Inlägg från: Längtar17 |Visa alla inlägg
  • Längtar17

Bf juli 2018

ostbågen skrev 2018-07-23 18:35:17 följande:

Nu har "tjatet" börjat från höger och vänster "har han inte kommit än" om jag inte svarat på ett tag "fäder du nu". Trodde inte att det skulle komma så tidigt som på bf.. förstår såklart att folk är nyfikna men man säger väl till dom man anser behöver veta när det är dags.

Första barnet för mig också, så det är väl inte så konstigt att vi är nervösa. Skönt att din mamma ska komma så du slipper vara ensam hemma när det drar igång. Doula tror jag är toppen! Haha nej nu blir jag pirrig och nervös igen, så läskigt att det kan ske när som helst.

Oj, det var tidigt för frågor! Vad förväntar sig folk för svar egentligen? Och precis när jag skrivit det fick jag ?hej! Är ni två än?? från en kompis... mitt första.

Verkligen pirrigt! Har läst och gått på föreläsningar men känner mig ändå sjukt oförberedd. Verkar vara så olika hur det känns och går.

Kör varannan dag aktiv och varannan dag bara hemma just nu. Idag museum.
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-23 19:17:18 följande:

Ja jag började få frågan redan för flera dagar sedan.. tror det är 8 st olika som frågat något nu, redan börjat tröttna haha. Har snart lust att svara något heltokigt bara för att dom ska inse att när det väl är dags/är klart så kommer det ju fram förr eller senare. 

Jag har inte varit på en enda föreläsning pga. framtida ombyggnation vid mitt MVC så hoppade dom över alla "kurser" i år för första gången tydligen och förlossningen fick vi inte heller komma till då de stängde för semester veckan innan vi flyttade hit (1 juni så tycker det var lite väl tidigt). Men jag har läst böcker/bloggar, kollat på youtube och allt vad man kan tänka sig.. vet inte om det är bra eller dåligt. 

Som du skriver så är det ju verkligen helt olika från varje förlossning och person, en del är ju som "gjorda" för att föda och andra tyvärr får det väldigt jobbigt.

Jag försöker göra saker för att få tiden att gå, men tycker det är jobbigt att vara utomhus i denna värme. Just nu har jag tvättid, bokade den för flera dagar sedan mest för att avdramatisera dagens datum haha. 

Vet faktiskt inte om kurser gjort så mycket skillnad. Gick dom i maj också så kommer inte ihåg så mycket :)

Bra att avdramatisera datumet! Min bror fyller år på mitt bf. Tyvärr ska det bli 30 grader och det är lite jobbigt att åka dit men kanske kan bli en sysselsättning för den dagen :)
  • Längtar17

Ja, det enda vi vet är att ut kommer dom små liven! Och det ska bli fantastiskt att få berätta när det hänt.

Har också ställt in mig på att göra något varannan dag. Märker att jag mår bättre de dagar jag gjort nåt men orkar inte heller varje och sover också lite sämre de dagar jag varit aktiv. Måste nog hitta en lagom nivå varje dag istället.

• Längtar17

I natt sov jag riktigt bra (vaken typ 4 gånger men somnade om fort) så var ganska utvilad. Har sen igår varit lös i magen och behövt springa, har varit förstoppad i 9 månader innan. Läser några som skriver att det är ett tecken (inom någon vecka). Hoppas!

• Längtar17
    kattnos skrev 2018-07-23 22:39:50 följande:

Jag har också hört det, hoppas att det inte måste vara så för då verkar det inte vara nära för mig ;) Men hoppas det stämmer för dig!

Så måste det såklart inte vara! Om alla fick så hade ju det varit mycket mer spritt som tecken. Nu ska jag försöka sova, inte helt lätt med en mycket aktiv bebis i magen (definitivt kvällspigg)
  • Längtar17
    kattnos skrev 2018-07-24 09:07:40 följande:

Nej såklart, det är ju olika för alla..

Min bebis har också varit extremt kvälls/nattpigg den senaste tiden, med sämre sömn för min del som följd. Men men. Om en vecka blir det vräkning så kom nu!!

I natt har jag också sovit urkasst. Hade hoppats på lite fler tecken att nåt är på gång men ingenting. Håller timmarna för att din bebis dyker ut snart!
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-24 15:34:33 följande:

Har varit på toan 4 ggr idag (dock inte lös i magen som ändå verkar vara rätt så vanligt i slutet), har nästan konstanta sammandragningar och känner av lite "mol/ilande" i ländryggen till och från samt lite obehag i ljumskarna. Utöver det så har jag blivit totalt täppt i näsan och smått snorig.. roligare än så är inte dagens status för min del.

Varm dag så håller mig inomhus, känner mig så tråkig!

• Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-24 15:34:33 följande:

Har varit på toan 4 ggr idag (dock inte lös i magen som ändå verkar vara rätt så vanligt i slutet), har nästan konstanta sammandragningar och känner av lite "mol/ilande" i ländryggen till och från samt lite obehag i ljumskarna. Utöver det så har jag blivit totalt täppt i näsan och smått snorig.. roligare än så är inte dagens status för min del.

Varm dag så håller mig inomhus, känner mig så tråkig!

Samma här! Känns svårt att ta till vara på dagarna. Orkar inte ens läsa. Tycker också jag har sammandragningar hela tiden men känns inte alls som att det kommer starta snart. Har nu bokat in att träffa vänner i stan både onsdag och torsdag för att göra något.
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-24 18:03:22 följande:

Nej det känns som att en förlossning är hur långt bort som helst i nuläget.

Härligt för dig att komma ut och göra nåt, då går ju tiden åtminstone lite snabbare. Känns som att ett dygn är minst två just nu, då dagarna ser nästintill likadana ut. Hade det inte varit för denna jäkla värmen (är på riktigt så trött på detta väder nu haha) så hade allt varit så annorlunda, orkar/vill inte gå utanför dörren om jag inte måste. Lite ledsen över att det inte är/har varit en "vanlig" sommar då jag isolerat mig så mycket i flera månader just pga. vädret. 

Fy vad jag gnäller, men jag kan verkligen inte njuta alls och tycker att detta "förstört" lite av min upplevelse av graviditeten... 

Jag tvingar ut mig ibland. Bor ensam och blir liksom helt knäpp annars. Går superlångsamt och väljer ställen med ac att ses på. Men orkar typ varannan dag och vet inte hur jag skulle klara en förlossning på samma dag också.
  • Längtar17

Kan rekommendera bio för den som kan sitta. Var iväg i förra veckan och det var fantastiskt svalt och skönt. Mina vänner är förstående men bortresta. Blir lite bättre nu när några kommer tillbaka. Har mest umgåtts med min mamma och har dåligt samvete för att jag håller henne kvar i stan i värmen. Men tur att hon finns.

Svar på tråden Bf juli 2018