Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

malikan skrev 2018-04-12 22:38:53 följande:

Hmm, en del av slemproppen har lossnat nu ikväll, känns lite tidigt...

Var på förlossningen för en vecka sen då bm skickade dit mig pga ökade sammandragningar och det var lugnt då så hoppas det inte kommer mer proppdelar!

Förra graviditeten började den lossna i v 34 och är bara i 26+0 nu

Men den återbildas ju om den lossnar tidigt, så det behöver du nog inte oroa dig över :)
  • Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-04-12 21:54:46 följande:

Typ samma här! Varit väldigt mycket rörelse, men denna vecka har jag fått sova liiite bättre. Jag har hört att det blir inte såhär ända till bf, när det blir trängre i magen rör bebisen sig mindre. Just nu är de starka och simmar runt av hjärtans lust!

Det där med att de rör sig mindre när de är större är en myt som gjort att kvinnor inte åkt in på kontroll när de egentligen skulle behövt det. De rör sig inte mindre, men rörelserna känns på ett annat sätt.

Jag hoppas bara på att dygnsrytmen inte håller i sig efter förlossning!
  • Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-04-13 12:53:34 följande:

Börjar också känna så vill gärna vara i v 38 redan nu. Har gått upp en del undra hur det kommer att slutaA

Fler som drömmer konstigt har alltså mardrömmar om nätterna vaknar och kan inte somna om 3 mån kvar hur ska det gå

Jag drömmer kanske inte mardrömmar (även om det händer också, härom natten vaknade jag och grät), men däremot väldigt tydliga och konstiga drömmar. T ex drömde jag att jag förgiftade min sambo. Utan anledning. Och jag gav inte så mycket så att han skulle dö heller. Mest som att jag ville testa typ.
  • Iowhannah
    Anastacia80 skrev 2018-04-15 09:06:00 följande:

V.29 idag

Då har vi bf samtidigt, jag går också in i vecka 29 i dag :D
  • Iowhannah

Tredje trimestern! Det känns, kan jag säga. Tröttheten har kommit tillbaka, kroppen känns tung och osmidig och energinivån är relativt låg. Att hålla samma tempo som en 2,5-åring är omöjligt :/

I dag gick jag upp och åt frukost och sen ville jag bara gå och sova igen. Tur att sambon har ledig helg iaf. Sen så hade det säkerligen varit lättare om det inte hade varit så mulet i dag.

• Iowhannah
    kattnos skrev 2018-04-16 07:01:57 följande:

Vi har inte kollat aktivt men funderar på att hyra för den allra första tiden och köpa ett större sedan. Men när sedan är, det vet jag inte... man har väl ett för nyfödda som kommer att bli för litet ganska fort?

Man har bara ett babyskydd, sedan byter man till bakåtvänd bilbarnstol. Babyskyddet KAN man ha tills bebisen växt ur det, men man rekommenderas att byta när bebisen kan sitta stadigt utan stöd.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-04-16 06:13:42 följande:

Har ni börjat fundera/titta något på babyskydd?

Vi har tittat på Doona+. Det blir nog iaf att köpa nytt eftersom sambon ställer sig skeptisk till att hyra (han litar inte på att man får ett nytt och okrockat skydd). Annars vore hyra bra, det är betydligt billigare mtp att vi inte ska ha fler barn sen.
  • Iowhannah

Ja, den här tröttheten alltså! Jag orkar knappt vara vaken längre än till nattning numera. Den slår till runt klockan 13, sen får jag äta mellanmål och middag osv för att hålla den i schack. Sonen har dessutom börjat sova länge på morgnarna så när det är förskola måste jag ha väckning för att vi ens ska komma upp i tid.

Halsbrännan håller i sig -.- Jag knaprar mycket Novalucol och när jag vaknar på nätterna så gäller det att somna om snabbt för annars är det kört. Jag längtar verkligen efter att få ett helt dygn utan halsbränna!

• Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-04-22 18:27:15 följande:

Den där känslan...när man skrattar så mycket att tårarna sprutar, magen hoppar, och man försöker sluta för att man är orolig för bebisen...men när det inte GÅR att sluta. 

Där var jag idag. 

Åh, vad härligt det låter! :D
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-04-22 19:14:18 följande:

ÄNTLIGEN!!! I morgon går jag ner till tvåsiffrigt antal dagar kvar till bf. :D

Woohoo!

Själv gick jag in i vecka 30 i dag. Sjukt att det bara är tio veckor kvar nu! Det känns nästan som att det börjar bli dags att fundera ordentligt på förlossningsbrev.

Btw, jag tänkte anmäla oss till en profylaxkurs. De säger att man är välkommen från vecka 30, och eftersom vi jobbar oregelbundet så vet jag bara schema en månad i taget, men så fanns det inga lediga tider alls :/ Så jäkla surt! Jag hade tänkt att det skulle vara en del i förberedelserna och förebyggandet av förlossningsdepression. Får höra om min BM kan lösa det på nåt sätt.
Svar på tråden Bf juli 2018