Horisonten skrev 2018-03-11 17:14:00 följande:
Imorgon är det dags inför vårat första aurora samtal och jag är så nervös!! :( Jag vet egentligen inte varför. Mrn är väl rädd att de skall tycka att jag är löjlig och liksom kanske inte riktigt ta mig på allvar.
Idag har de varit känslor och tankar överallt. Jag har så furktansvärt ont av min foglossning och det tar så psykiskt på mig också. Även att hela tiden må illa tar ordentligt. Och jag har en sådan lång väg kvar. :( Vilket skrämmer mig när jag redan har så ont. Detta gör att glädjen och förväntan försvinner. Och jag är så rädd för att de inte skall komma utan att de andra skall ta över och då även göra de svårt för mig och knyta an. Detta är något som jag så skäms för att säga. Hoppas ni förstår mig!! Jag längtar och vill verkligen ha denna bebis men denna smärta och illamående tär på mig. Visste att graviditeten skulle bli jobbig men inte såhär. Skulle bara vilja ha min bebis nu.
Usch jag mycket tankar och känslor. Och det är jobbigt. Vill bara ha lite glädjen och ljuspunkt. Allt började med hyperemesis så tidigt och sjukhus vistelse och så. Och sen foglossning tidigt och med kryckor och jaa. Ingen paus i mellan. Få som förstår och få som finns där och stöttar. Känner mig så ensam och isolerad. Vilket gör att jag också mår sämre.
Förlåt för dåligt inlägg men behöver skriva av mog lite bara.
Åh, jag lider så med dig! Jag är så himla tacksam att min kropp mår bra, även om mitt psyke inte gör det, jag vet inte hur jag skulle klara det här annars.
Jag har jättesvårt att knyta an! Jag försöker att inte tänka på det men ibland blir det så påtagligt (typ när sambon pratar med bebisen i magen). Jag vill verkligen känna en anknytning innan det är dags för förlossning! Med sonen kände jag det redan vid första fosterrörelserna och det känns lite sorgligt att jag ännu inte känner nåt för bebisen :( Jag längtar till förlossningen, det är ju ändå en ashäftig upplevelse, men sen är jag osäker på resten.
Jag hoppas verkligen att min medicinering hjälper mig med anknytningen och längtan efter att få träffa bebisen!
Jag bävar inför sömnbristen! Jag sover redan dåligt och längtar efter att få sova ordentligt. Sonen har sovit hela nätter sedan har var sex månader så vi har blivit lite bortskämda med sömn. Det har bara krånglat vid sjukdom och tandsprickning (och fåtalet nätter med mardrömmar såklart).