• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • asterisco

Alltså tjejer - hjälp!! Jag har bara gått bf + 2 och jag blir tokig! Ändå underhåller jag mig så mkt jag orkar, men är lika less för det. Inget känns kul. Vill ha min tös nu, vill ha min kropp! HJÄLP - hur gör ni? Hur tänker ni för att inte deppa ihop totalt? Jag försöker tänka ?max 13 dagar kvar, ut kommer hon, snart är hon här..?

Och alla dessa frågor om hon kommit än gör mig ännu mer tokig.. vad ska man svara liksom?

• kattnos
    asterisco skrev 2018-07-24 19:12:31 följande:

Alltså tjejer - hjälp!! Jag har bara gått bf + 2 och jag blir tokig! Ändå underhåller jag mig så mkt jag orkar, men är lika less för det. Inget känns kul. Vill ha min tös nu, vill ha min kropp! HJÄLP - hur gör ni? Hur tänker ni för att inte deppa ihop totalt? Jag försöker tänka ?max 13 dagar kvar, ut kommer hon, snart är hon här..?

Och alla dessa frågor om hon kommit än gör mig ännu mer tokig.. vad ska man svara liksom?

För min del - Tja i morse var jag jätteledsen för att jag inte riktigt orkar med min tunga otympliga kropp. Jag vet inte hur mycket du orkar göra, jag kör som ovan nämndes ungefär varannan dag med någon aktivitet men då är jag helt slut efteråt. Jag försöker prata med mamma och svärmor och få de att muntra upp mig lite Men i stort sett känns det som att det handlar om att i den mån man orkar göra saker för att få tiden att gå.. åka någonstans, bada, kanske fixa något hemma som inte blivit gjort.. läsa en bok kan ju också få en stund att gå.. Jag har även löst lite korsord vilket inte hör till vanligheterna.. Men sen tror jag att det är viktigt att försöka vila.

Läste att man kan skicka ut ett mass-sms till folk som undrar och skriva att man hör av sig när underverket anlänt - vet inte om det funkar men kan ju vara värt ett försök ;)
    BF 16/7
  • Perpen
    ostbågen skrev 2018-07-24 19:00:31 följande:
    Det är såklart jättehärligt att ta ett svalkande dopp i denna värmen, har varit med några gånger. Men när det handlar om att ligga och sola i timmar mitt på dagen i 30+ så klarar jag inte av det. 

Har inga problem att göra saker då jag inte har ont eller nåt annat, men värmen tar verkligen kol på mig. Blir sååå varm och det kan droppa svett från mig av att sitta still hemma i soffan, det måste verkligen bero på graviditeten för jag har aldrig svettats såhär i hela livet oavsett aktivitet haha. 

Tror bara att det hade varit lite annorlunda ifall någon av dem hade barn/varit gravid. För det är ju svårt att förstå innan man själv är där. :) 

Nu föreslås det att vi ska ta promenader på mil!?! mitt på dagen i solgasset, att jag ska gå på fest (som är om 2 veckor) osv. Men ja, man får väl vara glad över att man har vänner iaf :D
    Ang att svettas så kan jag bara hålla med dig om att det måste bero på graviditeten. Jag blir också dyblöt utan att göra något speciellt. Typ om jag torkar med handen i pannan så är handen helt blöt sen, full med droppar liksom och kan känna hur det rinner i nacken och runt ansiktet och kroppen. Uscha. Helt galet. 

Haha promenad på en mil lät ju alldeles galet! :O Och i denna värmen så känner man sig ju knappast särskilt festlig heller så då förstår jag om du tycker det känns trist med såna förslag. Jag var ute på "lång" promenad häromdagen, då var vi ute i 1.5 timme men vi gick inte särskilt långt egentligen för jag går ju långsammare än min treåring just nu, och hon är dessutom lat av sig. :S 

Se om du kan få med dem på bio kanske? Det är ju lite stillsammare i alla fall. :) Jag har varit sugen på att gå på bio jättelänge men tror inte jag klarar av att sitta så länge i en enformig position p.g.a. foglossningen.  
  • asterisco
    kattnos skrev 2018-07-24 19:21:29 följande:

För min del - Tja i morse var jag jätteledsen för att jag inte riktigt orkar med min tunga otympliga kropp. Jag vet inte hur mycket du orkar göra, jag kör som ovan nämndes ungefär varannan dag med någon aktivitet men då är jag helt slut efteråt. Jag försöker prata med mamma och svärmor och få de att muntra upp mig lite Men i stort sett känns det som att det handlar om att i den mån man orkar göra saker för att få tiden att gå.. åka någonstans, bada, kanske fixa något hemma som inte blivit gjort.. läsa en bok kan ju också få en stund att gå.. Jag har även löst lite korsord vilket inte hör till vanligheterna.. Men sen tror jag att det är viktigt att försöka vila.

Läste att man kan skicka ut ett mass-sms till folk som undrar och skriva att man hör av sig när underverket anlänt - vet inte om det funkar men kan ju vara värt ett försök ;)

Ja, jag har orkat åka och bada men sen är jag bara trött och somnar direkt när jag kommer hem. Ska försöka hitta någon serie nu tänkte jag och imorgon tänker jag nog bara vara hemma. Är så less! Har lärt mig virka via youtube & virkat 3 barnvagnsmobiler och massa annat de senaste veckorna, men nu på övertiden känns inget kul...

Ja, jag har typ skrivit till alla som frågat ?hon kommer när hon är redo, jag lovar att höra av mig då!? Men ändå har två av vänner frågat VARJE dag ?känner du ngt? Är du på FL?? Deras barn kom 3 dagar & 5 dagar innan bf. Lyckostar...

Mina förvärkar och sammandragningar är puts väck, förut hade man ju lite förhoppning iaf.

Gud vad bitter jag är nu, riktigt dålig dag! Ska dra täcket över huvudet och sova nu!

Heja oss alla som passerat BF, snart är glädjen här och våra efterlängtade små hjärtan!
  • Längtar17

Kan rekommendera bio för den som kan sitta. Var iväg i förra veckan och det var fantastiskt svalt och skönt. Mina vänner är förstående men bortresta. Blir lite bättre nu när några kommer tillbaka. Har mest umgåtts med min mamma och har dåligt samvete för att jag håller henne kvar i stan i värmen. Men tur att hon finns.

• ostbågen
    Perpen skrev 2018-07-24 19:35:22 följande:
    Ang att svettas så kan jag bara hålla med dig om att det måste bero på graviditeten. Jag blir också dyblöt utan att göra något speciellt. Typ om jag torkar med handen i pannan så är handen helt blöt sen, full med droppar liksom och kan känna hur det rinner i nacken och runt ansiktet och kroppen. Uscha. Helt galet. 

Haha promenad på en mil lät ju alldeles galet! :O Och i denna värmen så känner man sig ju knappast särskilt festlig heller så då förstår jag om du tycker det känns trist med såna förslag. Jag var ute på "lång" promenad häromdagen, då var vi ute i 1.5 timme men vi gick inte särskilt långt egentligen för jag går ju långsammare än min treåring just nu, och hon är dessutom lat av sig. :S 

Se om du kan få med dem på bio kanske? Det är ju lite stillsammare i alla fall. :) Jag har varit sugen på att gå på bio jättelänge men tror inte jag klarar av att sitta så länge i en enformig position p.g.a. foglossningen.  
    Haha ja jag har inte stora bröst men det blir ändå ett litet "veck" under dom nu och herregud det kan liksom rinna och droppa svett därifrån (när jag sitter still... i soffan!!!), helt galet. Svettas inte så mycket i ansiktet men kroppen, alltså fy. Känner mig så himla obekväm av att vara svettig och inte kunna ta av mig kläderna/duscha direkt, vet att det är normalt och att alla svettas mer eller mindre men nej jag trivs verkligen inte att gå runt och vara svettig så att det rinner längs kroppen ute bland folk. :D 

Ja jag trodde inte att att hon menade allvar först med promenaden, förslaget var att vi skulle mötas upp på ett ställe (som ligger några km ifrån mig, så skulle behövt gå först den biten) för att sedan gå en runda som är säkert minst en mil för att sedan ta mig hem igen. Efter att jag skrivit att nej det orkar jag inte, det är för långt. Så kom hon på sig själv "ja... det blir kanske lite långt för dig."

Ja jag har tänkt på bio då det alltid brukar vara svalt/kallt i salongerna, om inte någon utav dom vill med så vet jag iaf att min sambo gärna vill gå så vi kanske får passa på att ta en kväll tillsammans nu innan det behövs barnvakt. :)

Fy stackare, jag har inte känt av någon foglossning öht, är glad över det då det inte verkar vara kul för er som har ont av det. 
  • ostbågen
    asterisco skrev 2018-07-24 19:39:44 följande:
    Ja, jag har orkat åka och bada men sen är jag bara trött och somnar direkt när jag kommer hem. Ska försöka hitta någon serie nu tänkte jag och imorgon tänker jag nog bara vara hemma. Är så less! Har lärt mig virka via youtube & virkat 3 barnvagnsmobiler och massa annat de senaste veckorna, men nu på övertiden känns inget kul...

Ja, jag har typ skrivit till alla som frågat ?hon kommer när hon är redo, jag lovar att höra av mig då!? Men ändå har två av vänner frågat VARJE dag ?känner du ngt? Är du på FL?? Deras barn kom 3 dagar & 5 dagar innan bf. Lyckostar...

Mina förvärkar och sammandragningar är puts väck, förut hade man ju lite förhoppning iaf.

Gud vad bitter jag är nu, riktigt dålig dag! Ska dra täcket över huvudet och sova nu!

Heja oss alla som passerat BF, snart är glädjen här och våra efterlängtade små hjärtan!
    Haha jag håller helt med dig och jag är bara på bf+1. Jag trodde inte alls att jag skulle känna såhär då jag för bara någon vecka sen var helt inne på att "jag räknar med att den kommer i augusti så slipper jag bli besviken blabla". Men tusan vad bitter man blir såhär när datumet har passerat även fast mycket pekar på att man går över första gången osv. 

Jag har också fått frågor från håll och kanter ifall han kommit, ska han inte komma snart, är du och föder..... dock bara ifrån en idag haha så hoppas på att folk ska lugna sig lite nu. 

Heja oss, tids nog är det "över" och våra bebisar är här! 
  • Längtar17

Fram till för ett par dagar sen sa jag att barnet har det bättre i magen än ute i värmen. Nu känner jag mig som en dålig mamma som vill att hon ska komma ut trots värmen. Jag är inte ens på bf än (är på fredag).

• Twoblirthree

Ville bara uppmuntra er som är så trötta på graviditeten lite... Jag var hur trött och sliten som helst innan jag födde, foglossning och orkade inget mer än o gnälla. Kände att jag aldrig kommer få min bebis (gick över 7 dar).

Så här i efterhand så önskar jag att jag kunde sagt till mig själv, när jag bara väntade på att det skulle starta, att jag har en så himla häftig resa precis framför mej...när som helst händer det. Nu känns det istället lite sorgligt att det är över (kanske låter knäppt) men att få va med om att föda barn är ju så häftigt tycker jag o att få träffa sin underbara bebis för första gången. Nu är ju detta mitt tredje barn och förlossningen gick super bra så kanske därför jag känner så med. Vi ska (troligtvis) inte skaffa fler barn heller så det känns lite sorgligt.

Idag är min flicka redan 1 vecka gammal. Livet rullar på med amning, blöjbyten och lite sämre sovnätter. Hon är så go och mysig min fina tjej o är så glad att hon är här. Känner igen min kropp och mitt psyke igen (på gott och på ont tyvärr).

I vilket fall som helst...att va gravid är ju skittungt det håller jag med om men det är bara i 9 månader sedan är man "bara" sig själv igen el hur man ska säga. Försök njut även om det är svårt (framförallt i värmen) men ni vet att snart så går vattnet el så tar sammandragningarna i lite extra och ni är igång. När som helst händer det...lycka till med era förlossningar!! :)

• Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-24 20:52:13 följande:

Ville bara uppmuntra er som är så trötta på graviditeten lite... Jag var hur trött och sliten som helst innan jag födde, foglossning och orkade inget mer än o gnälla. Kände att jag aldrig kommer få min bebis (gick över 7 dar).

Så här i efterhand så önskar jag att jag kunde sagt till mig själv, när jag bara väntade på att det skulle starta, att jag har en så himla häftig resa precis framför mej...när som helst händer det. Nu känns det istället lite sorgligt att det är över (kanske låter knäppt) men att få va med om att föda barn är ju så häftigt tycker jag o att få träffa sin underbara bebis för första gången. Nu är ju detta mitt tredje barn och förlossningen gick super bra så kanske därför jag känner så med. Vi ska (troligtvis) inte skaffa fler barn heller så det känns lite sorgligt.

Idag är min flicka redan 1 vecka gammal. Livet rullar på med amning, blöjbyten och lite sämre sovnätter. Hon är så go och mysig min fina tjej o är så glad att hon är här. Känner igen min kropp och mitt psyke igen (på gott och på ont tyvärr).

I vilket fall som helst...att va gravid är ju skittungt det håller jag med om men det är bara i 9 månader sedan är man "bara" sig själv igen el hur man ska säga. Försök njut även om det är svårt (framförallt i värmen) men ni vet att snart så går vattnet el så tar sammandragningarna i lite extra och ni är igång. När som helst händer det...lycka till med era förlossningar!! :)

Jag kan också känna så ang förlossningen. Vi ska inte ha fler barn men nu när min förlossning blev en så superbra upplevelse så känner jag att jag vill göra det igen. Men bara förlossningen då, inte graviditeten eller bebistiden.

Jag har insett att jag inte är gjord för att ha en bebis. Jag tycker inte att det är kul nånstans och jag måste få sova på nätterna för att fungera på dagarna. Visst, hon är ju såklart söt och gosig men jag hänger hellre med min 2,5-åring än med en nyfödd bebis. Nu har dessutom mjölken runnit till och jag är ultrahormonell och gråter av det mesta :/