Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Hermioney skrev 2018-02-02 12:09:47 följande:

Jag är i vecka 18 nu och köpte hängseljeans på Bonprix.se . De är jättesköna. Jag har använt de sen vecka 8 då inget syntes men det klämde rejält så vanliga byxor kan jag glömma

Jag köpte några gravidtröjor, samt en vinterjacka, från Bonprix och alla de är supersköna! Det blev ett gäng nya favoriter på en gång :)
  • Iowhannah
    Anastacia80 skrev 2018-02-02 20:35:39 följande:

Jag är nu i vecka 18 och väntar mitt tredje barn och känner lite puffar i bland, borde man känna mycket vid den här tiden?

Rul om 1 1/2 vecka, hoppas tiden går fort, vill så gärna veta om allt är ok.

Du kanske har moderkakan i framvägg. Det har jag och jag känner också bara som små buffar och lite sprattel. Med första barnet kände jag regelrätta sparkar (även utanpå magen) vid den här tiden. Jag går in i vecka 18 på söndag.
  • Iowhannah

Är det någon mer som har ont i fötterna? Jag började få ont under första graviditeten och sen har det liksom kommit och gått. Antagligen beror det på vikten. Nu har jag jätteont om jag går och står mycket. Jag måste liksom försöka gå på tå för det är främst hälarna som gör ont. Kanske någon form av hälsporre. Vad kan man göra åt det? Jag vill verkligen inte gå runt så här i 22 veckor till :/

• Iowhannah
    Moorii skrev 2018-02-02 20:54:37 följande:

Så fick jag med under min första graviditet, kunde inte stå på fötterna någon längre stund och då jobbade jag i restaurang.. Både då och nu är lösningen stödstrumpor! Utan dem hade jag inte kunnat jobba förra gången eller denna, blir så mycket bättre. Finns att köpa på apotek, men har köpt de flesta av mina på nätet, finns en del olika sidor som säljer fina strumpor. Guld värda!

Aha, bra tips! Jag har bara tänkt att stödstrumpor är för benen. Jag drar på ett par i morgon och hoppas på förbättring!
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-02-03 08:15:30 följande:

Visst är det! :)Håller tummarna för att det fungerar!

Det har varit en liten skillnad med stödstrumpor faktiskt. Tyvärr har jag bara ett par som är bra (mabs), alla andra är billigt skräp rent ut sagt. Ska väl ta och investera i fler vettiga nu.
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-02-04 23:31:38 följande:

Ja men jösses! Det värsta är när man är bland folk, springer på toan hela tiden för att kunna prutta. Tror att man ska få vars ifred i hissen och preciiiis då stannar den och någon kliver in

Hahaha! Ibland är det skönt att vara sjukskriven så man kan prutta fritt.

Jag känner bebisen mest när jag slappnar av, typ när jag ska sova eller så. Är jag riktigt gasig (alltså såpass att tarmarna för oväsen) så har jag märkt att det blir ett himla liv på ungen med. Det måste ju vara ett inferno av oljud där inne!
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-02-05 12:48:49 följande:

Åh så overkligt, en liten pojke som ligger o skrotar i magen. Rul idag o allt var bra o såg normalt ut, flyttad 2 dagar så är i v 18+0 idag då :) är så rörd o glad o helt pirrig i kroppen. Att få uppleva denna resa igen!! Så dom senaste dagarna har det varit bebis jag känt o inte bara inbillning!

Vad mysigt :) Jag ska göra RUL på fredag. Hos oss ingår inte någon könsbestämning så vi behöver inte ens ha den diskussionen hemma.

Nu sitter jag i väntrummet för att träffa psykologen för första gången. Känns rätt nervöst :/
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-02-06 19:53:02 följande:

Alltså jag är så sugen på nektariner! Har i flera dagar sprungit så fort kroppaskrället burit till fruktavdelningen på Ica men det finns inte! Imorgon överväger jag att åka 5 mil till en saluhall där jag vet att det finns...

Nån som vet när säsongen för nektariner börjar?! Haha

Nån annan som börjar känna av sug?

Jag letar fortfarande. Jag har ett enormt sug, men vet inte på vad. Det är extremt frustrerande! Hela graviditeten har jag druckit absurda mängder te (men varit noga med att hålla mig inom LMV?s rekommendationer) men jag vill tugga på nåt också. Önskar att jag kunde få reda på vad bara.

Med första barnet så missbrukade jag mikropopcorn med smörsmak men då var cravingen så uppenbar, det var liksom det enda jag VERKLIGEN ville ha, nu har jag än så länge bara kommit till ?åh, det där låter gott! Men nää...? :S
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-02-06 19:53:02 följande:

Alltså jag är så sugen på nektariner! Har i flera dagar sprungit så fort kroppaskrället burit till fruktavdelningen på Ica men det finns inte! Imorgon överväger jag att åka 5 mil till en saluhall där jag vet att det finns...

Nån som vet när säsongen för nektariner börjar?! Haha

Nån annan som börjar känna av sug?

Jag gogglade lite och har tråkiga nyheter. Nektarinsäsongen börjar inte förrän i juni :(
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-02-06 21:30:47 följande:

Jag måste ha vindruvor hemma... Men va sugen jag vart på popcorn nu haha

Vindruvor lät väldans gott, och jag vill ha själva plockandet också. Synd att de ekologiska är så himla dyra bara, men jag får nog ta en tripp till affären i morgon och köpa lite av varje. Sambon tyckte att jag skulle testa typ allt för att hitta vad jag är sugen på :)
Svar på tråden Bf juli 2018