• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Twoblirthree
    Casja skrev 2017-07-29 20:26:36 följande:

Hej! Jag plussade precis och nu väntar vi vårt tredje barn! Helt obeskrivligt lycklig. De andra två graviditeterna har jag mått illa och känt yrsel men denna gången har jag bara växtvärk än så länge. Jag är bara i vecka 5.

Hur mår ni andra? Finns det någon fb-grupp?

Mor79 skrev 2017-07-29 20:29:45 följande:

Jag plussade i tisdags och är på 4+1 nu med bf 6 april. Blir barn nr tre för oss. :)

Jag väntar oxå mitt tredje och är i v.5. Molande i magen, trött och vresig. Förra veckan va jag väldigt kissnödig. ;)
  • Wictoria90

Plussade i tisdags. Är så glad!!

Fick konstaterat MA innan midsommar och hade en jobbig midsommarhelg då allt kom ut. Sedan efter lite semester och avkoppling så plussade jag alltså innan jag fick mens tillbaka! Tjoohoo.. nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det går vägen. Vet dock inte vilken vecka jag är i men tror på BF någon gång i början/mitten av april.

• Casja
    Twoblirthree skrev 2017-07-30 00:08:04 följande:

Jag väntar oxå mitt tredje och är i v.5. Molande i magen, trött och vresig. Förra veckan va jag väldigt kissnödig. ;)

Vad kul!

När är era andra barn födda? Vi har två pojkar födda i våren 14 och 16.
  • MrsGalotti
    Casja skrev 2017-07-30 08:15:24 följande:

Vad kul!

Nov'14
  • Qem

Drömde just att jag fick missfall. Har försökt att inte oroa mig så mycket för det, blir det så så blir det så. Bättre att bara vara glad så länge det går. Men nu blev jag jätteorolig. Känner för att bara ligga kvar i sängen hela dagen och bara ta det lugnt. Vet att man inte kan påverka det, men det är så det känns.

• Twoblirthree

Vad kul!

Mina två flickor är födda sommar 2010 och 2016. :)
  • Twoblirthree
    Qem skrev 2017-07-30 09:17:01 följande:

Drömde just att jag fick missfall. Har försökt att inte oroa mig så mycket för det, blir det så så blir det så. Bättre att bara vara glad så länge det går. Men nu blev jag jätteorolig. Känner för att bara ligga kvar i sängen hela dagen och bara ta det lugnt. Vet att man inte kan påverka det, men det är så det känns.

Usch va jobbigt. Drömmar kan va riktigt jobbiga. Vi får hålla tummarna. Gör något roligt idag o ta det lugnt. Hoppas det känns bättre snart.
  • Oline

Vad kul!

Jag väntar också nr tre och har flickor födda augusti 14 samt november 16 :D
  • Casja
    Oline skrev 2017-07-30 10:45:53 följande:

Jag väntar också nr tre och har flickor födda augusti 14 samt november 16 :D

Mysigt! Då kommer du också ha ganska tätt mellan barnen, precis som jag:)
  • Casja
    Twoblirthree skrev 2017-07-30 09:23:01 följande:

Mina två flickor är födda sommar 2010 och 2016. :)

Härligt! Då kanske ni tom kan få lite hjälp av stora tjejen och hon kommer förstå mycket mer än våra ungar barn:)
Svar på tråden BF april 2018