Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Sjuttiosjuan skrev 2018-06-14 20:24:59 följande:

Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!

Lycka till nu brudar!

Å grattis!! :)
  • Bubbel85

Har sovit oförskämt bra inatt, vet inte med mig att jag vaknat alls utan tror jag sovit hela natten! Min första tanke när jag vaknade var att: idag fyller kia82?s son år!!! Hahaha hur sjukt att vi alla pratat så mycket och vet så mycket om varann... men samtidigt absolut ingenting mer än ett nickname :)

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-15 09:09:36 följande:

Ja, nästintill pinsamt är det. Alla vet väl att man inte kan påskynda en förlossning (om det inte är på medicinsk väg) så varför hålls på att kommentera det?

Ja exakt, ser inget fel alls i att dela födelsedag, tycker t.o.m att det är lite coolt och det är ju bara en fördel om fokuset kan riktas på något annat än sin egen ålder.

Hur gamla är alla här inne föresten, stämmer årtalet efter nicket på alla?

Stämmer på mig också, 33 år :)
  • Bubbel85
    wibblywobbly skrev 2018-06-15 20:58:37 följande:

Åh nu är man bra trött..

Gått 6 dagar över tiden och är helt slut. I tisdags var jag på bedömning för att se hur bebis och min kropp såg ut.. för att se ifall de kunde göra en igångsättning. Bebis mådde jättebra, och min tapp var heeelt omogen.. Så var bara att åka hem.

Haft hemska sammandragningar, otroligt svullen i ben och fötter och mått BAJS.. Så idag var jag tillbaka på bedömning då vi hade "planerat" igångsättning idag. Visade sig att tappen är helt utplånad (Jaa!) men att det inte hade öppnat sig så mycket som de ville för en igångsättning. BM drog och slet i mig ett tag och tyckte att det kändes bra och att "Det allra bästa är om det får starta av sig själv i helgen"..

Sen jag var där har jag haft otroligt smärtsamma sammandragningar och några brunröda flytningar, men inget regelbundet ännu.. Så nu hoppas jag verkligen bebis kommer i helgen! Annars blir det igångsättning i början på nästa vecka, men vore så himla skönt om det bara tog sig "naturligt"..

Usch vad jobbigt för dig :( håller tummarna att det sätter igång nu för dig! Jag är på bf+3 och känner mindre nu än jag gjorde förra veckan. Inte ont alls. Uppgivenhet är bara förnamnet!
  • Bubbel85

Här händer ingenting heller bf+4. Känner mig nästan mindre gravid för varje dag. Bebisen rör sig mycket men har inga sammandragningar eller förvärkar alls. Känns som jag är i v.30.... fast fetare, tröttare och mer negativ. Jay..

• Bubbel85

Femte smset för dagen rullade precis in från vänner och bekanta med en text som typ lyder: har det hänt nåt än? Fortfarande lugnt? Känner du nåt? Men har det inte hänt nåt än? Jag bara svarar: NÄäääääääääääjjjjj. Är redan skitless, sluta påminn mig din idiot. Eller ja så vill jag svara, men lindar in det i bomull lite än så länge, får väl se hur välemballagerat svaret är på typ bf+12...

• Bubbel85
    Emmy85x3 skrev 2018-06-16 18:56:04 följande:

Bilutställning, cruising och fylla år va visst ett bra sätt att få fart på grejerna. Har känningar som känns rätt bra bra i ryggen och magen drar ihop sig och börjar kännas. Har tagit Alvedon för att få bort eventuella lurvärkar, men den hjälpte inte! Kan va på riktigt nu, håll tummarna Jag uppdaterar när tillfälle ges.

Åååå spännande :)
  • Bubbel85
    Utvandraren2 skrev 2018-06-17 16:15:32 följande:

Måste bara skriva av mig lite ångest:

Städar och donar så mycket jag orkar och lite mer. Känns som jag bor ensam. Orkar inte med att tvätta, städa och laga mat själv, men gör så gott jag kan. Mycket halvfabrikat. Sambon har stängt in sig fullständigt på badrummet och jobbar på som en galning. I natt kaklade han till kl ett!

Jag fick ett utbrott nyss och sa att det här är sista chansen på väldigt länge vi har chans att göra något tillsamnans bara vi två. Som att gå på cafe, åka på sightseeing i vår egen stad, eller gå på restaurang. Jag ser honom ju inte alls längre, han jobbar 06-18, sen jobbar han med badrummet och går och lägger sig. Han ser inte ens på fotbollsVM!

Men jag tror att det jag sa tog skruv, så får avvakta och se. Det är ju inte det här vi ska minnas, att vi tog ut oss fullständigt innan bebisen kom. Jag måste ju spara krafter ifall förlossningen sätter igång, samtidigt som jag känner mig stressad över allt jag inte hinner. Och stress är inte bra för bebisen, och då blir jag ännu mer stressad.

Sa till honom att badrummet blir ändå inte klart i tid, så vad spelar det för roll om det blir färdigt någon dag senare? Han ska ju vara hemma med oss i en månad, han kan säkert gå undan en stund och jobba när hon sover.

Allt går så långsamt för mig, han får mer gjort på en timme än vad jag får på tre!

Uff stackars :( så jobbigt nu när energin och orken verkligen tryter, känns som man har fullt upp med att ligga still och andas så att på det känna stress över allt som behöver fixas och borde göras blir för mycket :( och så hormonerna på det också såklart, kämpigt nu!
  • Bubbel85
    FairyL skrev 2018-06-17 21:28:23 följande:

Jag åkte in för en koll pga två mindre blödningar imorse och några timmar senare blev det akut snitt, och jag har blivit mamma!!! Pojken är lite liten och har lågt blodsocker så vi får vara på BB och får lite extra behandlingar.

Ååå grattis! Hoppas ni mår bra trots allt!
  • Bubbel85

Ååå så less jag är nu. Igår drog det igång ordentligt. Regelbundna värkar med ca 6 min emellan i flera timmar på kvällen. När det började göra riktigt ont i ryggen och ut i ljumskarna ringde jag förlossningen för att rådfråga och de ville att vi skulle komma eftersom vi har 90 min resväg. Ringde och väckte mamma som panikkom i morgonrock som barnvakt. Kommer till förlossning och får göra kurva. Regelbundna sammandragningar och allt ser ut att va igång... till hon känner på tappen och säger att den verkar va helt omogen. Det kan dra igång om 2 timmar eller om en vecka eller två säger hon... förbannade skitkropp känner jag bara!! De rekommenderade att vi sov på patienthotellet ifall det skulle dra igång under natten så det gjorde vi, vaknade nu och är bara öm i magen, inget annat... ååå så less :((((( bara att åka hem igen.

Svar på tråden Bf juni 2018