Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan
    Småbarnsåren skrev 2017-11-20 21:11:36 följande:

Nu är det lite mer än en vecka kvar till VUL för datering av graviditeten

Känner mig inte jättegravid egentligen

Mer än illamående när jag är hungrig

Och lite molande värk till och från mest kvällstid

Gick in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar och tiden går så fruktansvärt långsamt

Vi har valt att inte berätta för barnen förens vi vart på kub och vet att allt ser bra ut.

Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för era barn eller kommer ni också vänta med att berätta?

Visst får man tid för kub först kring vecka 13?

Vi berättar nog efter rul för barnen.

Runt v12 får man kub. Ska vara gjort innan v14 iaf
  • 3hjärtan
    tiiitti skrev 2017-11-23 15:26:07 följande:

Ska ni göra KUB?

Vi blir inte erbjuden något om man är under 33 men funderar på att boka privat.

Japp! Tack vare kub fick vi veta bebis hade ds
  • 3hjärtan
    Småbarnsåren skrev 2017-12-01 12:53:52 följande:

När planerar ni alla att berätta för nära och kära?

Efter rul. Tänkte dölja om det går.
  • 3hjärtan
    Zora skrev 2017-12-03 09:22:42 följande:

Ni som mår illa, i vilken vecka började det? Jag är i 5+5 idag och mår ungefär som vanligt... lite större bröst är det enda..

Med mina två tidigare började jag må illa rätt tidigt (minns dock inte exakt när) sedan har jag haft 2 MA och de gångerna kom aldrig illamåendet.. är ju såklart nojig att det är nåt fel igen..

Jag är 5+4 och börjar känna av illamående. Dock är der nog mer vanligt vid v6-7 typ.
  • 3hjärtan
    Zora skrev 2017-12-03 12:09:08 följande:

Jag hoppas verkligen att det börjar snart. Skulle få mig att känna mig lite lugnare, även om illamående såklart inte utesluter att det blir MA/MF ändå.

Min önskan är att få slippa må illa fast allt är bra. Många som har det så. Orättvist ju
Svar på tråden Bf juli 2018