royce skrev 2017-11-22 18:55:58 följande:
Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.
Hej! Jag är på 5+4 idag, så det skiljer bara en dag på oss :) jag har liknande symptom som du. Ibland hugger det till och stramar, som jag liknar som menssymptom. Jag har VUL 7/12 då är jag i 7+4.
Jag tänker att jag kan inte påverka hur det kommer att gå. Lägger jag energi på det så känner jag att det bara är onödigt... det blir som det blir, och givetvis planerar jag för att det är ett barn jag ska få, inte ett missfall. Men är medveten om risken som finns givetvis, och händer det så vet jag att man kommer vara förstörd.
Och sen jobbar jag, vilket gör att jag tänker på annat, kommer hem och det är full rulle med min 1,5 åring. Så det blir inte så mycket tid att tänka heller :)