• kattnos

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hey.orange skrev 2017-11-19 12:48:50 följande:
    Blandar redan ihop dig med Nube - sorry! Skiljer ju en vecka på oss minns jag nu;)
    Haha, det är lugnt! Jag går in i V 7 i morgon :) mår fortfarande oförskämt bra, lite trött mest bara :)
  • kattnos
    Nube skrev 2017-11-23 15:31:55 följande:

KUB gick bra idag! Låg sannolikhet och bebisen motsvarar veckorna. Vilken glädje <3

Åh så skönt, grattis!

Börjar längta mer och mer till 6/12 då vi får se det lilla som växer i min mage :)
  • kattnos
    Nube skrev 2017-11-23 19:40:17 följande:
    Tack! Ja det var verkligen helt underbart att se bebisen och se hur den rörde sig. Snart är ni där :) vilken vecka är du i nu?
    Så häftigt! :)
    Beräknat på senaste mens och ÄL så är jag idag i V 6+4.. får se om det stämmer när vi kommer till ul. Jag har absolut inte fått någon mage än men mina bröst har växt och jag (och maken) börjar känna att livmodern är liksom hårdare än vanligt.. spänner ut och tar mer plats :)

Du har ju kommit lite längre, hur mår du och har du mått? Jag har ännu ytterst lite illamående och det är jag glad för!
  • kattnos
    Rosenblad skrev 2017-11-24 16:36:21 följande:

Ansluter mig här, varit väldigt frånvarande på FL i ca ett halvår. Blev gravid med ivf i Maj som sluta i missfall i vecka 10. Nu har vi lyckats bli gravida igen och är idag i vecka 7. Finns det någon Facebook grupp? Är med i en men där är de flesta redan snart framme vid bf så vi ligger inte så lika. Sist jag var gravid var jag med i en grupp och det var så härligt, alla hade bf med max två månaders skillnad!

Välkommen!
    Har inte hört något om någon facebookgrupp i den här tråden men jag var med i en för BF juli 2018 förut. Men jag tycker att det är mer intressant med just de som gjort samma resa som jag med ivf så det får för min del vara en sådan grupp i så fall <3 Jag är också i V 7 tror jag, har du gjort ul än?
  • kattnos
    ijo skrev 2017-11-24 23:24:21 följande:
    Längtar också till 6/12, då ska vi på RUL :) Så nervös! Vi får hoppas att det är en bra dag :)
    Ja det får vi hoppas, en bra vecka! Vilken vecka är du i nu och har allt gått bra så här långt?
  • kattnos
    ijo skrev 2017-11-26 17:11:52 följande:
    Jag är i vecka 18 nu. Mådde illa och kräktes till och från mellan vecka 7-12 typ. Efter det har jag mått bra :) Jag känner mig dock så ogravid nu vilket är jobbigt. Är rädd att något hänt. Så nu vill jag bara ha 6 dec så jag får veta hur det står till. Hoppas hoppas så att den lille fortfarande mår bra.

Hur mår du? :)
    Åh, det lät inte gött. Jag känner fortf av ytterst lite illamående så hoppas hoppas att det inte blir så farligt! Jag blir lätt andfådd och ibland lite yr och är tröttare än vanligt men mår mest bara fint! Känner mig lite svullen i magen och det är hårdare om man trycker kring livmodern.
    V. 18, jag minns att du skrev i en tråd tidigt innan jag knappt en börjat vår ivf tror jag, härligt att det har gått så bra! Men det måste väl ha börjat synas på dig nu? Det är väl iofs ingen garanti för att allt är frid och fröjd men du har ju mindre risk för missfall osv nu. Har du börjat känna rörelser än? :)
  • kattnos
    Areeya skrev 2017-11-30 10:46:28 följande:

Idag var vi på UL inför NIPT.
    Inga hjärtslag och storleken har blivit mindre, det motsvar v 7+1 fast jag är i v 11+2.
    När vi gjorde vul vid v. 7+6 var det 13,20 mm.
    Nu finns det inga hopp längre, fjärde missfall..:(

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Men nej!!! Fy så hemskt för er! Jag lider med er... Och skickar styrkekramar <3 :(
  • kattnos
    Rosenblad skrev 2017-12-01 00:59:07 följande:
    Ja man delar ju samma historia med de som gjort ivf men verkar va snålt med sånna grupper.

Nä inte än, vi ska på VUL nu på Måndag. Förra gången jag var gravid fick vi veta att fostret inte växer som de ska och de sluta i missfall några veckor senare, så det känns väldigt nervöst vad de kommer säga denna gången. Har du varit och kollat?
    Ja, jag håller mig till den här gruppen på fl. Åh, så läskigt! Nej, jag har VUL på onsdag. Hoppas att allt ska vara bra, man svävar ju i ovisshet... men mest längtar jag till att få se om det faktiskt finns något där inne :)

Så lycka till till oss båda nästa vecka!!
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-01 12:56:42 följande:
    VUL på tors här!

Har mått sjukt illa förra veckan och denna. Igår var det lite lättare men då hade jag åksjukband på mig hela dagen :)

Och trött är jag också...

hur mår du?
    Jag vågar knappt säga det men jag mår fortfarande jättebra! Jag hade en liten dipp igår eftermiddag då jag fick lägga mig en stund efter jobbet och maken serverade mig banan och mandelsmör :) men annars mår jag mestadels prima! Det klagar jag givetvis inte på men det kanske hade känts mer verkligt om jag hade varit mer illamående osv.. men det kan väl ändras än! Har blivit lite hårdare över livmodern och nedre delen av magen, hoppas det är bra tecken.

Håller tummarna för ditt VUL också, spännande vecka för oss, den som kommer!
  • kattnos
    Emsoff skrev 2017-12-01 15:05:24 följande:
    Är gärna med i en fb-grupp, men isåfall kan vi väl döpa den till något så man inte fullt förstår vad det är för nått?
    Om vi gör en grupp så gör vi väl den hemlig så att ingen utomstående kan se den alls. Så då kan den ju heta vad som helst :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017