Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Cd 32 idag. Oregelbunden cykel som sagt (senaste var 30, dessförinnan 33). Har ont i ryggen idag. Annars inget speciellt men inga menssymtom iaf. Ska testa på söndag morgon är tanken. Spännande!
Usch jag tror inte att detta lilla plus kommer stanna :(. Fick en mörkare flytning igår och så har jag en molande mensvärk. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma :(. Jag som började släppa tankar på missfall igår eftermiddag så kom detta på kvällen. Är på bim-4 så det enda är väl att vänta. Jag kommer aldrig data mig innan bim igen iaf!
Borde jag testa imorgon för att se om strecket blivit starkare? Eller ska jag vara släppa allt och se vad som händer nästa vecka?
Hur vet du att ägglossningen är den 9/9 har du lång menscykel? Har du någon app som du går efter? Själv har jag ganska kort på 26 dagar o ägglossnings på dag 10 eller 11.
Usch jag tror inte att detta lilla plus kommer stanna :(. Fick en mörkare flytning igår och så har jag en molande mensvärk. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma :(. Jag som började släppa tankar på missfall igår eftermiddag så kom detta på kvällen. Är på bim-4 så det enda är väl att vänta. Jag kommer aldrig data mig innan bim igen iaf!
Borde jag testa imorgon för att se om strecket blivit starkare? Eller ska jag vara släppa allt och se vad som händer nästa vecka?
Äl + 7 i dag ( utifrån Äl-test) Egentligen vore det mer optimalt att plussa om någon månad ( enligt förnuftet) men känslan vill förstås ha ett plus denna månad. Det är en liten fyra vi hoppas på. Med sista barnet tog det 7 månader så jag misstänker att vi får ha tålamod denna gång med
Ja de är väldigt skönt. Å de kan som sagt va stressigt emellanåt där på akuten men andra gånger är det jättelugnt :) sen är man oftast inte ensam sekreterare och då kan man få hjälp. Vi har två sorters traumalarm, orange och rött, rött är liksom första prio, mkt folk, det går snabbt. Orange är myyycket lugnare. Så kan tänka mig att jag kanske skulle korrigera lite i både schema och arbetsuppgifter när jag nu blir gravid.
Det är bra att ha annat att fokusera på. De känner jag oxå. Dagarna flyter ju på. Vad pluggar du?
Okej. Jag blir oxå vrålhungrig! Jag har ätit enligt 16:8 metoden senaste månaderna (gått ner 12.5 kg) och inte haft sån hunger som jag har nu. Måste t ex äta på kvällarna när jag kommer hem från jobb vilket jag inte brukar. Å nu på morgonen är jag hungrig (äter annars första mål kl 9 och brukar inte va hungrig innan dess).
Skumt!!
Ja man gör ju de. Jag känner mkt när jag jobbar oxå för då sitter jag ju still. Nu har jag haft såna känningar i livmodertrakten de senaste dagarna, som att de är nåt som händer/växer där inne. Tyngdkänsla. Tycker det känns liknande som när livmodern växer. Nu tror jag typ att jag är gravid på riktigt. Vilket är läskigt, vill ju inte bli besviken. Har som molvärk bak i ryggen med.
Beställde faktiskt ett test igår kväll, det borde komma på fredag. Så slipper jag gå å köpa det. Tog ett clearblue digital och så fick man ett babyplan testa tidigt på köpet. Åh vad spännande.
Alltså hade mensen kommit nu hade jag inte blivit förvånad ändå, på nåt sätt är man ju inställd på det och jag har haft så många symtom de senaste månaderna att jag letar naturliga förklaringar för allt. De kan ju va så att du känner massa saker för att du inte känt efter förut men mår du verkligen dåligt tycker jag såklart du ska kolla upp det.
Idag vaknade jag, precis som igår, med kraftig molvärk. Som att mensen ska komma vilken minut som helst, trodde den skulle komma efter att jag ätit frukost eller så, men jag kollade och det var inget. Nu när jag är på jobbet är värken kvar, men inte lika intensiv...undrar lite varför jag får sån värk så fort jag vaknat? Men nu sitter jag bara och väntar på att den ska komma :( Har även fått svullen mage så mensen lär ju komma (igårkväll var den som en ballong), men jag hoppas verkligen inte det. Kände så här igår också!
Hade värk föra veckan också, och i helgen, men det var inte samma... Då var det mer "kissnödig-värk" och som mild mensvärk. Nu är det likt mer riktigt mensvärk.
Ja, to be continued får man väl säga...
Jag plockade ut min spiral för två veckor sedan men har inte sett röken av någon mens övh. Har försökt kolla lite med ägglossningtest bara för att se om det kanske kommit igång, men blir inte klok. Bilden visar fyra dagars test. Vad visar det, ingen stegring vad jag kan se? :o
När ska du testa?