Inlägg från: Längtar17 |Visa alla inlägg
  • Längtar17

Bf juli 2018

Fram till för ett par dagar sen sa jag att barnet har det bättre i magen än ute i värmen. Nu känner jag mig som en dålig mamma som vill att hon ska komma ut trots värmen. Jag är inte ens på bf än (är på fredag).

• Längtar17
    Twoblirthree skrev 2018-07-24 20:52:13 följande:

Ville bara uppmuntra er som är så trötta på graviditeten lite... Jag var hur trött och sliten som helst innan jag födde, foglossning och orkade inget mer än o gnälla. Kände att jag aldrig kommer få min bebis (gick över 7 dar).

Så här i efterhand så önskar jag att jag kunde sagt till mig själv, när jag bara väntade på att det skulle starta, att jag har en så himla häftig resa precis framför mej...när som helst händer det. Nu känns det istället lite sorgligt att det är över (kanske låter knäppt) men att få va med om att föda barn är ju så häftigt tycker jag o att få träffa sin underbara bebis för första gången. Nu är ju detta mitt tredje barn och förlossningen gick super bra så kanske därför jag känner så med. Vi ska (troligtvis) inte skaffa fler barn heller så det känns lite sorgligt.

Idag är min flicka redan 1 vecka gammal. Livet rullar på med amning, blöjbyten och lite sämre sovnätter. Hon är så go och mysig min fina tjej o är så glad att hon är här. Känner igen min kropp och mitt psyke igen (på gott och på ont tyvärr).

I vilket fall som helst...att va gravid är ju skittungt det håller jag med om men det är bara i 9 månader sedan är man "bara" sig själv igen el hur man ska säga. Försök njut även om det är svårt (framförallt i värmen) men ni vet att snart så går vattnet el så tar sammandragningarna i lite extra och ni är igång. När som helst händer det...lycka till med era förlossningar!! :)

Tack för pepp! Ja, tänker också att det är en häftig resa framför. Så svårt att slappna av i den här tiden när jag är varm, rastlös och nervös (första barnet) bara. Men har nu två sociala dagar framför mig och sen är bf så hoppas på att kunna njuta av dom och inte klaga för mycket :)
  • Längtar17
    Åttionio89 skrev 2018-07-25 03:25:06 följande:

Igår kom vår efterlängtade dotter! På Bf+10. Hade haft förvärkar och väldigt mycket sammandragningar sen lördagen. Detta ändrades på måndagen och gick över i kraftig mensvärk som kom i omgångar (värkar) vilket jag inte fattade haha. Sen kl 01 gick vattnet, det va ljusgrönt så vi skulle komma in med en gång tyckte dom. (Hon hade bajsat i fostervattnet) Var dock ingen fara och det va fullt på förlossningen så vi fick vanka runt i dagrummet från 03-06:30 då vi äntligen fick ett rum! Blev undersökt av BM 7:30, var då öppen 3-4 cm men en timme senare började jag känna lrystvärkar och ut for hon 9.15! Hann inte få nån bedövning alls men det gick ju bra ändå! Lustgasen funkade inte alls för mig denna gång. Nu är vi hemma och gosar! Lycka till all ni som är kvar!

Grattis!
  • Längtar17
    Perpen skrev 2018-07-25 12:57:39 följande:

Har nån av er varit inne på kontroll för minskade fosterrörelser nån gång? Har en tid 14.30 men känner mig lite fjantig så vet inte om jag ska ta den eller inte. Är inte jätteorolig men bebisen har rört sig mycket mindre än vanligt det senaste dygnet.

Jag har varit det två gånger (olika län pga resa). På ena gjorde dom ultraljud och andra bara CTG. Jag har åkt in för att jag varit orolig. Jag resonerar så att om det skulle vara något är det bättre att ha kollat.
  • Längtar17
    Åttionio89 skrev 2018-07-25 15:51:18 följande:

En gång i veckan går man där jag bor de sista 3 gångerna, låter nästan som dom missat o boka en tid?

I Stockholm verkar det vara varannan vecka. Vet inte hur det blir efter bf (har nästa bm besök imorgon på 39+5). Konstigt att det är olika.
  • Längtar17
    Perpen skrev 2018-07-25 16:26:07 följande:

Det gick bra. Troligtvis har jag varit extra matt och slö av värmen och kanske därför bebisen också varit så slö. Men ctg såg i alla fall bra ut. :)I mitt landsting går vi varannan vecka. Jag har ett besök i morgon och sen har jag inget förrän om två veckor, så då kommer jag ha passerat bf med ca en vecka. Tror det kan vara svårt att få tider med kort varsel nu under semestern. Hos mig fanns knappt några tider att få när vi bokade de sista tiderna och då gjorde vi det i april/maj nån gång.

Vad skönt att det såg bra ut!
  • Längtar17
    asterisco skrev 2018-07-25 17:47:19 följande:

Jag har varit inne angående minskade rörelser tre gånger, men då har hon bara bytt plats! Jag tycker man ska ringa eller gå minsta lilla oro man känner, vi har liv som växer i oss!

Idag vid 14.30 gick min slempropp, har tyckt det släppt lite innan men nej nej, man ser tydlig skillnad på propp och flytning! Hade två rejäla värkar efteråt och mycket

Molande värk. Ligger på sängen nu med stundvis lite sammandragningar och tryck nedåt. Ingen direkt värk utan mer molande mensvärk och strålning/stöt nedåt ibland.

Undra hur långt det kan gå innan det drar igång nu, någon med erfarenhet eller som hört ngt kring det?

Komsi kom efterlängtade bebis, bf+3 idag.

Oj vad spännande!
  • Längtar17
    Sopp skrev 2018-07-26 03:40:00 följande:

jag har eventuellt ätit något olämpligt, eller så är något lite på g nu för jag har så himla ont i magen nu till och från plus att jag får springa på toaletten hela tiden och kan absolut inte sova. Hoppas på senaste alternativet men det kan lika gärna va det första .. :S

Håller tummarna för att det är på gång! Min mage blev helt förändrad i måndags men inga andra tecken så nu vet jag inte. Har drabbats av hemorrojderna från helvetet så har nästan inte sovit inatt (alvedon verkar ha hjälpt en stund)
  • Längtar17
    Perpen skrev 2018-07-26 12:40:24 följande:

Hmpf, lite märklig fråga ändå. Det är väl klart att man hellre fött barn. Jag är känslig i vanliga fall på hur jag blir bemött av personer men nu är jag extra känslig och hade nog också börjat gråta om det var jag. 

Jag har besök hos bm idag och sen har jag nästa om två veckor. Har alla passerat bf nu utom jag? Haha känner mig såååå efter. Har inga förvärkar heller, eller vanliga värkar. Bara harmlösa sammandragningar. Det enda som hänt är att jag har blivit mystiskt halt på ena benet. Känns inte som när jag hade nerver i kläm utan snarare att jag legat på något konstigt vis. Sitter liksom i lederna på nåt vis men det är inte foglossning heller. Knasigt. Och störigt. 

Jag har bf imorgon. Verkligen ett konstigt bemötande Ostbågen! Hon tyckte säkert hon var rolig men tycker en kan förutsätta att en bm förstår att detta är en hemsk period att vara gravid och att plumpa kommentarer inte gör det bättre.
  • Längtar17

Fick också en plan idag men inte ett ord om hinnsvepning eller att kolla mognad. Tror inte dom gör det här. Har bf imorgon. Ska tillbaka till mvc på måndag eftersom blodtrycket gått upp. Sen ultraljud den 6/8, bm-besök 8/8 och den 9/8 ska jag kontakta förlossningen för tid. Hoppas verkligen att jag slipper alla besöken!

Svar på tråden Bf juli 2018