Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej alla!
Jag skrev en del i början av tråden och sen har jag fått leva i min gravid-bubbla då jag haft svår hyperemesis!
Jag var beräknad till den 20e och räknade iskallt med att gå över 2v, förstföderska som man är samt att jag knappt haft några förvärkar/föraningar öht.
Så plötsligt gick vattnet vid kl 1 natten den 18e, ca 2 timmar senare så började värkarna. Ganska starka och regelbundna från början (dock 1 var 8-10emin).
Så höll det sig till kvällen och vi vart inlagda på förlossningen. Jag fick en cocktail med sömntabletter vid 19 så jag skulle få lite sömn då jag inte sov något alls under natten, senare, ca kl 1 på natten så drog värkarna igång ordentligt.
Vid detta tillfälle så hade de inte ens kontrollerat mig hittills pga vattnet och de ville inte "böka där i onödan"...
Värkarna avlöste varandra helt utan värkvila så de beslöt "Ja men vi kollar väl då".
Öppen 8 cm.
Jag födde kort därefter med endast lustgas som bedövning (var definitivt INTE planerat öht ...)
Nu är min lilla dotter 4 dygn gammal och vi börjar smått fatta att vi faktiskt är föräldrar här hemma < 3
Jag har också funderat på om man kan be om det nu när det börjar närma sig så jag undrar också det. Har dock läst om att det verkar vanligt att barnmorskor inte utför sådana undersökningar på mvc.
Är det första barnet? Första för mig gick jag över 10 dagar och med andra 6 dagar. Det är drygt och jobbigt att behöva vänta. Särskilt om man mår dåligt av det. Du får försöka hitta på saker om dagarna så de inte känns lika långa och så du får annat att tänka på.
Idag var jag och familjen iväg på en promenad i ett område vi sällan besöker. Det var mysigt. Min foglossning var rätt så elak mot mig sen på kvällen/em men det var på sätt och vis ändå värt det. Man mår mycket bättre av att få komma ut en stund. :)
Åh gud! Tvingade ut mig själv och barnen på en promenad i 1.5 timme. Ont överallt nu men ungarna blev trött i alla fall. Och jag med. Den här dagen kan gärna få ta slut nu.
Bf idag, inga känningar/tecken alls. Varit iväg och gått i butiker + storhandlat mat. Lika bra att göra något av tiden, väntan är sååå seg.
Börjar dock bli nervös och tänker på förlossning, framförallt när jag ska sova på kvällarna. Vill bara få det överstökat och träffa bebisen.
Bf+7 idag - har lite förvärkar men annars händer ingenting. Är riktigt less på det hela nu. Less på att vara stor, ha ont och inte ha någon ork. Idag gjorde vi en utflykt och det var trevligt men nu är jag helt färdig. Ska vila lite och hoppas på att det snart sätter igång. Fan vad jag ogillar min inställning men just nu är det tungt.
Vad jag känner igen mig. Är bara på bf -4 men vill verkligen att hon ska födas nu. Känner att jag bara klagar och drar ner min omgivning. Är också nervös inför förlossning, ffa på kvällen. Bor själv och är första barnet så vet liksom inte hur jag kommer reagera. Planen är att min mamma ska komma hit när det börjar och på förlossningen ska jag ha doula.
Vad jag känner igen mig. Är bara på bf -4 men vill verkligen att hon ska födas nu. Känner att jag bara klagar och drar ner min omgivning. Är också nervös inför förlossning, ffa på kvällen. Bor själv och är första barnet så vet liksom inte hur jag kommer reagera. Planen är att min mamma ska komma hit när det börjar och på förlossningen ska jag ha doula.
Nu har "tjatet" börjat från höger och vänster "har han inte kommit än" om jag inte svarat på ett tag "fäder du nu". Trodde inte att det skulle komma så tidigt som på bf.. förstår såklart att folk är nyfikna men man säger väl till dom man anser behöver veta när det är dags.
Första barnet för mig också, så det är väl inte så konstigt att vi är nervösa. Skönt att din mamma ska komma så du slipper vara ensam hemma när det drar igång. Doula tror jag är toppen! Haha nej nu blir jag pirrig och nervös igen, så läskigt att det kan ske när som helst.
Ja jag började få frågan redan för flera dagar sedan.. tror det är 8 st olika som frågat något nu, redan börjat tröttna haha. Har snart lust att svara något heltokigt bara för att dom ska inse att när det väl är dags/är klart så kommer det ju fram förr eller senare.
Jag har inte varit på en enda föreläsning pga. framtida ombyggnation vid mitt MVC så hoppade dom över alla "kurser" i år för första gången tydligen och förlossningen fick vi inte heller komma till då de stängde för semester veckan innan vi flyttade hit (1 juni så tycker det var lite väl tidigt). Men jag har läst böcker/bloggar, kollat på youtube och allt vad man kan tänka sig.. vet inte om det är bra eller dåligt.
Som du skriver så är det ju verkligen helt olika från varje förlossning och person, en del är ju som "gjorda" för att föda och andra tyvärr får det väldigt jobbigt.
Jag försöker göra saker för att få tiden att gå, men tycker det är jobbigt att vara utomhus i denna värme. Just nu har jag tvättid, bokade den för flera dagar sedan mest för att avdramatisera dagens datum haha.