Bf juni 2018
Du ser till att ta nässpray för gravida va? För visst ska man väl inte använda vänlig nässpray?
Du ser till att ta nässpray för gravida va? För visst ska man väl inte använda vänlig nässpray?
Jag har varit beroende av nässpray i omgångar innan men lyckats sluta. Helt hopplöst det där :)
Min ångest just nu ligger i viktuppgången.
3,5 kg upp redan, det är mycket för mig som är liten och kort så rädd att bli som en köttbulle snart eller få komplikationer som kan komma med extra vikten. Förra graviditeten tog det mycket längre tid innan jag gick upp, och då blev det 15 kg tror jag. Kanske inte låter jättemycket, men med mina 151 cm är det RÄTT mycket ;)
Ska du äta trombyl? De åt jag förra graviditeten och även denna. Det är en blodförtunnande medicin. :)
Jag äter också trombyl efter hf i förra graviditeten.
Känner igen mig i vikten också. Har gått upp 3 kg nu i v 14 men med sonen hade jag gått upp 2 kg i v. 20. Gick ändå upp 20 totalt då så funderar på vart detta ska sluta... men hoppas också på lite mer träning nu när måendet vänt:)
Jag fick det i v 7 efter första samtalet med mvc o ska ta den t.o.m v 36. Glömmer ta den ibland bara.. får ta den vid middagen annars känns det lite surt, nästan halsbränna. 160 mg står det på mina. När fick du hf? Hur märktes det?
Jag fick högt blodtryck v 37 men inga direkta symptom mer än flimmer för ögonen någon gång. V 40+3 fick jag tid för igångsättning trots att jag inte ville.. som tur var gick vattnet i 40+1 o förlossningen blev ganska bra. Men Hellp nämns i min journal (utvecklades aldrig till det som tur var) o levern o trombocyterna var påverkade även efter förlossningen så denna gång kmr jag vara betydligt mer observant. Och lite orolig "/
Jag fick det i v 7 efter första samtalet med mvc o ska ta den t.o.m v 36. Glömmer ta den ibland bara.. får ta den vid middagen annars känns det lite surt, nästan halsbränna. 160 mg står det på mina. När fick du hf? Hur märktes det?
Jag fick högt blodtryck v 37 men inga direkta symptom mer än flimmer för ögonen någon gång. V 40+3 fick jag tid för igångsättning trots att jag inte ville.. som tur var gick vattnet i 40+1 o förlossningen blev ganska bra. Men Hellp nämns i min journal (utvecklades aldrig till det som tur var) o levern o trombocyterna var påverkade även efter förlossningen så denna gång kmr jag vara betydligt mer observant. Och lite orolig "/
Ja det är inget vidare. Men det är sant, snart lättar det så man blir mer aktiv :)
Haha ja det känner jag igen, inte för att jag har så stora så det blir problem så, har min favvo-bh i stl större sen förra graviditeten så den åkte fram nu. Men man vill egentligen ha nån mys-topp istället :)
Ajdå, fick du det i slutet av graviditeten då?
Skönt att de har koll på dig lite extra nu då :)
Ja har också ställt alarm nu.. mkt bättre :) usch va jobbigt att bli igångsatt, förstår att du behöver stöttning inför denna. Det är tur att andra nästan aldrig blir som första. Ja blodtrycket gick ner efter 2 dagar. Levern var påverkad i 6 v sen slapp jag fler kontroller.
Ursäkta tok-sent svar. Jo det tycker jag verkligen att det gör. Har du fått mage?
Jag är i vecka 15 :) ser ut som typ vecka 20 (om jag jämför med förra graviditeten ;)
Vet att jag kände fosterrörelser i vecka 16-17 nåt sist. Det ser jag så mycket fram emot! Vilken vecka var du i?