Horisonten skrev 2018-06-14 19:22:31 följande:
Hej tjejer. Här har det och är riktigt tufft. Förra veckan var vi 2 vändor till förlossningen då mvc läkaren vill absolut att vi skulle söka pga jag hade förhöjda levervärden och haft ont. Men allt såg bra ut med bebis. Var på sjukhuset i måndags igen för kontroll oh tyvärr jade levervärdet gått upp igen så blev inlagd i måndags och fick först komma hem igår efter MASSA blodprover och ultraljud på mig. Så efter allt så är det troligtvis så att jag drabbats av graviditetsklåda,hepatos eller icp eller vad man vill kalla det. Så mina levervärden är påverkade och även gallsyrorna är förhöjda men ingen fara för bebis än. Blir ny koll på sjukhuset på onsdag.
Men jag håller på att bli tokig!! :?( Det kliar något sådan fruktansvärt och ytligare en sak. Som det inte räckte med hypermesisen som gör mig illamående ännu och jag behöver medicin för,min extrema foglossning som också bara blir värre och så nu klådan med. Alltså mitt psyke orkar verkligen inte mer :?(
Var hos bm idag och blodtrycket och bebis mår bta. Och bebis har fixerat sig och sjunkit ner ganska långt då bm fick leta/känna efter ordentligt ochh långt ner för att känna så. Så se är ju positivt.
Gick in i v 36 idag så nu hoppas jag verkligen de är MAX 2-3 veckor kvar. Har ju tid för bedömning av igångsättning om lite mindre än 2 veckor sen. Hoppas verkligen att kroppen då är redo och mogen och att de vill hjälpa mig och sätta igång för orkar inte mer verkligen
Hur mår ni andra?
Jag hade nåt slags hepatos med sonen och minns att det var vedervärdigt! Jag åt mängder av Tavegyl, tog kalla duschar varje kväll och smörjde hela kroppen med den fetaste krämen på marknaden (typ). Nu har det börjat klia igen, främst på kvällar och morgnar, och jag ska in och lämna gallsyreprov i morgon. Jag tror att det kliar pga att jag är så svullen men min bm tyckte att det var lika bra att utesluta höga levervärden.
I övrigt mår jag rätt okej ändå. Väger asmycket, vilket känns, och är väldigt svullen. Ständigt trött, sover obekvämt och svettas en massa. Men jag börjar ändå se ett slut på det här, nu är det bara tre veckor till bf :)