Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-05-20 13:21:20 följande:

Jag var på toaletten nyss och när jag torkade mig kom det i vanlig ordning (nästan dagligen nu) ut en bit av slemproppen, nog den största biten hittills. När jag torkade igen så kom det lite färskt blod så antingen är det på g ( vilket mest känns som önsketänkande då jag gått över de andra gångerna) eller så är det bara något litet blodkärl som brustit efter myset med mannen igår kanske? Fick lite ont i ryggen tidigare och bebis ligger och trycker som bara den i en massa obekväma ställningar men för övrigt så är det lugnt.

Men oj kom det färskt blod? Är väl säkert i anslutning till slemproppen men de säger väl att man alltid ska ringa förlossning om man blöder, eller? Vore kanske inte så tokigt flr dig att bli kollad och se om något är på g?
  • Bubbel85

Hur går det kia82? Känns som att du kommer bli först bland oss alla om dina känningar fortsätter :)

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-22 20:30:52 följande:

Har tryck och ilningar neråt och drabbades nyss av lite lätt panik, så rädd att vi inte ska hinna in i tid. Har ont i ryggen som bara den och vill bara gå och lägga mig och gråta en skvätt.

Usch förstår oron att inte hinna in i tid, jag har drygt 10 mil till förlossningen så får räkna med minst 75min. Drygt att bo i småstad utan förlossningsavdelning ibland :( har en sambo som är bortrest till på måndag så det får bara inte komma denna veckan!! Har backup med mina föräldrar men det vore himla tråkigt om han inte skulle bli med. Därför är det extra nervöst att följa dig eftersom vi är exakt lika långt gångna. Jag har massa ilningar och lite mensvärk varje dag nu men inget tryck neråt och inga sammandragningar eller värkar som liksom kommer och går utan bara som mensvärk någon timme då och då under dygnet. Har för mig att du haft det i många många veckor innan du känner som du gör nu så hoppas att det ska dröja för mig, för dig hoppas jag det drar igång på allvar så du slipper detta nu för du verkar haft väldigt ont länge. Känner du av några värkar/sammandragningar som du kan klocka?
  • Bubbel85
    kindofnothing skrev 2018-05-22 20:43:23 följande:

Vad spännande att det börjar närma sig. Vad mycket "symptom" vissa har :D

Med första minns jag inga ilningar förrän sista dagen/veckan. Denna är fixerad nu o det ilar ner i ljumskarna o fiffi flera ggr per dag. Ilar det för er? Är precis som att den kmr åt nerver. Magen känns tung men inga andra tecken. Hen får gärna komma tidigt, har så ont av foglossning!

Det ilar mycket ja :) innan tror jag det var foglossning men sen när den la sig med huvudet ner för typ 2 veckor sedan så tror jag det är nerver som du säger. Ilar flera gånger om dagen och det är såå mycket aktivitet i magen! Jag har mensvärk och ilningar nu mest men inga sammandragningar eller förvärkar son liksom påminner om riktiga värkar, inget som kommer och går som man kan ta tid på utan isåfall bara den ihållande mensvärken. Spännande detta ja :)
  • Bubbel85

Alltså min mage ser helt annorlunda ut nu mot förra veckan. Man brukar ju höra att magen sjunker mot slutet men här är det tvärtom. Bilden där magen är låg (svarta byxor) är tagen för en vecka sedan och andra idag. Är ju som att bebisen varit fixerad och redo och sen ändrat sig och hoppat upp tillbaka för nu är ju magen inte alls låg. Hur ser det ur för er?

• Bubbel85
    wibblywobbly skrev 2018-05-24 11:41:16 följande:

Någon av er som fått mycket pigmentfläckar o prickar? Hela mitt ansikte är fullt.. :( Nog för att jag brukar bli fräknig på sommaren, men nu har jag stora fläckar under ögonen och över hela pannan. Så får undvika solen helt och hållet nu.. Hoppas de dämpas lite när bebban kommit ut.

Peppar peppar men jag har klarat mig än då länge. Har massa fräknar men inte mer än vanligt tror jag och inga stora fält. Men man rekommenderar ju att man inte ska sola pga risk för pigmentfläckar... men vill ju också passa på att njuta av solen nu då det säkert blir mycket skugga längre fram så jag har varit mycket i solen. Pigmentfläckarna kommer blekna när du bleknar men kanske komma tillbaka när du får färg igen... men vi hoppas inte :)
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-24 12:33:21 följande:

Har obehagligt tryck i underlivet idag och jag fick för mig att baka med yngsta dottern så nu har vi 60 muffins som ska in i frysen så att vi har på lager. Mina ben är alldeles svullna och jag har ont i fötterna.

Idag sov jag ända till 6.40, sovmorgon woohoo!

Härligt med sovmorgon, jag vaknade i vanlig ordning runt 03.00 och kunde inte somna om. Som tur är så är dottern på dagis så jag slappar i soffan, imponerande att du ger dig på bakning... men gott :) är smärtan du hade för några dagar sedan borta eller håller det i sig? Min sambo är bortrest till på måndag så jag är livrädd för att anstränga mig eller utmana ödet så det sätter igång. Spelar ju säkert ingen roll vad jag gör för det kommer när det kommer men vågar ändå inte chansa utan tar det väääldigt lugnt. Ska till barnmorskan nu strax, ska bli spännande att se magmåttet.
  • Bubbel85
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-24 12:46:18 följande:

Precis varit på vändningsförsök som tyvärr misslyckades:( Nu ska jag på röntgen om några timmar för att se om mitt bäcken är tillräckligt brett för att ändå ge mig på en sätesförlossning.

Är det helt bananas att ens fundera på det med första barnet? Dom har en proffsgrupp på mitt sjukhus så jag känner mig ändå rätt trygg med det. Men så himla svårt beslut..

Ni som gjort snitt, har det gått bra? Och har någon fött i säte? Åhhh, hatar att fatta beslut!!!

Gud vad modig du är. Vi var inne förra veckan för att se så bebisen lagt sig med huvudet ner och det hade den. Innan UL:et hade jag bestämt mig för att om rumpan ligger ner blir det snitt. Har egentligen inget bra svar på varför mer än att jag bara hört folk i min omgivning prata gott om kejsarsnitt så är inte rädd för det. Vet förvisso inte mycket om sätesfärlossningar heller så modigt att du tar reda på alla alternativ!
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-05-24 16:30:54 följande:

När har alla bf här? Hade varit kul att veta! :) Själv har jag bf 24/6.

Har bf 12/6 :)
  • Bubbel85
    EJL skrev 2018-05-24 21:54:28 följande:

Jag slinker med här också! BF 11 juni (6 juni utifrån att jag vet när han blev till ????).

Någon som har koll på om slemproppen är ett tillförlitligt tecken? Dvs om den skulle gå när man är fullgången?

Tror det är lite hur som helst med slemproppen tyvärr, men för mig vid första barnet gick slemproppen på kvällen vid läggdags , vattnet morgonen när jag vaknade och värkarna satte igång sen på kvällen... så då stämde det ju riktigt bra :)
Svar på tråden Bf juni 2018