Inlägg från: Längtar17 |Visa alla inlägg
  • Längtar17

Bf juli 2018

Känner mig lite instängd. Vill inte gå utomhus eftersom det är 30 grader och känner mig lite för håglös för att ta tag i något hemma. Borde göra matlådor till första tiden med barnet men vill inte göra det varmare inne med att ha ugnen på.

• Längtar17
    Iowhannah skrev 2018-07-15 19:44:18 följande:

Men ni har åtminstone svalare inne än ute? Här kör vi 30 grader ute och 28 grader inne, trots korsdrag. Ute får man iaf en mild bris emellanåt.

Usch, jag tycker så synd om våra marsvin nu, jag har nog aldrig sett dem så slappa :/

Har 26 grader inne genom att inte ha öppet alls (blir varmare av att ha öppet här). Men absolut, är skönt att det inte är varmare inne.
  • Längtar17
    Sopp skrev 2018-07-15 20:54:58 följande:

Uhh ja gärna första bästa dag när temperaturerna kryper under 25 igen. Idag hittade jag räddningen i en handduk med kallvatten som jag använde som täcke på min lunchvila, toppen

Bra tips! Tar ett kallt bad varje kväll för att kunna somna.
  • Längtar17
    malikan skrev 2018-07-18 18:07:57 följande:

Första blödningen larmade barnmorskan så kom massa folk och började sätta akutnålar och ta prover på mig och sa att de inte vet vart blödningen kommer ifrån och att måste dom snitta mig nu kommer jag sövas och det kommer gå fort.. var öppen 5 cm och värkarna hade börjat bli ohanterbara men inte hunnit börja med lustgas så gjorde så jäkla ont när dom slängde upp mig på rygg och i gynstolen och skulle in och titta och folk sprang runt mig. Har nog aldrig varit så rädd, trodde på riktigt jag skulle dö.

Andra gången kom blödningen vid 7 cm och då var allt redan preppat och jag hade ju en person hos mig hela tiden så då var det ?bara? dödsångesten igen.

Har nämnt för min BVC att jag tyckte det blev traumatiskt och att jag tänker mkt på det men hon nämnde bara testet för förlossningsdepression

Låter verkligen som en händelse du behöver hjälp att bearbeta. Hade du bra kontakt med din bm på mvc så att du kan ringa och be om hjälp vart du ska vända dig?
  • Längtar17
    malikan skrev 2018-07-18 19:22:35 följande:

Alla har semester nu, både min bm och BVCsköterska, såklart. Men har tid till min läkare på psyk 24e så får prata med henne lite, hon har vart jättebra

Typiskt men jättebra att du kan prata med läkaren nästa vecka!
  • Längtar17

Nu händer det grejer för många! Grattis till er som fått och lycka till till er som är på gång! :) Själv har jag 8 dagar kvar till bf (första barnet) så dröjer nog ett tag till.

• Längtar17

Grattis! Själv fick jag en ny känsla igår kväll. Inte speciellt ont, mer svårt att andas (sammandragningar) och en otroligt aktiv bebis i magen. Är ensamstående (frivilligt) och fick nästan lite panik eftersom jag inte kunde avgöra om det var ett tecken eller inte. Ska ha en doula och min mamma med innan och under förlossningen men vill ju inte att dom kommer i onödan. Ringde doulan och hon lugnade och tyckte att jag skulle försöka vila. Slappnade av och somnade. Nu har det gått över efter en natt med mycket drömmar. Bf -7 idag.

• Längtar17

Dags för uppdatering? Många nyfödda ju :)

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

7/7 Mamma till S

10/7 mamadada

Beräknad Förlossning:

3 - Hermioney

5 - Trolliboll

6 - 13mila

7 - Iowhannah

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

24 - BlueOrchid

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen[/quote]

• Längtar17
    Twoblirthree skrev 2018-07-22 11:54:37 följande:

Jag hade en enorm energi precis innan (2-3 tim) innan vattnet gick. Har bara kunnat gå med hunden några meter det sista men då gick jag i ca en och halv timme och tyckte inte alls det va jobbigt. När jag kom hem tog jag en dusch och lagom när jag tog på mig trosorna så så det plask. Inga andra känningar...:)

Plötsligt händer det! Har bf först om 5 dagar men känner mig idag väldigt trött på att vara gravid. Mensvärk till och från sen igår. Illamående och dålig i magen idag. Sovit kasst inatt. Hoppas verkligen det är tecken på att det är på gång att starta! Vet inte hur jag skulle fixa att gå över 2,5 vecka till...
  • Längtar17

Vad jag känner igen mig. Är bara på bf -4 men vill verkligen att hon ska födas nu. Känner att jag bara klagar och drar ner min omgivning. Är också nervös inför förlossning, ffa på kvällen. Bor själv och är första barnet så vet liksom inte hur jag kommer reagera. Planen är att min mamma ska komma hit när det börjar och på förlossningen ska jag ha doula.

Svar på tråden Bf juli 2018