Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

andem8491 skrev 2017-11-04 08:45:44 följande:

Hej! Jag äter också trombyl denna graviditet pga tidigare missfall.. Är i v 10 nu och har mått till och från.. varit inne 3 gånger redan och fått sett hjärtat slå.. Har sådan ångest och rädsla att det kommer avstanna. Så mest är det nog psyket som sliter på mig just nu.. Kan leva med illamående och trötthet liksom..

Hoppar också in här! Är i V.8+3 idag, äter trombyl och progesteron pga tidigare missfall. Hade färgade flytningar i förrgår samt igår som jag så hoppas beror på att jag gjorde vul i förrgår då allt såg bra ut, hoppas att det är vul-staven som orsakat en blödning. Så nervös att jag spricker!! Blöder inget nu men det var precis såhär mitt Ma startade förra gången :/
  • Bubbel85
    Sjuttiosjuan skrev 2017-11-17 12:22:16 följande:

Hej tjejer!

Får jag hänga här med er? Min första graviditet efter att ha kämpat ett tag med Ivf pga ålder och dålig äggreserv. Vi vart gravida på första försöket genom äggdonation. Bf 14/6 om allt går vägen, vecka 10+0 idag!

Kul! Har också BF 14/6 om allt går vägen, haft flera missfall så fortfarande väldigt nervöst!
  • Bubbel85
    Lojsj92 skrev 2017-11-19 09:57:13 följande:

Jag är i slutet på vecka 11 och det syns ingenting på mig än så länge :) bara att jag ser lite svullen ut. Men som någon annan skrev kan jag inte heller dra in magen längre så det börjar väl trycka sig utåt antar jag. :)

Är i slutet på V.11 och känner mig väldigt svullen. Sjukt osugen på godis men däremot väääldigt hungrig på mat och äter bra mycket mer än vanligt. Häromdagen klämde jag t ex en hel rulle färdig risgrynsgröt + en smörgås till kvällsmat. Fick en chock när jag var på inskrivningen för några dagar sedan och gått ner ett kilo. Får väl se dock hur länge den trenden varar :) tycker jag ser att jag blivit plufsigare runt magen men är nog bara svullnad när jag inte gått upp något.
  • Bubbel85
    Lojsj92 skrev 2017-11-21 20:13:43 följande:

Mina symptom börjar avta mer och mer, iallafall illamåendet! Väldigt skönt att slippa! :) Var på andra besöket hos bm idag och fick tid till RUL, inte förrän 15/1. Känns sååå långt bort men får hoppas tiden går fort! När har ni andra fått tid för RUL? :)

Vad är du i för vecka och ska du göra kub? Jag är i V.10+5 och har tid för kub 5 december. Antar att jag får tid för RUL efter det om allt ser ok ut. Känner fortfarande av illamåendet men det har blivit så otroligt mycket bättre, börjar se ljuset i tunneln igen faktiskt :)
  • Bubbel85
    evve88 skrev 2017-12-10 06:49:45 följande:

Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !

Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...

Illamåendet är bättre men absolut kvar. Tidigare var det konstant men nu kommer det och går. Städade huset igår och låg sen klubbad av illamående hela kvällen så verkar som det blir värre när jag varit igång. Är i V.13+5 idag. Har berättat för familjen och några få vänner, planerar att berätta för jobbet då jag har möte med chefen på tisdag, berättar för chefen först och sen kollegorna. Men är andra barnet och magen börjar verkligen synas nu så lite kämpigt att dölja :) såg bild från förra graviditeten, lika stor nu som i vecka 20! :/ hehe
  • Bubbel85
    Lojsj92 skrev 2017-12-12 20:22:24 följande:

Är det bara jag som har fått världens trögaste mage? ???????? går in i vecka 15 imorgon..

Å nej du är inte ensam!!! Är så sjukt orolig för jag är så hård i magen redan. Funkar att bajsa lite varje kväll så än så länge funkar det. Vid första graviditeten sjönk mitt järnvärde så mkt att jag fick kraftig anemi/blodbrist och fick tillslut åka till sjukhuset och få järnsprutor. Testade järntabletter först men blev så förstoppad att jag blev jättesjuk, värsta känslan någonsin, frusen, började kallsvettas, spydde och med känslan att jag mååååste panikbajsa men något satt i vägen. Fick hemoröjder deluxe av förstoppningen då jag krystade så hårt så en del av tarmen kom ut :/ såå jäkla rädd att det ska bli samma denna gång och att järnvärdet ska rasa igen, vägrar ta järntabletter igen :( Gud så extremt detta lät men till alla, om ni börjar känna att ni blir förstoppade flera dagar, ta laxermedel så det inte går lika långt som för mig. När jag började ta laxermedel i tablettform försvann alla problemen, men då hade jag liksom redan vindruvor i rumpan som vägrade försvinna :) :) :)
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2017-12-15 23:05:15 följande:

Vad använde du för laxermedel?? ????

Dulcolax och några gånger microlax
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2017-12-28 13:43:34 följande:

Huvudvärk från helvetet har drabbat mig. Inga värktabletter hjälper. Sitter på jobbet och lider i det tysta... blä vad jobbigt detta är! ????

Samma här. Trött som ett as och tung huvudvärk. Har berättat på jobbet så behöver inte dölja längre men det är så illa. Misstänker att jag har sjunkit rejält i hb och järndepå som jag gjorde förra graviditeten och att det är därför jag har huvudvärk, har aldrig det annars. Har du kollat ditt järn? När är du beräknad?
  • Bubbel85
    Krocki1 skrev 2017-12-28 19:43:10 följande:

Jag har oxå huvudvärk idag, har aldrig det om inte migränattack några få ggr per år.

Började med blutsaft igår, hoppas det hjälper.

Längtar massor tills man börjar känna det lilla livet i magen :)

Borde också ha börjar med blutsaft för länge sen, eller järntabletter. Lätt att vara efterklok :/ är det ditt första barn? Med mitt första barn kände jag i vecka 18+ men nu med andra har jag känt lite fladder sen 14+ men nu har det lugnat sig väldigt. Känner av fladdret då och då men inte lika tydligt konstigt nog. På kub i V.13 sa bm att moderkakan låg väldigt högt i framvägg så antagligen ligger nu moderkakan i vägen när livmodern växt så den dämpar.
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2017-12-28 21:12:42 följande:

Jag kollade sista jag var hos BM. Alla värden var jätte bra trots att jag inte ätit på 4 timmar. Hon var så imponerad. Tror dock denna huvudvärk beror på sömnbrist och nacken. Hur är din huvudvärk? Vart sitter den?

Så bra. Mina var låga redan då. Min huvudvärk sitter i precis hela huvudet, som en tung värk som sitter i konstant. Vart sitter din?
Svar på tråden Bf juni 2018