Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Halsbränna är så hemskt, hade/har mycket problem med det båda graviditeterna. Denna gång har jag tagit omeprazol varje kväll sedan typ v.25 och inte känt av den alls förutom om jag glömt bort tabletten en kväll, då har den kommit tillbaka direkt dagen efter... och så nu inatt pga min härliga lilla drink då, den rådde inte ens omeprazol på ;)

Kan nog va smart som du säger och ha kalas i helgen så slipper ni ha den stressen också för förstår att du vill att han ska ha en egen stund med fokus på bara han. Men ännu hellre hoppas jag att det sätter igång för oss nu de närmaste dagarna så att ni kan ha kalas 15:e istället. Än har inte hoppet gett sig :) ja tänk 8 dagar kvar, så sjukt!

• Bubbel85
    Moorii skrev 2018-06-04 19:37:13 följande:

Kanske konstig sak att ta upp, men mina bröstvårtor har börjat klia och svida, känt av sen igår. Någon som fött barn tidigare som känner igen sig i detta, att det händer nära förlossningen? Minns inte att jag märkte av detta då jag väntade sonen.

Det har mina också, inte svida direkt men klia. Vaknade också igår och förundrades över att de hade växt markant över natten och ömmade. Antar att det är hormonellt att det börjar närma sig men tror inte det är ett tecken på att det sker ikväll tyvärr :/ kommer inte ihåg att jag hade såhär med dottern, men å andra sidan kände jag inget alls med dottern innan vattnet gick medans man nu gått runt med värk, smärta och massa annat i över en månad :)
  • Bubbel85
    MaTik skrev 2018-06-05 15:51:09 följande:

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

Ååå grattis! Så underbart! Har tänkt på dig :)
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2018-06-06 10:05:55 följande:

Har oxå försökt få min man att förstå det där med färdknäppen..

Men av tidigare erfarenhet så funkar det dåligt. Men ingen skada skedd )

3 dgr kvar till Bf, men vem räknar !

Haha ja precis, vem räknar?! ;)
  • Bubbel85
    Utvandraren2 skrev 2018-06-06 10:28:29 följande:

Haha, jag tror jag förstår vad ni menar med färdknäpp! Min karl fick veta om det på kursen. Han blev helt ställd och jag såg hur han tänkte och tänkte. Han har nog väldigt svårt att förmå sig att hjälpa till med det, men samtidigt vill han väldigt gärna att bebisen ska komma Innan bf+1 pga lagändring i föräldraledigheten från 1/7 här i Norge.

Samma som att den dagen jag sa att brösten börjat läcka, så slutade han ta på dem.

Stackarn, han tycker nog att allt är så konstigt!

Vad är det för lagändring från 1/7 i Norge?
  • Bubbel85
    Utvandraren2 skrev 2018-06-06 10:50:09 följande:

Men det ökar ju definitivt önskan och stressen att hon ska dyka upp i juni, även om jag försöker att ignorera den känslan...

Jag förstår inte varför man inte helt enkelt inte tar föräldrarnas gemensamma inkomst och delar på två och låter det utgöra föräldrapenning. På så sätt skulle det inte ha någon ekonomisk betydelse vem som är hemma, är ju kämpigt som det är för många familjer att få det att gå runt om nu mannen tjänar mycket mer. Jag jobbar i Norge och pendlar och min sambo i Sverige så jag får hela kvoten på 48 veckor i Norge, tyvärr blir det inte så mycket kvar för min sambo men det blir ett par månader i svenska pappadagar iaf (480 dagar - 48 veckor får han kvar). Rörigt det där när det är två länder med olika regler.
  • Bubbel85

Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2

• Bubbel85

Tack för alla svar, känns skönt att höra! Hur mår ni idag? Jag fick nu plötsligt riktigt ont i ryggen och i ljumskarna... men med tanke på vilken värk och smärta flera av er haft länge så känns det inte som att det jag känner nu skulle va nån förlossningsstart direkt, men Gud vad det är skönt att ha er att beklaga sig för ändå! ;)

• Bubbel85
    evve88 skrev 2018-06-08 07:31:26 följande:

Haha ja men exakt så tänker jag med!? När dom säger

-NU är den veekligen stor!!! Jo men vad förväntar du dig ? När skulle den va stor annars? Efter förlossningen? Ja ska liksom ha om 10 dagar.. fattar inte hur roll tänker. Roligaste var när en gubbe med vääääääärldens ölmage frågade mig -hur går det med den där tjocka magen i värmen?

- jo tack som frågar , hur går de själv? Hade jag lust att svara men kunde inte med :p

Min pappa skojade friskt ( såklart med glimten i ögat men den glimten blir ju rätt tröttsam tillslut) om min tjocka mage tills jag tog fram måttbandet och han upptäckte att hans midjemått var 5cm större än mitt, och då har han ändå ingen stor mage direkt utan mest lite 60årsgubbig liksom. Så fick man tyst på honom och jag använder det ofta som referens när folk bara måste kläcka någon kommentar om min mage då majoriteten av de varit större än min pappa. Tystnaden som uppstår.. å den tystnaden :P
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-06-08 07:45:09 följande:

Åh, hoppas det betyder att det är på gång! Håller tummarna!

Här händer inte mycket. Trycket för några dagar sen är som bortblåst.. Igår hyrde vi iallafall babyskydd, skönt att ha det klart! Roar mig just nu med att följa svägerska nr 1 som är på bf+3 och svägerska nr 2 som ska ha två veckor efter mig. Har också en gammal bekant som ska ha tre dagar innan mig och en från förra mammagruppen som ska ha 6 dagar innan mig. Galet egentligen! 16 dagar kvar idag.

Gud vad roligt med så många vänner som ska ha barn samtidigt! :)
Svar på tråden Bf juni 2018