Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Förlåt nu kommer jag och stör igen. Men frågar ändå då ni har så mycket kunskap kring att försöka bli gravid. Då de inte blev något denna månaden då mensen nu kommit med bulle och bång. Så blir de nu nya tag denna månaden. Men vi har tänkt andvända oss av glidmedl denna månaden. Men nu läser jag att en del säger att de i te är bra för sperman att de gör de svårare och så. Hittar inget om att den vi köpt skall innehålla spermiedödande meddel. Men blir ju osäker. För mig vi hade denna när jag blev gravid med dottern för 5 år sen men osäker. Så skulle gärna vilja veta om ni vet något eller så. Eller om man skall ha något annat gildmedel. Vi har köpt Aco intimate care glidmedel. Någon som vet eller andvänt de?
Tack på förhand!!
Köp pre seed! Går att beställa på nätet. Har aldrig testat glidmedel själv men vet 2 tjejer som blev gravid när de använt det.
Vi är på vårt först försök. Jag vet helt säkert att vi hade sex vid ägglossning men nu väntar vi. Nu är jag på äl +8 och bim - 6. Jag ömmar jätte mycket över livmodern och den känns liksom stel. Någon som känner igen det? Jag tänkte testa på söndag. Vill säga BIM -2. När brukar ni testa? Jag har läst att man kan testa HCG i urin 2 - 4 dagar efter inplantering. Och den sker mellan 6 - 12 dagar efter äl men 5 dagar innan BIM. Dock kan man testa det i blod 1 dag efter inplantering. Vet ni om bm verfierar graviditeten i blod vid första besöket?
Hjälp mig tjejer! Är på dag 28 idag, brukar ha 36 dagar ca till mens. Brukar ha ägglossning dag 23-24 men denna månaden har jag inte haft superkoll för vi har sagt att vi ska ta det som det kommer. Har inte fått något positivt ägglossningstest denna månaden men imorse tog jag 1 graviditetstest och 1 ägglossnibgstest och fick positivt på ägglossningstestet? Kan jag verkligen ha ägglossbing nu? Har mått illa nu i några dagar och haft ont i magen ganska mycket.
Så tråkigt att det inte blev något denna månad, vi får tro på nästa månad :)
Glidmedel i sig innehåller inte något spermiedödande medel, men det är inte spermievänligt heller. Det kan alltså skada dem, eller sakta ner dem så att säga.
Med mer spermievänliga medel, som t ex pre seed så får man istället ett närande medel för spermierna (enligt vad produkten säger då)
Vi kör med vanligt glidmedel under perioderna som är icke fertila, och försöker köra utan när det är fertil period. Oftast har man mer flytningar under den perioden som i sig fungerar som glidmedel.
Men för att öka chanserna tycker jag att ni ska skaffa ett mer spermievänligt glidmedel. Det är skönt att ha som back up om man känner att det blir lite tufft utan glidmedel. Blir faktiskt lätt påfrestande för mannen att vara så aktiv som kan krävas i bebismakeriet ;)
sittee och är nervös, min syster är påväg hit med cb test. är på bim-3.....
Har dock inga symptom alls..
Uppdaterar er senare!
detta fick jag här om dagen på bim -5.
Att vänta på äl är segt.
Jag får så motstridiga signaler från kroppen, häromdagen var livmodertappen jättehögt upp. Fick även äl-flytning. Men dagen efter var den låg och fast igen.
Tredje dagen högt upp och mjuk. Pyttelite trådig äl-flytning. Och hyfsat starkt utslag på äl-test.
Vi chansar ju såklart inte då utan har sex när de signalerna kommer. Men när jag egentligen inte ska ha äl förrän tidigast måndag så undrar jag ju hur det är fatt med kroppen? Varför kommer dessa signaler redan nu?
Är väl bara att vänta ut temperaturhöjningen för att bekräfta äl, men lika frustrerande väntan varje gång!
sittee och är nervös, min syster är påväg hit med cb test. är på bim-3.....
Har dock inga symptom alls..
Uppdaterar er senare!
detta fick jag här om dagen på bim -5.
Jag ser ett svagt streck! Spännande!