• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Snelson

Jaha där kom mensen så jag hoppar ur denna tråden. Känns dock lite skönt att kroppen kom igång efter missfallet precis när jag hade beräknat. Hade tänkt testa nu på morgonen men behöver inte nu längre då. Lycka till alla andra :)

• Snelson

Jag är visst lite trött så här på morgonen haha. Jag kan lika gärna stanna kvar i gruppen! Ny äl ca 15 sept och BIM 29e sept om alla beräkningar stämmer.

• luciabarn
    Elsisi skrev 2017-09-01 06:20:40 följande:
    Välkommen!

Det behöver inte vara för sent! Vänta några dagar och testa igen. Hur starka utslag hormonerna ger är så olika. Vissa plussar inte förrän efter BIM, som trådtartaren till exempel :)
    Tack för ditt svar! Då kanske jag ska avvakta och testa under helgen igen :) känns så otroligt att man ska kunna testa neg ena dagen och pos nästa när man är runt bim :)
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 22:12:51 följande:

Jag tycker inte om ovissheten. Jag vet ju att jag mår annorlunds och för varje dag känner jag pytte pytte mer symptom. Så jag anade att jag var gravid. Då är det bättre att testa och veta. Sen kan man aldrig veta om man lyckas behålla det eller inte. Men jag kommer göra allt för att lyckas behålla det. Äter och dricker redan som om jag vore gravid.

Tack! Min sambo tycker ej vi ska ta ut npgot i förskott. Men ser fram emot att testa med det digitala på tisdag.

Ja de är väl klart. Förstår dig. Det är svårt att vänta. Jag tog ett ÄL test bara för skoj skull nu och det var suuuuperstarkt. Men hört att ÄL test även kan reagera på mens så det är bara att vänta och se. Men jag känner ju som du. Något känns så annorlunda. Om testen kommer idag ska jag testa med babyplan imorgon tänkte jag. Så. Jäkla. Ivrig.
    Matheus 131002!
  • Victoria K
    Lelle1988 skrev 2017-09-01 06:00:51 följande:

Testade positivt idag BIM-2, första försöket till första barnet! Är helt skakis!

Grattis! :)
  • Repet
    R84 skrev 2017-08-31 21:35:33 följande:
    Tack! Ja det är stundtals otroligt tungt. För ett par veckor sedan berättade sambon att hans syster är gravid och då bröt jag ihop totalt. Jag är självklart glad för deras (och alla andras) skull, men sorgen och längtan hos mig gör att det blir för mycket. Men jag kände mig som världens hemskaste människa när jag stod i köket och grät över det. Menmen..... någon gång kanske det blir vår tur. Och som du skriver..... den lille/lilla ungen kommer att vara så efterlängtad!

Hur har ni fått hjälp?
    Vet precis hur du känner. när min bästa vän berättade att hon vart gravid, två veckor efter att de hade bestämt att de skulle börja försöka så va det inte glädje som var första känslan. Men som tur är har vi haft en väldigt förlåtande omgivning som förstår att det är jobbigt för oss. först blir jag så avundsjuk, sen blir jag ledsen, sen blir jag arg för att vi inte lyckas, sen blir jag besviken på mig själv att jag inte kan känna den där superglädjen för nån annans skull som första känsla. men efter jag har gått igenom den snurran så blir jag glad för andras skull... försöker tänka att det är två olika saker, bara för att någon annan inte är gravid betyder de ju inte att jag kommer bli mer gravid, men det är inte alltid det lyckas.

Efter att vi försökt i 1,5 år ungefär så fick vi komma in till reproduktionsenheten på sjukhuset. och själva utredningen gick väldigt fort, tog bara en vecka, den innehöll spermaprov, ultraljud med kontrast och blodprover. de konstaterade rätt så direkt att jag hade PCO. Så nu hormonbehandlas jag för att få en "normal" månadscykel.
    Så vi är inne på vårt andra hormonförsök just nu. 
    Snart måste det vara vår tur!
  • Charlieellerså

Testade positivt idag BIM-2, första försöket till första barnet! Är helt skakis!

Grattis : )
  • FH24

Stort grattis!:D
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-01 06:48:52 följande:

Ja de är väl klart. Förstår dig. Det är svårt att vänta. Jag tog ett ÄL test bara för skoj skull nu och det var suuuuperstarkt. Men hört att ÄL test även kan reagera på mens så det är bara att vänta och se. Men jag känner ju som du. Något känns så annorlunda. Om testen kommer idag ska jag testa med babyplan imorgon tänkte jag. Så. Jäkla. Ivrig.

Haha men det är ju inte så konstigt. Vi har symptom.

Det är klart man vill testa då.

Jag måste testa på tisdag. Både jag och min sambo vågar knappt tro det...

Vi får se vad som händer. Ska testa på tisdag. Visar det positivt så har man ändå en viss oro tills barnet är ute. Så är det ju.
  • Flansen

Grattis till alla som pussat!! :D

Jag är på äl+10 idag och tog ett predictor early. Helt negativt. Tror ni det är helt kört för mig denna månaden? :(

Svar på tråden Vi med BIM September 2017