• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Entusiastisk
    Linluva3 skrev 2017-07-29 00:05:25 följande:
    Åh mysigt!!

Ja jag tänker likadant att jag vill berätta om något skulle hända. Men är inte riktigt redo att säga till min familj än, och så vill jag berätta tillsammans med min sambo och han är nu bortrest 1,5 vecka.

Hur kommer det sig att ni ska på ul så tidigt? Bara nyfiken :)

Minskar riskerna efter v8 redan menar du?
    Som den andra tjejen skrev så minskar risken om man ser hjärtljud till nästan lika liten risk som efter v.12:)

Vi försökte hitta en tid som passade med BM men hade svårt att få till det så hon tyckte då kör vi v.8(eftersom vi kunde den tiden) så kan ni pusta ut när hjärtat slår och sen ev göra ett till tidigt till ifall vi ville, sa hon. Men vi kommer vilja göra ett KUBtest också och det gör man mellan v.11-v.14 så då får vi se lillan då också :). Så det känns skönt och som det passar oss:) Längtar så till att få höra det lilla hjärtat <3
  • Twoblirthree
    Linluva3 skrev 2017-07-29 10:03:25 följande:

Då är jag med!

Då verkar det ha varit ganska turbulent för er. Hoppas att det går vägen nu!!

Finns det något "normalt" hur mycket symptom man ska ha? Jag har nästan inga.

Den planen lät ju ändå bra, det känns som att det borde fungera!

Hur fick du reda på att du hade en cysta på äggstocken?

Med min första hade jag knappt några symtom. Med andra dröjde symtom till typ v 12. Nu med tredje har jag känt av lite redan innan jag plussade. ?
  • Oline

4+5 hör idag, har noll symptom förutom otrolig växtvärk i livmodern.. Hur mår ni andra? Någon som börjat må illa? Har kräkts mig genom tidigare graviditeter så bara väntar på att det ska börja..

• Qem
    Oline skrev 2017-07-29 14:41:31 följande:

4+5 hör idag, har noll symptom förutom otrolig växtvärk i livmodern.. Hur mår ni andra? Någon som börjat må illa? Har kräkts mig genom tidigare graviditeter så bara väntar på att det ska börja..

4+2 idag och känner egentligen ingenting. Kanske lite större bröst, kanske något frusen, men det är svårt att avgöra helt.
  • JTo
    Vad kul, hoppar in här jag också :) har bf 7 april (är i v.3+6) och för oss blir det 4:e barnet, storasyskonen är födda 06, 08 och 11 och jag hade sagt bestämt och absolut "nej" till fler barn men blev ändå glatt överraskad över vad lite slarv kan leda till ;)

Än så länge har jag känt mig tröttare än vanligt, lite lätt mensvärk till och från (vilket jag fick totalpanik över innan jag insåg att det är ett av de vanligast symptomen i början) och att lukten av handsprit och desinfektionsmedel får mig att vilja kräkas (jag jobbar som uska på sjukhus så jag hoppas att det symptomet går över snabbt).
  • MrsGalotti
    Linluva3 skrev 2017-07-29 10:03:25 följande:

Då är jag med!

Då verkar det ha varit ganska turbulent för er. Hoppas att det går vägen nu!!

Finns det något "normalt" hur mycket symptom man ska ha? Jag har nästan inga.

Den planen lät ju ändå bra, det känns som att det borde fungera!

Hur fick du reda på att du hade en cysta på äggstocken?

Den var där redan förra graviditeten. Sen när mina symtom för endometrios kom tillbaka efter graviditeten och jag sökte hjälp (eller snarare krävde hjälp, det var i slutet på förra året) gjorde de vul och hittade den igen och dessutom bekräftade att det var en chokladcysta som tyder på att jag med stor sannolikhet lider av endometrios precis som jag alltid misstänkte. Så nu kallas jag till vul med jämna mellanrum för att hålla koll på den. Och den kan besvära mig under den här graviditeten även om chokladcystor i regel inte växer när man inte har mens
  • Babybubble

Hejhej alla blivande aprilbebismammor!

Jag vågar inte riktigt ropa hej än då jag idag fick ett mycket svagt men tydligt rosa streck på testlagrets stickor. Skall ta ett nytt imorgon och hoppas på stegring. Då kanske jag också vågar berätta för sambon hehe. Är det nått så blir det BF kring 10e april (svårt att veta då cykeln är så oregelbunden) och det blir barn nummer två, ett syskon till vår treåring. Återkommer alltså med resultatet men förhoppningsvis kan jag snart joina er facebookgrupp :D

• Casja

Hej! Jag plussade precis och nu väntar vi vårt tredje barn! Helt obeskrivligt lycklig. De andra två graviditeterna har jag mått illa och känt yrsel men denna gången har jag bara växtvärk än så länge. Jag är bara i vecka 5.

Hur mår ni andra? Finns det någon fb-grupp?

• Mor79

Jag plussade i tisdags och är på 4+1 nu med bf 6 april. Blir barn nr tre för oss. :)

Svar på tråden BF april 2018