• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-11-16 16:35:26 följande:

Jag tänkte faktiskt inte på att fråga.. men inser att jag kommer vara i V 9 när min kontroll blir, känns ganska sent. Fast då kanske man kan se lite mer å andra sidan :)

Känner du av några symptom än? Jag har inte jättemycket faktiskt, de kommer och går. Men så länge jag ändå är gravid så klagar jag inte! Mycket kan ju ändras från dag till dag. Men det känns som att vissa känner så mycket, direkt liksom. Då känner jag mig lite "onormal" som fortf mestadels mår bra, haha..

Ja precis :) vi kommer vara i v8 då.

Nja svårt det där med symptom! Jag känner mig lite uppsvullen idag, stramar i magen, men inget annat. Och det kan ju vara vad som helst! ;) skönt att må bra! Illamåendet kommer var så säker!
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-11-17 13:26:59 följande:

Grattis och välkommen! Jag känner också igen dig från andra tråd. Vad kul att ni lyckades nu igen! När är det beräknat?

Tack! Det känns helt overkligt!

Känner igen dig med!

Bf 21/7. Och du?
  • Nube
    Hey.orange skrev 2017-11-17 16:19:47 följande:

Tack! Det känns helt overkligt!

Känner igen dig med!

Bf 21/7. Och du?

I början av juni. Visst känns det overkligt!
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-17 14:06:39 följande:
    Det är bra att det känns annorlunda för dig den här gången. Hoppas svullnanden i äggstockarna försvinner snart också.

Igår märkte jag att jag har fått lite svarta linjen (linea nigra) på magen. Jätteglad faktiskt för jag har aldrig kommit så här långt av alla mina 4 graviditeter.
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Vilken vecka är du i nu?
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-17 14:06:39 följande:
    Det är bra att det känns annorlunda för dig den här gången. Hoppas svullnanden i äggstockarna försvinner snart också.

Igår märkte jag att jag har fått lite svarta linjen (linea nigra) på magen. Jätteglad faktiskt för jag har aldrig kommit så här långt av alla mina 4 graviditeter.
    Alltså, jag/vi kollade. Jag har också rand. Men vettefasen om jag haft den kvar sen förra graviditeten. Men den är där svagt iaf. Testade och min man såg randen också.
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-11-17 18:35:13 följande:

Alltså, jag/vi kollade. Jag har också rand. Men vettefasen om jag haft den kvar sen förra graviditeten. Men den är där svagt iaf. Testade och min man såg randen också.

Jag är inne i v 10 (9+3).

Har aldrig haft en sån förut.
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-11-17 16:18:51 följande:
    Ja precis :) vi kommer vara i v8 då.

Nja svårt det där med symptom! Jag känner mig lite uppsvullen idag, stramar i magen, men inget annat. Och det kan ju vara vad som helst! ;) skönt att må bra! Illamåendet kommer var så säker!
    Nej men säg inte så - jag slipper gärna illamående om jag kan! :) Men visst är det skönt att få lite gravidkänslor så att man kan fatta att det är sant :)
  • pigan86
    Hoppfullhet skrev 2017-11-17 12:04:13 följande:

Var på inskrivning hos barnmorskan idag. Är i v 15+0. Ville att vi skulle få höra hjärtat. Hon var först lite osäker om hon ville lyssna för hon mena ifall hon inte kunde höra och även om så var hon "rädd" för att jag blev orolig direkt igen. Förklarade att jag skulle ju orolig i vilket fall som helst men att om jag fick höra hjärtljud trots att i princip alls symtom är borta (även tröttheten) skulle jag veta att det i sig inte betydde ngt negativt. Inte just nu iaf. Så hon gick med på det o efter en liten stunds letande hitta hon dom o de ticka på fint. Då kom de en tår eller 20.. Nästa milstolpe, RUL 11/12. Hoppas man får hinna känna bebis röra sig innan dess.

Har också varit på inskrivning idag. Inga blodprover kundes dock ta är så sjukt svårstucken och efter 4e försöket gav hon upp. Ska till labb så dem ska försöka sticka mig. Är väldigt svårstucken och otroligt nålrädd - absolut värsta kombon. Önskar att vi hade fått höra bejbisen då min oro är stor men hon tyckte vi skulle avvakta då hon ansåg att min symtom är så pass påtagliga att kroppen inte kan ljuga så pass mkt. Vi ska på RUL efter nyår först o de känns så långt borta. Men ska försöka njuta av min svullna mage och alla jobbiga symtom. Ungefär när kan man börja känna bejbisen röra sig? Är i vecka 13 och tycker ibland att de "buffar" till inne i magen men de kanske bara är inbillning?
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-11-17 18:02:43 följande:

I början av juni. Visst känns det overkligt!

Åh! Kul!!
  • Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2017-11-17 22:08:16 följande:

Har också varit på inskrivning idag. Inga blodprover kundes dock ta är så sjukt svårstucken och efter 4e försöket gav hon upp. Ska till labb så dem ska försöka sticka mig. Är väldigt svårstucken och otroligt nålrädd - absolut värsta kombon. Önskar att vi hade fått höra bejbisen då min oro är stor men hon tyckte vi skulle avvakta då hon ansåg att min symtom är så pass påtagliga att kroppen inte kan ljuga så pass mkt. Vi ska på RUL efter nyår först o de känns så långt borta. Men ska försöka njuta av min svullna mage och alla jobbiga symtom. Ungefär när kan man börja känna bejbisen röra sig? Är i vecka 13 och tycker ibland att de "buffar" till inne i magen men de kanske bara är inbillning?

Oron e så jobbig, att man liksom inte bara kan få njuta av att vara gravid. Trist med blodproverna :(, hoppas ngn skicklig lyckas på lab. Eg lyssnar dom ju först efter v 20 men de e ju nu man behöver bekräftelsen, då har man troligen börjat känna ngt. Jag tror att jag kände min dotter strax efter RUL som va i v 18. Först det här fladdret sen mer o mer. Nu är jag i v 16 o har inbillat mig nån gång att jag känns de fladdret men kan likväl vara tarmarna. Man kan som omföderska kunna börja känna nu i v 16. Så vi får se. Min syster kände sin 1:a typ vid RUL, 2:an i v 16 o 3:an redan i v 14. Så lite olika är det klart.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017