Inlägg från: Twoblirthree |Visa alla inlägg
  • Twoblirthree

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-07-09 21:01:43 följande:

I dag har jag haft rätt intensiva sammandragningar. Jag har verkligen känt hur de startar längst ner och liksom arbetar sig uppåt, för att sedan sakta tappa i styrka. De ha varit lite som värkar, bortsett från att de inte har gjort ont.

Usch. Varje dag efter BF är en enda pina. Dessutom har sambon börjat låta sonen sova middag igen, vilket leder till att nattningarna blir evighetslånga. Jag ska nog ta upp det med honom sen, när/om han kommer ut ur sovrummet.

Usch förstår att det måste va en riktigt jobbig väntan nu. Jag har BF imorgon och mår riktigt dåligt. Bra beskrivning av sammandragningarna, mina känns likadana. Hoppas det startar snart.
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-09 22:08:04 följande:

Sammandragningarna har varit långa också! Jag har inte klockat, men skulle gissa på 30-40 sekunder eller nåt.

De är mina med typ men får kanske bara 5-7 per dag. Deg får gärna börja ordentligt nu...är så drygt ju.
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-09 22:38:15 följande:

Sjukt drygt! Verkligen bara en enda lååååång väntan och hela familjen vill att bebisen ska komma ut!

Ja verkligen. Med mitt andra barn fick jag ändrat BF efter ul med två dagar tidigare men födde två dagar efter alltså vad BF enl senaste mens var. Denna gången blev BF oxå två dagar tidigare enl ul än senaste mens. Så egentligen kanske min bebis kommer den 12-14. Har du långtråkigt (Haha, ;)) så kan du ju testa och räkna ut BF utifrån senaste mens o se vilket datum det blir.

Fått en bättre sovnatt inatt men gick o kissade och va jättehungrig efter o kunde i sova så nu har jag ätit o ska försöka sova igen...kl 05.20. Heja alla!!
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-10 06:58:48 följande:

Enligt sista mens så har jag BF i dag. Hade eländiga förvärkar hela natten men det hela ledde, som vanligt, till besvikelse.

Med sonen blev jag flyttad fyra dagar (sista mens sa 16de, ul sa 12e) och han föddes mitt emellan de två bf-dagarna (14de). Denna gång fick jag inte ens den turen :/

Kan ju hoppas att värkarna kommer tillbaka igen under dagen, kan ju faktiskt hända. Vet inte om det är stöttande el själpande. Själv funderar jag på om jag ska orka åka iväg och göra nått litet ärende så man inte bara sitter o väntar hela tiden...men har så himla ont denna graviditet så jag får se...suck

Min 2 åring sover ca 1 timme om dagen o helst före kl 12 på dagarna. Hon somnar aldrig före 20 på kvällarna (ingen idé att försöka tidigare ens). Hon har hoppat över sovstuden på dagen 1 gång o det va inte kul. Somnar hon vid 21 så sover hon typ till 08 på dagarna. Båda mina har varit kvällspigga barn (precis som sin mamma). Du får känna av lite vad din son behöver.
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-11 07:40:40 följande:

Jag tog en alvedon, det hjälpte inte. Jag värmde vetekudden, det lindrade men hjälpte inte. På nåt sätt somnade jag ändå runt 01, vaknade fem timmar senare och INGENTING!! Jag känner mig så besviken och lurad nu!

Så tråkigt. Jobbigt att kroppen ska "lura" en så. Men nu är det ju flera där efter BF så det borde ju ske när som helst. När är du inbokad till bm igen? Du kan ju be om en hinnsvepning då.
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-13 06:05:13 följande:

Två timmar kvar till bm-besök och hinnsvepning. Jag är rätt nervös faktiskt.

Hoppas vi får träffa vår bebis i dag! :D

Håller tummarna att det drar igång. Uppdatera gärna här. :)
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-13 09:11:09 följande:

Hinnsvepningen gick bra! Det gjorde skitont men jag fick beröm för hur bra jag slappnade av :)

Öppen 4-5 cm, tappen ca 1 cm och mjuk. Enligt bm blir det bebis i dag! :D Vi ska in på förlossningen om 20 minuter för kontroll och sen får vi se vad som sker. Barnvakten är iaf inringd och min mamma är förvarnad.

Så spännande! :D

Va roligt!! Äntligen händer det nått!
    BF 10/7
  • Twoblirthree
    mamadada skrev 2018-07-13 19:35:47 följande:

Den 10 juli kom våran prinsessa <3 vägde 3.920kg och var 52 cm lång. Var då i 39+4. Denna förlossning varade längre än med min första. Åkte in kl 5 på morgonen och ute var hon vid 6 tiden på dagen. Dom fick ta hål på hinnorna och lägga värk stimulerande då jag öppnade mig så segt. Fick eda men dom fick sticka den två gånger då första gången stack dom den i själva benet istället för mellan kotorna eller vad det ska nu vara. Otroligt jobbigt just då och hade värkar medan dom höll på och var tvungen att sitta blickstilla och jag bröt ihop totalt och grät bara. Ska tillägga att har nålfobi oxå. Men allt gick bra tillslut fast hon var stor och fastnade lite grann. Men denna belöning. . Är så kär i henne <3 lycka till till alla andra som väntar på era små hjärtan !

Stort grattis!! :)
  • Twoblirthree

Hur går det för dej då Hermioney (bf 3/7), som inte heller verkar få någon bebis ännu? Jag har gått över 5 dar nu och det börjar kännas som det inte kommer någon bebis...

BF 10/7
  • Twoblirthree

Här gick vattnet vid 20.30 och knappt onda värkar kom efter ca 1 timme. De är nu regelbundna med 4-5 min mellanrum o ca 1 min långa. Ska in på kontroll imorgon bitti om vi inte behöver åka in tidigare vilket jag tror. Vattnet gick efter en lång promenad på ca 1,30 timme och en kall dusch ( Har inte kunna gå promenad mer än en kvart på sistone så den energin va lite skum). Bf+6 idag och mitt tredje barn.

BF 10/7
Svar på tråden Bf juli 2018