycker jag. Det säger ingenting om det kommer bli MF/MA eller gå bra.

Senast när jag fick MA i v.8 (avstannat i v.5-6) tog jag ett test tre dagar efter jag började få bruna flytningar, samma dag som det började blöda mer och det visade 3+ . Testerna började inte bli svagare förrän EFTER allt kommit ut.

Vet att det är svårt att låta bli att testa och analysera, men slösa inga fler tester tjejer! Ni är gravida!!!
  • Skrutt 83

Stort grattis till alla er som plussat och välkomna till tråden!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-23 09:12:15 följande:
    Jag förstår, önskar dig all lycka till nu :)
    Tack ska du ha <3 =)
  • regndroppe
    Zora skrev 2017-07-23 10:00:30 följande:

Det ser inte svagare ut.

Ingen idé att fortsätta testa när man väl fått positivt tycker jag. Det säger ingenting om det kommer bli MF/MA eller gå bra.

Senast när jag fick MA i v.8 (avstannat i v.5-6) tog jag ett test tre dagar efter jag började få bruna flytningar, samma dag som det började blöda mer och det visade 3+ . Testerna började inte bli svagare förrän EFTER allt kommit ut.

Vet att det är svårt att låta bli att testa och analysera, men slösa inga fler tester tjejer! Ni är gravida!!!

Tack, detta lugnade mig lite <3 Nu ska jag kasta resterande tester och bestämma mig för att allt är bra. :)
  • hggeli
    Zora skrev 2017-07-23 10:00:30 följande:
    Det ser inte svagare ut.

jag håller med, nångång kan man testa tycker jag, men om det börjar oroa mer än betrygga då ska man lägga ned. och det kan ju variera lite beroende på hur koncentrerad urinen är =)
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:42:45 följande:

Det är med morgonurin båda två... Men visst, det kanske inte gick lika många timmar sen jag kissade sist vid nedersta testet. Men ändå. Nu blev jag jätteorolig :(

Jag förstår din oro. Jag vill också testa hela tiden för att se men har bestämt mig att inte testa fler nu. Man blir bara mer orolig om testet skulle vara svagare.. Så försök slå bort det där nu och tänk att du faktiskt är gravid :)

Jag har också ett MA i bagaget och precis som Zora så testade jag positivt tills efter jag skrapades.

Men jag förstår din oro, jag går och oroar mig och känner efter :/
  • Lullabay

Detta är ju min tredje graviditet och jag har aldrig tidigare fortsatt tagit tester.

Dock efter att jag började blöda i måndags tog jag ett test, för att kunna jämföra senare med om det blir svagare. Testet i måndags var lika starkt som kontrolltestet. Tog ett nytt igår då för att jämföra och det ser fortfarande likadant ut...till och med lite så att teststrecket nästan var starkare än kontrollstrecket igår så. Nu ska jag inte testa mer.

Detta gjorde jag dock enbart på grund av blödningen.

Känner mig lugnare nu :)

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?