Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

Jag känner absolut ingenting längre jag. Sambon var ju bortrest förra veckan och då hade jag känningar och ont hela tiden, men nu när han är hemma NADA! Börjar ocks tänka att jag kommer gå över tiden, men förhoppningsvis smäller det till när man minst anar det :)

Var til bm nyss också, SF: 35cm i v.38+2, blodtryck 95/55, huvudet ner men ruckbart, vikt +12kg.

Är det nu snart vi ska börja diskutera knep för att det ska sätta igång? :)

• Bubbel85

Åh herregud MaTik, nu låter det nära :) du hade bim nu snart va?

Ja tänkt den här månaden händer det... troligtvis iaf :)

• Bubbel85
    MaTik skrev 2018-06-02 09:12:08 följande:

Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)

Åh så spännande!!! :D
  • Bubbel85
    evve88 skrev 2018-06-02 12:15:36 följande:

Hade som mensvärk igår i intervaller ett par timmar sen försvann de. Hann aldrig bli regelbundet. Igår när ja la mig började de igen för att sedan avta. Idag har jag som molvärk i nedre delen av magen hela tiden, ibland toppar men mer eller mindre konstant. Nästan så de strålar ut i benen. Någon mer som har de så? Alla barnvakter är borta i helgen såklart så de får gärna lugna sig :p

Ibland känns de ?är jag kanske bara toanödig??? Men kan inte gå på toa heller... kan man ha de såhär i flera veckor?

Gud jag känner precis som du skriver, exakt plus att jag mår illa. Det började inatt och jag har sovit såå dåligt vilket ju säkert inte hjälper nu. Jag har legat i soffan precis hela dagen med kraftig molvärk. Bebis rör sig extremt mycket så vet inte om det är förvärkar, början till riktiga värkar eller att bebisen rör sig och träffar nerver, organ och allt sånt och att det är det jag känner för vag märker liksom inga toppar och dalar utan det är liksom ihållande. Är det samma för dig?
  • Bubbel85

Här har det lugnat ner sig :(. Sambon tog dottern och åkte hemifrån idag så jag låg och vilade / sov om vartannat och klev upp först kl.16. Var så skönt att få vila även om det gjorde ont men orkade iaf sova med alvedon. Nu som sagt lugnt igen :( är som det blev bättre när jag klev upp och rörde mig lite. måste känna efter tappen, har inte gjort det. Hur går det för er?

• Bubbel85

Tappen känns mjuk och det känns inte som den ligger som vanligt. Har för mig att tappen pekat rakt ner innan så man liksom känt kanterna men nu känns det som den ligger vertikalt och är mycket mjukare. Känner liksom inte vart öppningen är. Nån som är duktig på livmodertappar? :) haha där kom en mening jag aldrig skrivit förut :p bf 12/6

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-02 20:53:09 följande:

Tappens öppning varierar under menscykelns gång men när man är gravid är den oftast bakåttippad fram tills det börjar bli förlossningsdags då den tippas framåt istället.

Attans också, ja det är precis så tappen känns, typ tippad/vinklad åt nåt håll. Kan den ändras tvärt eller ät det ett tecken på att det är en stund kvar tror du?

Jag har som tur är inga större problem med värmen och blir vätskefylld och får ont (peppar peppar), men så har jag inte ansträngt mig nämnvärt heller såklart. Jag är också lite förkyld men dottern riktigt riktigt förkyld, typiskt :(
  • Bubbel85

Nu brudar dricker jag mirakeldrycken som sägs starta förlossningen!!! Lär knappast fungera men känner mig lite desperat just nu ;) kommer inte ihåg om nån skrivit om den innan eller om jag läst i en annan tråd men nån annan som testat? Är med citron, ingefära och Cayenne... om inte annat borde den ge halsbränna men tydligen ska receptet komma från en barnmorska :p

• Bubbel85
    evve88 skrev 2018-06-03 22:10:14 följande:

Haha håll oss uppdaterade om de funkar :p

Har onda förvärkar varje kväll nu och en stund på dagarna.. man slits ju mellan hopp och förtvivlan hela tiden :p

Will do evve88... Will do ;P haha
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-04 06:47:18 följande:

Huu, det låter som en riktig halsbrännebomb ja! Hoppas att den fungerar fast jag är ytterst skeptisk till att det överhuvudtaget skulle gå att få igång förlossningen hemifrån, tycker att jag borde ha lyckats med någon av mina isåfall. Bebisen kommer när den är redo helt enkelt,

8 dagar till bf.

Ja inte har det hänt nåt här inte :) dottern som sover mellan oss vaknade dock 05.00 och spydde helt utan förvarning... så nu sitter man här och innerligt hoppas att det är pga att hon är förkyld och hostar som en tok och är slemmig i halsen... Gud om hon skulle ha kräksjukan och man åker på det nu :/
Svar på tråden Bf juni 2018