Inlägg från: Twoblirthree |Visa alla inlägg
  • Twoblirthree

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-06-15 09:45:46 följande:

Jag har fått riktiga problem med sömnen också. Plötsligt så kunde jag inte längre ligga på vänster sida för då får jag nåt slags kramp i höjd med revbenen. Rygg är inte heller optimalt längre, så det är bara höger sida som gäller och jag tycker att det blir så obekvämt att bara ligga på ena sidan hela natten -.-

Jag försöker iaf sova middag när jag har lämnat sonen på förskolan. Dagarna blir lätt frukost, lämna på förskolan, sova, lunch, fundera på att sova lite till, hämta på förskolan, längta till läggdags. Typ så iaf :P

Haha så är det för mig med. Frukost, lämna på skola, försöka vila i soffan tills den lilla ska sova, sova, laga mat, hämta på skolan, försöka vila/slumra i soffan tills sambon kommer hem. Äta, lägga barn, sitta uppe för länge framför tv (för att det är skönt med egentid) och till sist sova igen.

Min halsbränna har blivit ännu värre nu. Kunde inte somna igår utan fick nästa som anfallshalsbränna el hur man ska säga. Kan knappr sitta för då är det som värst. Köpte Novalucol idag som hjälper snabbt för stunden. Bebis är fixerad och har stark tryck neråt emellanåt, så undrar om det inte är en stor bebis där inne.
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-16 15:59:52 följande:

Jag blev förvånad över att de stoppar in handen! Tur jag frågade här först! Jag trodde att om jag särar på benen kan min sambo se ett tio cm stort hål!

Har lite erfarenhet inom sjukvården från förlossningen och bb o tror att det är ungefär såhär. När de mäter hur öppen man är så mäter de hur öppen livmodertappen är med fingrarna. Omföderskor brukar vara lite mer öppna. Man kan gå öppen 1-2 cm länge utan att förlossningen är igång. Omföderskor brukar oxå ha en mer mogen tapp tidigare el vad man ska säga utan att förlossningen är igång. Livmodertappen är som en gren som sticker ner i slidans inre lumen (svårt att förklara). När man närmar sig förlossningen så ska livmodertappen sakta flyttas mer framåt emot slidöppningen och även förkortas och mjukas upp. Slemproppen har jag förstått sitter i livmodertappen som en slags plugg, just för att inte bakterier etc ska komma in. Innanför den finns hinnorna.

Jag har bara upplevt lite obehag när de har mätt. Vid min andra förlossning så gick vattnet först o när vi var inne på kontroll 12 tim efter vattenavgången så gjorde hon en extrem hinnsvepning som inte alls gjorde ont. Men när jag ställde mej upp efter så kändes det rejält ca 4 tim efter föddes hon.

Blir lite detaljerat och långt emellanåt...;)
  • Twoblirthree
    Hermioney skrev 2018-06-17 00:23:28 följande:

Det där med hinnsvepning har jag aldrig fattat. Vad är det egentligen för nåt?

Har ibland effekt o ibland ger det bara mens/molvärk utan resultat tyvärr.
  • Twoblirthree
    malikan skrev 2018-06-18 05:27:16 följande:

Vaknade vid 3 inatt av att det var blött i sängen, reste mig och det rann blodblandad vätska.. satte mig på toa och ringde in, då åkte en jätteklump ut.

De tror att det är vattenavgång och slempropp så nu ligger jag inlagd på fl för att se vad som händer...

Inte hänt nåt där inne mer än att jag har mätbara sammandragningar, suck. Orkar inte detta mycket längre

Oj håller tummarna att det drar igång ordentligt!! Lycka till!
  • Twoblirthree
    malikan skrev 2018-06-18 11:54:37 följande:

Gått från omogen och stängd i natt till mogen och öppen 2-3 cm nu! Väntar på att läkaren ska komma och säga hur vi ska göra nu

Undrar hur det har gått...
  • Twoblirthree

V.38 idag o knappt några förvärkar el sammandragningarna alls på flera veckor. Dock jobbig halsbränna. Trött och behöver sköta magen typ hela tiden. Känner små vibrationer i underlivet och lite knäppljud ibland. När bebis rör sig så ömmar det ganska mycket oxå. Har fixat bebiskläderna och BB-väskan o vill egentligen städa ordentligt o ställa iordning skötbord m.m. men känns som att det dröjer innan bebis kommer.

• Twoblirthree

BF Lista: 

3 Hermioney 

3 tiiitti

7 Iowhannah 

9 tellismom 

10 twoblirthree

13 mamadana

18 Horisonten

19 malikan 

23 ostbågen 

31 Perpen 

Fyll på :)

• Twoblirthree

BF-Lista:

29/6 Utvandraren2

1 Sofiaaa94

3 Hermioney, tiiitti 

6 13mila 

7 Iowhannah, Anastacia80 

9 tellismom 

10 twoblirthree 

13 mamadana 

16 kattnos 

18 Horisonten, Meeda1

19 malikan, Fins mamma 

23 ostbågen 

31 Perpen

:)

• Twoblirthree
    malikan skrev 2018-06-26 23:10:52 följande:

NU jävlar gick mitt vatten här!! Herregud inte redo alls

Lycka till o hoppas allt går bra!! Snart är bebis här!!

Här går det sådär... Hormonerna är upp och ner och känner mej absolut inte sovtrött men däremot viltrött hela tiden. Somnade vid 22 igår kväll (2 åring som är förkyld och sov jättedåligt natten innan) men vaknade vid 04.45 och behövde kissa och har inte kunnat somna om efteråt. Har kännt så flera nätter nu. Bara sovit typ 6 timmar :/. Kissar bara 1 ggr/natt, jättelite o svaga sammandragningar vid rörelse, svag halsbränna nu som kommer ibland. Kan äta bra och stora portioner. Med andra ord så känns det som att bebis dröjer, suck.
    BF 10/7
Svar på tråden Bf juli 2018