Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Zarina skrev 2018-02-06 22:14:13 följande:

Fick förra veckans fredag reda på att hjärtat har slutat slå, skulle varit i 15+5 då, lille var ca 14+3 stor... Imorgon ska jag till sjukhuset och första dosen igångsättningsmedicin, och fredag blir dagen D då den lille ska ut.. Detta är mitt fjärde missfall, hade verkligen trott och hoppats att tre skulle ha räckt. Oerhört tacksam dock för de tre friska barn jag har! Lämnar denna tråd nu och önskar er andra lycka och glädje! Kram!

Åh usch :( Jag beklagar verkligen! <3
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-02-08 19:47:27 följande:

Äsch, sånt kan ju inte chefen anta!! Gick det bra o berätta?

Var tvungen o berätta i v11 då jag mådde sååå illa o vart inlagd. Hon vart skitglad :) så det va kul!! Hoppas du har en bra chef :) o magen är fin. Vill också ha mage!!

Jag berättade redan i vecka 10, eftersom kläderna blev för små rätt snabbt, och min chef blev också jätteglad! Han är en sån som älskar barn, har själv barnbarn runt 8-10 år tror jag, och pratar gärna om saker som barnen hittar på :) Han har även varit väldigt stöttande iom min sjukskrivning och mitt psykiska mående. Alla borde få ha så bra chefer!
  • Iowhannah
    Wallenius89 skrev 2018-02-08 21:50:00 följande:

Hej. Har följt tråden men inte skrivit än. Väntar 3dje barnet. Går in i vecka 17 på lördag ???? har en son som blir 10 och en dotter som precis fyllt 5???? har rul den 7/3 och vet inte riktigt hur jag ska orka vänta ???? har BF den 27/7

Välkommen! Hur mår du? Är barnen exalterade inför bebisen?
  • Iowhannah

RUL i morgon! Känns spännande, trots att det inte var länge sen vi gjorde KUB. Jag vet ju att bebisen lever eftersom jag känner den varje dag, men det ska bli kul att få veta hur den mår också, och hur stor den är. Magen känns inte så stor längre tycker jag, jag hoppas ju att den här bebisen är mindre än vad sonen var när han föddes (55 cm och 4125 gram) så om mindre mage indikerar det så blir jag glad.

• Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-02-08 22:43:21 följande:

Tycker min mage är ganska stor o spänd på kvällarna men på morgonen är den som vanlig o mjuk typ, konstigt.. Mannen säger att jag börjar bli rundare hehe, kan alltid hoppas, mysigt!

Har ni mkt sexlust? Tkr min är som bortblåst o har varit sen sista 10-12v såklart beroende på illamåendet men nu när det försvunnit så har ju tröttheten tatt över , min man är frustrerad haha. Nejdå men vore ju mysigt o få till det nångång men nej, finns inte där alls.

Jag har också noll sexlust. Visst, det kanske inte alls är konstigt mtp depressionen osv, men jag kan också känna att det vore kul att ligga nån gång. Gravidsex är ju så mycket skönare än vanligt sex!

Min mage är tvärtom, stor och spänd på morgonen (vet inte varför riktigt, det var likadant första gången) och mjuk och gosig på kvällen. Konstigt nog så är det bara övre delen som är spänd på morgonen, inte delen där bebisen ligger. Typ som att allt har tryckts upp en liten bit under natten.
  • Iowhannah

RUL gick jättebra och vi fick rätt snabbt se att det är en busig liten tjej i magen <3 Blir så mysigt med en liten lillasyster :)

• Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-02-09 15:07:38 följande:

Åh vad roligt och mysigt :) Grattis till er :) Fick ni behålla er bf datum?

Åh nu längtar jag som bara den efter vår RUL!! Vill se hur mycket bebis plutten växt <3 Säg ju henne/honom i v 9+6 så skall bli spännande och se. :) Men är ju ?bara? 11 långa dagar kvar till RUL :p

Ja, det första hon sa var att vi inte skulle flytta bf-datumet, så det är samma.

Det var jättekul att se bebisen igen! Min sambo började gråta när plutten kom upp på skärmen :) Moderkakan sitter ju i framvägg hos mig så han har inte kunnat känna nåt än, så det är nog mer avstrakt för honom än det är för mig.
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-02-09 20:36:16 följande:

Åå så skönt, grattis till lillasyster!

malikan skrev 2018-02-10 09:37:24 följande:

Åh grattis till flickan!

Då är det en pojk och en flicka i gruppen änsålänge va? :)

Tack så mycket! :)

Precis, en pojke och en flicka (så länge ingen av dem påstår annat). Så kul egentligen, första gången var jag säker på att det var en flicka och denna gång var jag säker på en till pojke, trots att jag hade drömt att det blev en flicka. Jag vet ju att det händer att barnmorskan säger en sak och ut kommer en annan, men det var väldigt tydligt att där fanns ingen snopp.
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-02-10 10:13:22 följande:

Vi har inte ett enda namn som vi är överens om och jag typ panikar över det. Min man är inte så intresserad än heller och ratar dessutom alla mina förslag! Jag vill ha ellie på en flicka men min man refererar alla mina förslag till typ folk han kände i trean, suck. Gillar Milan oxå men det gillar inte mannen heller... hopplöst!

Vi är inte heller särskilt överens här, men det är ju flera månader kvar tills barnen kommer. Sonen hade inget namn innan han föddes (han fick ett av de tilltänkta mellannamnen som förnamn), men eftersom han har ett nedärvt namn så vill jag nog att nästa barn också får det. Och så ska det ju passa ihop med hans namn. Det känns som att det blir mer att tänka på när man redan har barn innan.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-10 12:38:06 följande:

Vad tycker ni om namnet Vivianne?

Exakt vilken person ser ni framför er när ni hör namnet Vivianne?

Oj. Det är ett sånt namn jag är kluven till. Å ena sidan är det ett väldigt fint namn, men å andra sidan ser jag en (överklass-)dam i 50-årsåldern framför mig när jag hör det.

Förvisso kan man räkna med att barnet blir kallat för Vivvi och då är det plötsligt inte alls en medelålders dam, utan kanske en 25-åring som precis ska starta sitt liv.
Svar på tråden Bf juli 2018