Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Zora skrev 2017-12-08 08:12:12 följande:

Alltså, ursäkta nu, men nu är jag i v. 6+3 och illamåendet har börjat smyga sig på.. men jag kräks inte. Däremot är jag väldigt uppblåst och mår dåligt på morgonen och måste gå på toa och då är det löst. Ungefär som att jag måste göra det istället för att kräkas? Är det fler som har så? Eller har det inte med graviditeten att göra kanske? För någon vecka sedan var jag snarare väldigt hård i magen.

Är även under dagarna som jag måste på toa. Blir liksom mer och mer illamående och konstig i magen, sedan släpper det när jag varit iväg.

Jag känner lite samma sak faktiskt, men så är jag en sån som överlag inte kräks. Knappt ens vid magsjuka. Jag är inte lös i magen, och efter en period med regelbundet intag av linfrön så är jag inte längre hård i magen, men illamåendet går över när jag bajsar. Nu avskyr jag att kräkas så jag är ändå tacksam över att slippa den biten :)
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-08 09:25:22 följande:

Jag kräks inte heller, gör aldrig - men mår illa hela dagarna. Önskar att det kom ut åt något håll men det gör det ej så illamåendet lättar aldrig, förutom när jag dricker juice

Så hade jag det under första graviditeten. Mådde illa hela tiden fram till v 13/14 men det kom inte ut nåt som lättade det hela :/ Så himla jobbigt! Jag lider med dig! Jag går ju hellre på toa 3 extra gånger per dag (man kissar ju ändå minst en gång i timmen känns det som) än mår illa 24/7!
  • Iowhannah
    marol skrev 2017-12-08 11:11:03 följande:

Hehe, kan tänka mig det med nummer två. Kroppen börjar i annat läge då. Jag har en vän som är några veckor före mig, hennes mage sa bara boom direkt nästan och hon har inte kunnat dölja den vilket gjort att hon hållt sig undan från de hon inte vill ska veta. Jag är glad att den är som vanligt, om den ändå växer inombords liksom, jag hoppas bara att den gör det. Det blir skönt i jul att den inte syns eftersom det fortfarande inte känns säkert att säga något ännu då förrän vi varit på KUB 3/1.

Kul att vi är väldigt lika lång gångna!

Åh, jag har tid för KUB den 4/1! :D Lite trist att de inte hade tid innan jul för jag _kan inte_ dölja min mage! Jag har ganska platt mage i vanliga fall så hela släkten lär se att nåt är i görningen. Än så länge vet bara mamma och svärmor.

I dag blev jag återigen nojig över att det kanske har dött där inne. Ingen direkt anledning till det, jag har alla symptom kvar och varken smärta eller blödningar, men tanken kom ändå. Jag tror att ul-tiden triggade igång det. Liksom, tanken på att berätta i jul och sen få veta att det inte blir nån bebis :/ Jag har ju sett hjärtat och läst på flera ställen att det minskar risken för missfall markant men vad som helst kan ju hända!

Någon som pratat med läkare och fått nån statistik på missfallsrisken när man sett ett hjärta slå? Och två MA på rad inom en kort period? Usch. Onödigt orolig :S
  • Iowhannah
    Zarina skrev 2017-12-08 13:48:11 följande:

Såg hjärtat idag på mvc! Vecka 7+5! :)

Vad skönt! :) Blev du daterad också, eller är 7+5 enlgt senaste mens?
  • Iowhannah
    Ia84 skrev 2017-12-09 22:08:33 följande:

Hej!

Har precis plussat med barn nr 2. BF 16/8. Anar dock att det kommer bli igångsättning ett par veckor innan, så räknar med bebis i slutet av juli. Får jag vara med i er grupp ändå fast BF är i aug?

Är Fb-gruppen hemlig? Kan andra utanför gruppen se att jag är medlem i den?

Jag tror jag kan tala för alla och säga att det är klart du får vara med här :)

Varför misstänker du att det blir igångsättning?
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-11 09:48:41 följande:

Idag mår jag inte lika illa längre, så nu är jag förstås nervös över detta. Det är inte så att jag mår fantastiskt, men ändå

Fullt förståeligt. Så där känner jag varje gång jag råkar ha en bättre dag. Men sen kommer oftast ett gäng skitdagar på det :P
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-11 14:10:24 följande:

Jotack, firade med en rejäl portion fiskgratäng. Det ångrar jag nu, så att säga

Hahaha! Jag förstår det!

Själv har jag mått rätt kasst de senaste dagarna. Både fysiskt och mentalt. Jag känner mig stressad inför julen, plus att jag ska betala en hel hög med pengar för att laga bilen på fredag :/

Illamående, trötthet och stress känns inte som en superbra kombo -.-
  • Iowhannah
    Småbarnsåren skrev 2017-12-11 20:20:13 följande:

Får tyvärr hoppa ur den här tråden, vi fick missfall konstaterat förra veckan graviditeten hade avstannat men liten låg kvar.

Trots att vi sett hjärtat slå 2 ggr :(

Önskar er andra lycka till med era julibebisar!

Åh nej :( Jag beklagar! I vilken vecka hade graviditeten slutat?
  • Iowhannah
    polf skrev 2017-12-12 22:06:29 följande:

Hej,

Jag är i v10 och gjorde förra fredagen ett tidigt ultraljud. Där såg vi hjärtat och allt såg bra ut. Barnmorskan sa till och med ?nu kan du berätta för de du vill berätta för detta skulle jag säga är 0,5 % chans till missfall? jag tänkte inte på att fråga då men det känns nu i efterhand som lite konstigt. (Jag vet, man är ju aldrig nöjd och ständigt orolig) jag har hört att risken minskar om man hör hjärtat slå osv. Men stämmer det? Någon som också gjort ett tidigt ultraljud och fått någon information?

Jag fick ingen direkt information när jag gjorde vul, men läkaren var väldigt glad över att kunna lämna ett positivt besked.

Jag har läst mig till att risken för missfall är 1,6 % om man sett/hört ett hjärta slå (missfall.se), men precis som du så kan jag ändå inte slappna av förrän efter KUB.
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-13 10:39:35 följande:

Hej! Som jag har förstått det så rekommenderas det först efter v 16 för att det är då som du som gravid (och ditt foster) kan ta allvarlig skada av en influensa. Innan dess kan du vaccinera dig om du önskar utan problem, men följderna av en influensa ser inte annorlunda ut än för någon som inte är gravid. Delvis finns inget särskillt behov innan v 16

Så har jag också förstått det.

Min BM tog inte upp nåt om influensavaccin men vi ska ses igen i slutet av januari så jag får se om hon säger nåt då.
Svar på tråden Bf juli 2018