• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • malikan
    R84 skrev 2017-10-10 21:29:49 följande:

Jag har fått två tidiga missfall (v 7 respektive 6). Vid det första åkte jag till gynakuten (efter inrådan från 1177), men fick ett kallt bemötande av sköterskan som tyckte att det var ju bara att åka hem och låta det blöda klart. De gjorde ingenting. Detta var på en helg så då ringde jag barnmorskan på måndagen och hon sa att så länge jag inte blödde länge, hade väldigt ont eller upplevde några komplikationer. Andra gången ringde jag också barnmorskan och fick ungefär samma svar. Jag blödde lite kraftigare och längre än en vanlig mens, men det beror väl säkert på hur långt gången man är och så....

Kom precis hem från gynakuten då jag fortfarande blöder och fick frossa och feber. De tog blodprov för att kolla vad som händer, hoppas det sköter sig självt och att det inte är några komplikationer :(
  • Ungmensäker

Hjälp mig tjejer! Är på dag 28 idag, brukar ha 36 dagar ca till mens. Brukar ha ägglossning dag 23-24 men denna månaden har jag inte haft superkoll för vi har sagt att vi ska ta det som det kommer. Har inte fått något positivt ägglossningstest denna månaden men imorse tog jag 1 graviditetstest och 1 ägglossnibgstest och fick positivt på ägglossningstestet? Kan jag verkligen ha ägglossbing nu? Har mått illa nu i några dagar och haft ont i magen ganska mycket.

• Horisonten
    Svea87 skrev 2017-10-11 21:36:02 följande:

Åh va synd jag höll tummarna för dig. Vet ju inte om det här funkar men nu när jag fick ett plus körde jag på clearblues digitala äl tester och så hade vi även glidmedel som gör att spermierna tar sig lättare fram och får bättre kvalite typ! Och så självklart kudde under efteråt.

Tack snälla. Ja vi har köpte ett glidmedel som vi skall använda denna månaden sen och även använda kudde efteråt :) Sen skall vi köra varannan dag från mensen slut till nästa mens :) De kunde vi inte göra denna månaden pga svampinfektionen så blev sista myser dag 15 och blir ju svårare för spermierna och ta sig vidare om man har svamp antar jag så. Hoppas verkligen inte jag får svamp igen utan vi kan köra hela månaden. :) Lycka till med allt :) <3
  • Horisonten

Förlåt nu kommer jag och stör igen. Men frågar ändå då ni har så mycket kunskap kring att försöka bli gravid. Då de inte blev något denna månaden då mensen nu kommit med bulle och bång. Så blir de nu nya tag denna månaden. Men vi har tänkt andvända oss av glidmedl denna månaden. Men nu läser jag att en del säger att de i te är bra för sperman att de gör de svårare och så. Hittar inget om att den vi köpt skall innehålla spermiedödande meddel. Men blir ju osäker. För mig vi hade denna när jag blev gravid med dottern för 5 år sen men osäker. Så skulle gärna vilja veta om ni vet något eller så. Eller om man skall ha något annat gildmedel. Vi har köpt Aco intimate care glidmedel. Någon som vet eller andvänt de?

Tack på förhand!!

• Brittsommar
    Ungmensäker skrev 2017-10-12 08:00:59 följande:

Hjälp mig tjejer! Är på dag 28 idag, brukar ha 36 dagar ca till mens. Brukar ha ägglossning dag 23-24 men denna månaden har jag inte haft superkoll för vi har sagt att vi ska ta det som det kommer. Har inte fått något positivt ägglossningstest denna månaden men imorse tog jag 1 graviditetstest och 1 ägglossnibgstest och fick positivt på ägglossningstestet? Kan jag verkligen ha ägglossbing nu? Har mått illa nu i några dagar och haft ont i magen ganska mycket.

Ägglossning kan ibland vara sen av olika anledningar så det är möjligt att du har det nu. Mår själv illa när jag har äl. Eller så reagerar den på att du är nära mens det händer med. Ett sista alternativ är att du är gravid och de ökade hormonerna påverkar ältrstet men gravidt estet är inte tillräckligt känsligt att plocka upp det än.

Rekommenderar att mysa på bara ifall och testa igen om 2 dagar.
  • XAHHA92

Äl+6 & känns som att mina bröst ska gå sönder. Det gör sååå jäkla ont! Är det ens möjligt att få så ont i dom på äl+6?

Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • JohannaN2015

Idag får jag nog veta om det är något eller inte, vaknade av sån värk i magen, brösten är suuuuper svullna och jag har luftrapat hela morgonen.. återstår o se!!!!:)

• Jasminefjellberg
    JohannaN2015 skrev 2017-10-12 10:20:47 följande:

Idag får jag nog veta om det är något eller inte, vaknade av sån värk i magen, brösten är suuuuper svullna och jag har luftrapat hela morgonen.. återstår o se!!!!:)

Lycka till, håller tummarna för dig :)
  • JohannaN2015
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-12 10:31:34 följande:

Lycka till, håller tummarna för dig :)

TACK!!:) ska helt ärligt bli skönt vilket som!! Om det inte tagit sig så vill man ju börja kolls äl och allt så känns väldigt bra oavsett!
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-10-12 09:26:08 följande:

Förlåt nu kommer jag och stör igen. Men frågar ändå då ni har så mycket kunskap kring att försöka bli gravid. Då de inte blev något denna månaden då mensen nu kommit med bulle och bång. Så blir de nu nya tag denna månaden. Men vi har tänkt andvända oss av glidmedl denna månaden. Men nu läser jag att en del säger att de i te är bra för sperman att de gör de svårare och så. Hittar inget om att den vi köpt skall innehålla spermiedödande meddel. Men blir ju osäker. För mig vi hade denna när jag blev gravid med dottern för 5 år sen men osäker. Så skulle gärna vilja veta om ni vet något eller så. Eller om man skall ha något annat gildmedel. Vi har köpt Aco intimate care glidmedel. Någon som vet eller andvänt de?

Tack på förhand!!

Köp pre seed! Går att beställa på nätet. Har aldrig testat glidmedel själv men vet 2 tjejer som blev gravid när de använt det.
Svar på tråden Bim oktober 2017