• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-11-21 22:22:18 följande:

Jag har fyra missfall i bagaget och ett utomkved. Så knäpp är jag redan... frågan är väl mer om en doppler skulle göra mig ännu mer knäpp.

Hur ofta kollar du?

Lycka till med ultraljudet idag!
  • royce

Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.

• Emsoff
    Nube skrev 2017-11-22 06:54:04 följande:
    Lycka till med ultraljudet idag!
    Du är så fantastisk! Att du har koll! Det gick bra! Just när jag frågade om den kunde röra på sig nu (vecka 9+5) så började den sprattla och vi såg både händer och "ansiktet". Så häftigt! Just idag är jag världens lyckligaste! <3 Är nu utskriven från ivf-kliniken och skrivs in på mvc på måndag <3 Sen ska jag göra nipt.

Visste ni förresten att man nu också kan kolla kromosom 22. Tror inte vi ska göra just det, men ändå vad de går framåt! Vi vill nog inte veta könet vilket man då får reda på.

Hur mår du?
  • ijo
    royce skrev 2017-11-22 18:55:58 följande:

Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.

Jag har också haft en del "mensvärk". Barnmorskan sa att det är vanligt att det känns som mensvärk när livmodern växer :)
  • ijo
    Emsoff skrev 2017-11-22 20:09:17 följande:

Du är så fantastisk! Att du har koll! Det gick bra! Just när jag frågade om den kunde röra på sig nu (vecka 9+5) så började den sprattla och vi såg både händer och "ansiktet". Så häftigt! Just idag är jag världens lyckligaste! <3 Är nu utskriven från ivf-kliniken och skrivs in på mvc på måndag <3 Sen ska jag göra nipt.

Visste ni förresten att man nu också kan kolla kromosom 22. Tror inte vi ska göra just det, men ändå vad de går framåt! Vi vill nog inte veta könet vilket man då får reda på.

Hur mår du?

Grattis till lyckat ultraljud :)
  • Areeya

Hej alla!

Har nån av er här fått genomskiliga och trådiga flytningar som ser precis ut som äl-sekret?

Jag är v 10+2 idag och har fått dem där två gånger nu. Lite konstigt att få såna flytningar när man gravid...

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Hey.orange
    royce skrev 2017-11-22 18:55:58 följande:

Hej! Jag är på 5+4 idag, så det skiljer bara en dag på oss :) jag har liknande symptom som du. Ibland hugger det till och stramar, som jag liknar som menssymptom. Jag har VUL 7/12 då är jag i 7+4.

Jag tänker att jag kan inte påverka hur det kommer att gå. Lägger jag energi på det så känner jag att det bara är onödigt... det blir som det blir, och givetvis planerar jag för att det är ett barn jag ska få, inte ett missfall. Men är medveten om risken som finns givetvis, och händer det så vet jag att man kommer vara förstörd.

Och sen jobbar jag, vilket gör att jag tänker på annat, kommer hem och det är full rulle med min 1,5 åring. Så det blir inte så mycket tid att tänka heller :)
  • Areeya

Hur mår du?

Grattis! Ett steg framåt :)

Jag fick höra från kliniken vi ska göra nipt hos igår att man kan nu kolla trisomi 22q11 också. Bra, tycker jag.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-23 06:31:44 följande:
    Grattis! Ett steg framåt :)

Jag fick höra från kliniken vi ska göra nipt hos igår att man kan nu kolla trisomi 22q11 också. Bra, tycker jag.
    Vad visar den?
  • Nube

Hur mår du?

Tack :) Vad roligt att höra att allt såg bra ut, stor lättnad kan jag tänka mig! Skönt också att ni nu är utskrivna från kliniken och kan gå till vanliga vården.

Jag mår bra, tröttheten har minskat lite vilket är skönt för jag orkade inte göra nåt. Idag har jag KUB ultraljud vilket känns lite nervöst men av någon anledning har jag ändå kunnat vara ganska lugn. Hoppas bara att forstret lever och vi får bra odds. Sedan går vi kanske också nipt. Jag vill inte heller veta kön men jag läste att den delen kan man välja bort från nipt.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017