Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Bf juli 2018

Hermioney skrev 2018-05-21 13:29:03 följande:

Jag har börjat fundera på BB-väska. Är det nåt man måste ha? Vad är nödvändigt att ha i den?

Varför har man den ens? -Allting finns väl på sjukhuset?

Kläder du vill ha efter förl, kläder att åka hem med, både till dig och bebis.

Bindor till dig om du inte vill använda sjukhusets hemska stora blöjor

Amningskupor om du ska amma, amningsbh, trosor, hygienartiklar, nåt att läsa kanske,
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-05-21 13:54:43 följande:

Tänk att det börjar närma sig förlossning för oss!

Jag är lite kluven. Samtidigt som jag inte vill föda före bf (eftersom jag har biljetter till Eminem fem dagar innan) så vill jag ha det här avklarat så fort som möjligt. Jag var och vaxade mig i går och då kunde hon se på mitt underliv att kroppen börjat förbereda sig. Hon trodde inte att jag skulle gå tiden ut (och hon har läskigt ofta rätt), så vi får väl se.

Set bästa vore väl om det satte igång på kvällen den 3 juli.

Gör du brazilanskvaxning? Hur ofta? Ont?

Hur kan man se på underlivet att det är på g?
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-05-22 22:39:06 följande:

Jag ska inte påstå att det inte gör ont, men det är en vanesak. De första två, tre, gångerna var värst men nu (efter över fyra år) så vet jag vad jag kan förvänta mig. Jag brukar göra det med 6-8 veckors mellanrum, men nu under graviditeten så växer håret långsammare och jag har bara gått tre gånger sedan jag blev gravid.

Tydligen kunde hon se det på färgen, den ändras strax innan förlossning (obs, enligt henne. Jag har ingen aning). Personligen tror jag att hormonerna gör att färgen ändras bara pga att man är gravid.

Kändes som det måste rivas bra nog med 6-8 v mellanrum.

Mitt växer fortare och mer nu när jag e gravid. Har ej klarat av att växa allt. Tar bara bikini och en bit till inpå och det tycker jag gör skitont. Blir alldeles svettig.
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-05-23 12:02:15 följande:

Gör du det själv, eller går du till salong? Jag tänker att det kanske är jobbigare om man gör det själv (kanske speciellt med en stor mage ivägen, haha).

På salong! Var längesedan jag såg min egen tuppa nu. Haha. Men tycker det gör så jäkla ont så skulle ej palla allt mitt på.
  • 3hjärtan

Känner mig också misshandlad i underlivet. Att ha gränslat en järmstång ( med fart) var en bra beskrivning

Brukar säga drt känns som

Ngn slagit mig med ett järnrör mellan benen. Sen knivar som hugger in baktill. Låmgt ner i ryggen/bäcken/svanskotan.

Kan knappt gå. Klarar ingen promenad. Önskar alla slapp foglossning

• 3hjärtan
    Hermioney skrev 2018-05-28 11:16:53 följande:

Det har jag läst överallt och får inte ihop det.

"Några dagar efter förlossningen rinner mjölken till."

Jag låter säkert jättekorkad men Behöver inte barnet äta något de första dagarna eller kommer det ut nån annan vätska då?

Du har ju råmjölk från början som sen övergår till bröstmjölken efter 2-4 dagar
  • 3hjärtan
    kattnos skrev 2018-05-28 08:25:40 följande:

Idag behöver jag lite pepp. Jag känner mig trött, stor och tung. Jag har gått upp 1,6 kg på en vecka. Jag börjar få ont i kroppen, främst ländryggen. Jag kan inte ligga på rygg eller sitta bakåtlutad sedan månader tillbaka. Och det är drygt 1,5 månader till bf. Visst kommer det bättre dagar? Vet att mina bekymmer är små i jämförelse men idag är det segt alltså... :(

Kändes som det var jag som skrivit det där. Jobbig dag utan ork med massa smärta i fogarna så kan ej göra nåt! Vilket blir så deprimerande. Gått upp ca 15 kg och har 65 långa dagar kvar!!!
  • 3hjärtan
    tiiitti skrev 2018-06-25 12:38:05 följande:

Varit hos BM precis. Hoppas verkligen det va sista gången.

Bebisen är stor och hon tror att om han kommer på sin BF nästa vecka så väger han över 4 kg så hoppas verkligen att han kommer denna vecka.

Har du varit på extra ultraljud?
  • 3hjärtan
    Hermioney skrev 2018-07-08 01:10:47 följande:

Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?

Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...

Efter stonk å stön så får jag upp foten på låret och kan klippa men blir lite snett. Har nu bokat fotvård
  • 3hjärtan
    mamadada skrev 2018-07-07 12:17:14 följande:

Är det någon annan som är extreeemt svullen i låren? Ovanför knäna på innersidan så är de som stora klumpar av vatten? samt rött märke stort som en handflata på bägge sidor vid innerlåren som är så smärtsamma att jag inte kan gå ,sitta,stå, ligga. Har inte sovit på flera nätter då jag inte kan ligga på sidan då en enkel beröring på låren får mig skrika av smärtan. Är det verkligen bara vatten? pratat med barnmorskan men hon säger alla svullnar..härda ut. Jag vet jag är svullen i fötterna vaderna o händerna men det här är något helt annat... det här är INTE normalt, vad ska jag göra för att få hjälp?

Ring igen. Det där måste en doktor kolla på! Så propp kan uteslutas. Låter ej normalt.
  • 3hjärtan
    Längtar17 skrev 2018-07-08 10:56:49 följande:

Är det någon annan som har problem med hemorrojder? Inatt pulserade det med smärta konstant trots xylocain och xyloproct. Tog tom två alvedon utan hjälp. La isbit på till slut och vet inte om det var det eller ren utmattning som gjorde att jag äntligen somnade kl 4. Tips?

Inga problem då jag sett till att inte bli hård i magen. Så se till att fortsätta smörja så ofta man ska och se till att ej vara hård i magen.
  • 3hjärtan
    Längtar17 skrev 2018-07-08 12:31:43 följande:

Tack, men har verkligen kämpat för att inte vara hård i magen men har varit omöjligt då jag måste äta Niferex. Nu är jag inte hård längre men gissar att barnets huvud trycker på. Sen hjälper ju inte värmen direkt. Har pratat med tre bm/ssk på förmiddagen men alla bara säger att det är att stå ut.

Har dom kommit så finns dom ju där ett bra tag. Äter du nåt mot magen? Jag tar pulver movicol för annars är jag stenhård
  • 3hjärtan
    Mamma till S skrev 2018-07-08 16:32:22 följande:

Så kom äntligen vår älskade prins 7/7 , efter ett dygn med smärtsamma o oregelbundna helv...värkar! Konstigt att man kan glömma bort hur jävla ont det gör att föda haha men kanske tur iofs! Hann vara inne på fl i hela 22 minuter innan han gjorde entré i denna värld o stal våra hjärtan! Älskade älskade lilla hjälten vår. <3 Med en matchvikt på 2788g o 50 cm lång. Nu ska han ammas/koppas varannan timme dygnet runt. Mannen åkte precis hem då vi inte kunde få till barnvakten fler dagar (det visste vi iofs) men fy så jobbigt det blev! O jag är så jävls lycklig men sitter på BB o gråter i rummet, haha alla dessa ljuvliga hormoner som kommer o går hela tiden.

Men jag är världens rikaste o lyckligaste TREbarns mamma! :D

Stort grattis ! Vilken vecka?
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-07-13 06:05:13 följande:

Två timmar kvar till bm-besök och hinnsvepning. Jag är rätt nervös faktiskt.

Hoppas vi får träffa vår bebis i dag! :D

Håller tummarna!

Vilken vecka är du i nu?
  • 3hjärtan
    Perpen skrev 2018-07-14 18:43:59 följande:

Hehe sådär har jag också tänkt. Det är hemskt att vara gravid i denna värme. Men bebisen har det nog bättre i magen än utanför. Usch för en varm bebis och att behöva oroa sig över att det lilla livet kanske blir för varm.

Sen är vi ännu inte redo för förlossningen. Spjälsängen är inte ens monterad. Babyskyddet är fortfarande inte köpt och bb-väskan är inte packad. Haha! Jag har tydligen inte särskilt bråttom denna gång. Sen har jag ju jobbat tills nu också så jag har inte orkat. Ska ta tag i det till veckan.

När har du bf?
  • 3hjärtan

Grattis till bebisarna som kommit!

Blir avis på er. Vill ha min bebis nu också. Less på att vara gravid( vilket jag varit i 9 mån)

• 3hjärtan
    asterisco skrev 2018-07-24 19:12:31 följande:

Alltså tjejer - hjälp!! Jag har bara gått bf + 2 och jag blir tokig! Ändå underhåller jag mig så mkt jag orkar, men är lika less för det. Inget känns kul. Vill ha min tös nu, vill ha min kropp! HJÄLP - hur gör ni? Hur tänker ni för att inte deppa ihop totalt? Jag försöker tänka ?max 13 dagar kvar, ut kommer hon, snart är hon här..?

Och alla dessa frågor om hon kommit än gör mig ännu mer tokig.. vad ska man svara liksom?

Är i samma situation fast jag ör bf -7. Ändå tjatar folk om jag fött , Komstigt hen ej vill komma ut osv.

Varför tjata om sånt långt innan bf?
  • 3hjärtan
    ostbågen skrev 2018-07-25 14:00:20 följande:

Måste fråga hur har ni haft det med besök på mvc såhär på slutet? Jag var där 18/7, fick ny tid 1/8 hos en annan bm då min har semester. Om jag kommer gå på det besöket så är jag i 41+1, ska man verkligen inte kolla något däremellan? Bm har inte ens nämnt hinnsvepning utan sa bara att om jag går till 42+0 ska jag ringa till fl på morgonen för att ev. få tid för igångsättning om kroppen är redo.

Hade tid förra veckan v37+6, denna vecka 38+6 ovh nästa vecka när jag är v40+1.

Innan dess var det 2 v sedan i v 35+6 tror ja
  • 3hjärtan
    kattnos skrev 2018-07-26 18:19:53 följande:

Idag har jag varit på det garanterat sista besöket hos min bm. Allt ser fortfarande bra ut med bebisen och hon sa att hon kunde kolla om det gick att göra en hinnsvepning vilket jag ville. Tyvärr så var min tapp inte mogen så det gick inte, den hade dock mjuknat längst ut så något händer väl iaf. Sen blev jag uppringd av förlossningen som bokat in mig för igångsättning på tisdag! Då är jag i v 42+0. Vore såklart skönt om bebis kommer självmant men det känns också skönt att ha ett sistadatum. Just nu känner jag för att typ sova fram tills dess för min kropp är tung och trött nu.

Skulle också få en hinnsvepning idag v39+0. Tappen var mjuk men omogen och endast öppen 1 cm

Så hon kom ej åt och kunna töja nät. Ont och obehagligt var det också
Svar på tråden Bf juli 2018