Horisonten skrev 2017-12-20 22:04:39 följande:
Idag var vi på mvc igen så skönt och få träffa min bm och få prata om dessa veckor med illamående,kräkningar och alla inläggningar och allt. Allt såg dock bra ut idag så skönt!! Inga tecken på ketoner i ruiner idag,underbart!! Dock lite lågt blodtryck men okej men inte konstigt så som jag mått. Liksom tappat totalt 3 kg på bara 3-4 veckor!! Och tack vare nya medicinen så har jag på 2 dagar gått upp 1 kg då jag inte har kräkts sen igår på sjukhuset innan nya medicinen!! Halleluja!! Detta är underbart slippa kräkningar och värsta illamåendet!! Illamåendet är ju kvar och känns mer vid ansträngningar men det är STOR skillnad nu!! Nu kan jag få äta och behålla mat!! Känns som en dröm!! Skall tillbaka efter nyår för blodprov då varken jag eller bm vill sticka mig!! Efter alla sjukhus besök med nålar i armen är jag så trött på de och sönder stucken. Ena armen är lite svullen och öm sen senaste nålen så vi vill låta de vila lite.
Sen gjorde vi ett ultraljud på världens finast bebis!! Den var så fin och sprattlade med armar och ben som bara den <3 :) Så konstig känsla att se massa sprattel men inte känna något än. Hihi :) och de hon kunde mäta så stämde storleken ganska exakt med senaste mensen ev kan jag vara någon dag längre men hon kan inte riktigt mät så än eller säga men hon tyckte de och de skulle stämma ganska exakt med mär jag tror äl var då jag kände av den så tydligt och fick starkt positivt redan på bim-3. Så kan äntligen känna glädje och njuta och glad. Länge glädje men inte den sprudlande glädje och lycka och så för att hyperemesisen har tagit upp alla tankar,känslor,all ork och energi. Så känns fantastisk,känner mig som en helt ny människa och jag kan nu vara uppe med min familj!! <3 Än att ligga sängliggandes och bara gråta och vara förstörd!! Men visst finns oron där ändå för nu kan jag tänka och ?fokusera/lägga tid? på de som inte orken eller så funnits innan pga kräkningar och illamåendet. Allting känns så fantastiskt idag!! Nu längtar jag till och känna sparkar och rul som blir om 2 månader :) Blir spännande och se hur mycket lilla bebisen växt o h utvecklas och så nyfiken på hur morderkakan är placerad.
Hoppas ni andra har en bra dag också idag :)
Vad jag blev glad för din skull när jag läste det här :) Hoppas verkligen att den där medicinen fortsätter fungera!
Jag har inte känt nåt sprattel än men de senaste kvällarna har jag känt _nånting_. Mer som att det sticker och spänner till ett ögonblick, men det känns ändå som nåt slags rörelser. Jag har dock drömt mycket om just fosterrörelser, flera gånger har jag nästan väckt sambon för att berätta innan jag insett att det bara var en dröm.