Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Bf juli 2018

Horisonten skrev 2017-12-29 15:44:00 följande:

Det hoppas jag också. Försökte få i mig lite mat men nu mår jag så galet illa fast jag tog tablett för 1,5 timme sen och foglossningen värker och drar så fick lägga på mig sängen nu.

Men nej usch så tidigt. Förra gången fick jag använda kryckor för att kunna gå runt v 26-27 någon gång. Hemskt!! Så en dag i sänder just nu och försöka kämpa vidare. Men just nu och idag år det tufft. Tyvärr :(

Så illa är det ej för mig ännu. Känner inget i rätt ställning när jag vilar. Men hugger till när jag ska upp. Sen så. Värk i höfterna så får vända mig ofta på natten. Tjock kudde mellan benen för att avlasta. Hade kryckor med barn nr 2. Men gör redan ont att vända sig i sängen bjag ska be om akupunktur
  • 3hjärtan
    Chocolate chip cookie skrev 2017-12-29 19:17:51 följande:

Hej! Får jag vara med här också? BF 5 juli. Första barnet. Gjorde KUB-ul igår och fick lägsta sannolikhet på alla trisomier (1:20 000), trots min ålder (35 år). Så lättad! Men vi gjorde NIPT också och får svar om 10 dagar. Var så häftigt att se den lilla krabaten på ul:et för första gången igår, har liksom inte känt att jag har varit gravid så tur att de hittade någon där.

Stort grattis!!!
  • 3hjärtan
    längtarefternr2 skrev 2017-12-29 20:44:41 följande:

Jag lämnar den här tråden och önskar alla blivande mammor all lycka i världen.

Jag fick missfall den 27 december, jag va i vecka 12 och fostret hjärta hade slutat slå runt vecka 8.

Jag hoppas att ni alla slipper gå igenom detta.

Det är mitt första missfall och jag hoppas på bättre lycka

Nej vad tråkigt. Lider med er:( hur upptäcktes det?

Önskar er all lycka med nya försök
  • 3hjärtan
    längtarefternr2 skrev 2017-12-31 11:45:28 följande:

Jag hade som molande mensvärk hela dagen åh började blöda senare på kvällen och åkte då in till akuten där det blev konstaterat.

Tack, hoppas på att få plussa nu våren 2018

Vad jobbigt:( hade du kvar symtom?
  • 3hjärtan
    Zan80 skrev 2018-01-04 19:34:25 följande:

Hej.

Vem ska man skriva till för att komma med i fb-gruppen?

Jag är nu i vecka 13+2 och mår fortfarande illa, det är verkligen hemskt, gjorde i ordning nu lite färsk ingefärste och hoppas på att det ska lugna ner sig lite. 

Har även bett om att få lergigan utskrivet. 

Det här med att äta fungerar inte för mig, mår mer illa.  =( 

Var på kubb i tisdags och det var en liten envis bebis som vägrade flytta på sig så som bm önskade! 

Får resultatet på lördag... 

Så efter en massa olika dateringar om bf så hoppas jag på att den här sista nu stämmer.   =) 

Hur mår ni?

Vad tror ni att ni kommer att få för kön?

Har ni barn sen innan? 

Jag väntar själv mitt 3:dje.  

Finns intresse för grupp för 35+ så kan du skicka privat meddelande till mig
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-01-04 15:30:11 följande:

Nyligen hemkommen från sjukhuset. Ultraljudet gick bra, bebisen lever och KUB gav låga siffror. Jag blev framflyttad två dagar, vilket stämmer bättre överens med mina ägglossningskänningar, så BF är 7/9 (jag hoppas fortfarande på 9/9 men det får vi se).

Jag har inte pratat med någon kurator än men jag har fått hennes direktnummer och ska ringa när jag lämnat sonen på förskolan i morgon. Känns svårt att ta sånt över telefon men förhoppningsvis kan vi boka in nån tid rätt snart.

Vilken vecka är du i?
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2018-01-05 15:40:45 följande:

Är det bara jag som är i sjukt dålig form, eller kan man redan nu känna av att man blir lätt andfådd?? Känns som att jag får upp flåset av att ta på mig kläderna på morgonen

Inte av att klä på mig men när jag går trappen blir jag skakig och flåsar
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-01-10 09:09:53 följande:

Jag har börjat må bättre, både fysiskt och psykiskt (tror jag iaf, sånt där är så svårt). Jag kan fortfarande bli svullen och illamående men nu beror det mer på _vad_ jag äter än _att_ jag äter.

Någon som känt av någon specifik craving än? Med sonen hade jag micropopcorn med smörsmak och denna gång verkar det vara te (SÅ HIMLA GOTT). Synd att det finns en gräns på sex koppar svart te om dagen. Förut förstod jag inte hur någon kunde sätta i sig så mycket, jag tyckte att det var en väldigt hög gräns, men nu måste jag räkna noga för att hålla mig på rätt sida.

Te har fått mig att kräkas. Dricker ej kaffe. Så har hållt mig till vatten några veckor med citron i. Men igår kunde jag dricka det igen. Mår mkt bättre nu! Så skönt men så kommer oron då om varför jag ej behöver kräkas 2-6 ggr per dygn. Men brukar väl kunna avta nu. Är v12(11+) har för mig jag mått helt bra utan illamåemde från v14 m dom andra. Så hoppas illamåendet försvinner helt snart.

Kub till veckan. Är livrädd!
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-01-10 10:01:13 följande:

Jag förstår dig, jag ville dö när vi gjorde KUB. Men det ska nog gå bra för dig med :)

Vecka 14 har varit min gräns också. Både med sonen och den här gången. Känns skönt att den värsta perioden är över, förra veckan var jag tillbaks på gymmet för första gången sedan november!

Ska försöka ta mig till gymmet nåt. Och se om fogarna klarar det. Får ta lättare vikter
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2018-01-10 11:07:34 följande:

Mitt illamående avtog rejält i v12 också. Har KUB på fredag, 12+1, och har en märkligt känsla av att något inte stämmer. Mest för att detta är min tredje graviditet, har blivit lätt gravid med samtliga och inte en enda komplikation/missfall så känns som att det är ?min (o)tur nu?

Jag har fått 3 barn utan mf emellan. Mf kom till 4an här
Svar på tråden Bf juli 2018