• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    ijo skrev 2017-11-26 17:11:52 följande:
    Jag är i vecka 18 nu. Mådde illa och kräktes till och från mellan vecka 7-12 typ. Efter det har jag mått bra :) Jag känner mig dock så ogravid nu vilket är jobbigt. Är rädd att något hänt. Så nu vill jag bara ha 6 dec så jag får veta hur det står till. Hoppas hoppas så att den lille fortfarande mår bra.

Hur mår du? :)
    Åh, det lät inte gött. Jag känner fortf av ytterst lite illamående så hoppas hoppas att det inte blir så farligt! Jag blir lätt andfådd och ibland lite yr och är tröttare än vanligt men mår mest bara fint! Känner mig lite svullen i magen och det är hårdare om man trycker kring livmodern.
    V. 18, jag minns att du skrev i en tråd tidigt innan jag knappt en börjat vår ivf tror jag, härligt att det har gått så bra! Men det måste väl ha börjat synas på dig nu? Det är väl iofs ingen garanti för att allt är frid och fröjd men du har ju mindre risk för missfall osv nu. Har du börjat känna rörelser än? :)
  • Nube
    Pigall skrev 2017-11-25 11:24:45 följande:

Hej allihopa. Hoppar in här. Många av er känner jag igen från ivf höst-tråden. Officiell testdag idag. Jag har varit så rädd för att få kemisk graviditet att även om alla tester visat positivt sedan rd 7-8 har jag inte vågat tro på att det faktiskt kan vara sant. Nu är det inte längre snack om saken utan jag är gravid i vecka 5. Trodde jag skulle vara gladare men oron för kemiskt ha nu bytts ut mot oro för ofostrig, utomkveds eller missfall. Hur har ni gjort för att hantera det? En graviditet känns ju så otroligt känslig när man har kämpat så för att få den. Känns nästan som om jag sitter här och ljuger för er när jag säger att det faktiskt funkat denna gång.

Stort grattis och välkommen hit :) Jag var också som mest orolig inför första vul då jag hade ofostrig sist. Därefter blev det lite lugnare men sedan precis innan KUB ultraljudet var jag ganska nervös igen! Jag försöker så gott som det går att tänka positivt eller neutralt iaf eftersom jag annars blir galen typ.. nu känns det lite bättre, går in i v 14 imorgon och försöker tänka att det är lite säkrare nu.

Önskar dig lycka till! :)
  • Nube
    galadriel80 skrev 2017-11-24 11:20:11 följande:

Hej alla!

Hoppas ni mår bra.

Jag är i vecka 13 nu och har mått illa konstant sen vecka 5. Men annars går allt bra.

Vi var och gjorde kub test i dag och allt såg bra ut, hjärtat slår och den har växt som den ska. Men vi fick riskbedömning mellan på kromosom 21. De andra var det lågt på. Så därför gav jag ett blodprov för att undersöka vidare.

Är det någon annan som har erfarenhet av ett kubtest som inte ger låg risk på allt?

kram

Vad bra att du kan lämna ytterligare prover nu, är det nipt nu gör nu då? Det behöver ju inte betyda att nåt är fel men ändå skönt att få veta. När får du resultaten? Hoppas allt är bra!
  • Pigall
    Nube skrev 2017-11-27 08:22:14 följande:

Stort grattis och välkommen hit :) Jag var också som mest orolig inför första vul då jag hade ofostrig sist. Därefter blev det lite lugnare men sedan precis innan KUB ultraljudet var jag ganska nervös igen! Jag försöker så gott som det går att tänka positivt eller neutralt iaf eftersom jag annars blir galen typ.. nu känns det lite bättre, går in i v 14 imorgon och försöker tänka att det är lite säkrare nu.

Önskar dig lycka till! :)

Tack. Ja saken är att vi ska ut på långresa samma dag som vul vilket lägger till ett extra lager av stress. Om det inte ser bra ut, får vi ställa in och spendera julen med sorg ensamma hemma och på sjukan? Eller åker man ändå och väntar på att naturen tar sin gång. Eller om det händer något på resan, har man rätt försäkring osv. Blir hypernojig över allting. Kan liksom knappt glädjas över det fantastiska i att jag faktiskt bär på något för första gången efter år av slit.
  • Emsoff
    Pigall skrev 2017-11-27 23:55:49 följande:
    Tack. Ja saken är att vi ska ut på långresa samma dag som vul vilket lägger till ett extra lager av stress. Om det inte ser bra ut, får vi ställa in och spendera julen med sorg ensamma hemma och på sjukan? Eller åker man ändå och väntar på att naturen tar sin gång. Eller om det händer något på resan, har man rätt försäkring osv. Blir hypernojig över allting. Kan liksom knappt glädjas över det fantastiska i att jag faktiskt bär på något för första gången efter år av slit.
    Förstår verkligen oron och att du nojar! Kan du inte kolla upp vad som gäller med försäkringen? Kolla hur sjukvården ser ut dit ni ska. Att du förberett lite för det värsta. När man gör det brukar det ju bli precis tvärtom :) ni har ju ändå statistiken på er sida. 80% att det går bra!
  • Pigall
    Emsoff skrev 2017-11-28 06:07:28 följande:

Förstår verkligen oron och att du nojar! Kan du inte kolla upp vad som gäller med försäkringen? Kolla hur sjukvården ser ut dit ni ska. Att du förberett lite för det värsta. När man gör det brukar det ju bli precis tvärtom :) ni har ju ändå statistiken på er sida. 80% att det går bra!

Jo jag har försökt fixa med försäkring och sånt men man måste ju ringa kontorstid och jag har inte sagt nåt till någon på jobbet så jag smyger fram och tillbaka i korridorerna som en tjuv i natten:) sjukvården dit vi ska är skitdålig om man inte kör privat , har bott där innan och min sambo är född där men jag tänker ändå att kvinnor blir gravida där med och så länge försäkringen täcker så borde det vara ok. Men det gnager ju. Du har ju rätt i att statistiken är på vår sida men jag har så svårt att våga tro att det faktiskt skulle vara vår tur. Måste verkligen jobba på att släppa in glädjen i att faktiskt vara gravid men vet inte riktigt hur.
  • Nube
    Pigall skrev 2017-11-28 09:13:30 följande:

Jo jag har försökt fixa med försäkring och sånt men man måste ju ringa kontorstid och jag har inte sagt nåt till någon på jobbet så jag smyger fram och tillbaka i korridorerna som en tjuv i natten:) sjukvården dit vi ska är skitdålig om man inte kör privat , har bott där innan och min sambo är född där men jag tänker ändå att kvinnor blir gravida där med och så länge försäkringen täcker så borde det vara ok. Men det gnager ju. Du har ju rätt i att statistiken är på vår sida men jag har så svårt att våga tro att det faktiskt skulle vara vår tur. Måste verkligen jobba på att släppa in glädjen i att faktiskt vara gravid men vet inte riktigt hur.

Att fixa försäkring är nog bra idé. När jag i somras fick veta att graviditeten var ofostrig skulle vi också ute o resa. Dock bara en veckas semester. Jag ville inte ta tabletterna innan resan utan ville avvakta. Blödningen började en dag efter att vi kom hem, som att kroppen hade väntat med det. Och jag var väldigt glad att jag var hemma då för smärtan var fruktansvärd och jag fick bra hjälp av gynakuten. Men om ni nu åker till din mans hemland vet han ju hur sjukvården fungerar och vart ni ska åka, det underlättar. Vi var i ett främmande land där vi kände ingen och det hade inte varit kul att få missfallet där.

Men nu hoppas vi så klart att allt är bra vid vul! Det är utgångsläget :)
  • Pigall
    Nube skrev 2017-11-28 16:22:12 följande:

Att fixa försäkring är nog bra idé. När jag i somras fick veta att graviditeten var ofostrig skulle vi också ute o resa. Dock bara en veckas semester. Jag ville inte ta tabletterna innan resan utan ville avvakta. Blödningen började en dag efter att vi kom hem, som att kroppen hade väntat med det. Och jag var väldigt glad att jag var hemma då för smärtan var fruktansvärd och jag fick bra hjälp av gynakuten. Men om ni nu åker till din mans hemland vet han ju hur sjukvården fungerar och vart ni ska åka, det underlättar. Vi var i ett främmande land där vi kände ingen och det hade inte varit kul att få missfallet där.

Men nu hoppas vi så klart att allt är bra vid vul! Det är utgångsläget :)

Usch gud vad jobbigt. Tack för att du delar med dig din historia! Skönt iallafall att det väntade med att sätta igång till efter semestern. Vi är borta i en månad så jag misstänker att vi antingen skulle få ställa in eller härda ut det där nere. Jo jag har ju bott där själv också och har vart på gyn där innan så vi vet ju vart vi ska vända oss men det känns ändå läskigt att inte vara hemma liksom. Tror jag ska kolla mina hcg värden innan också. De säger ju inte allt men är de dåliga vet man iallafall åt vilket håll det barkar. Sen får vi bara hoppas hoppas att allt går bra. Även om det är lättare sagt än gjort. Jag har ju faktoslt klarat mig en hel dag utan att googla missfallsststistik. Iallafall något.
  • Areeya

Idag var vi på UL inför NIPT.
    Inga hjärtslag och storleken har blivit mindre, det motsvar v 7+1 fast jag är i v 11+2.
    När vi gjorde vul vid v. 7+6 var det 13,20 mm.
    Nu finns det inga hopp längre, fjärde missfall..:(

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • kattnos
    Areeya skrev 2017-11-30 10:46:28 följande:

Idag var vi på UL inför NIPT.
    Inga hjärtslag och storleken har blivit mindre, det motsvar v 7+1 fast jag är i v 11+2.
    När vi gjorde vul vid v. 7+6 var det 13,20 mm.
    Nu finns det inga hopp längre, fjärde missfall..:(

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Men nej!!! Fy så hemskt för er! Jag lider med er... Och skickar styrkekramar <3 :(
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017