Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Jag har inte heller haft en toppendag precis. Supertrotsigt barn vars favorituttryck är ?nej, inte? och det driver oss till vansinne :/ Jättevarmt är det också, termometern i bilen sa 29 grader! Svullen och svettig och allmänt sur och butter.

I dag har det känts som att den enda ljusglimten är att det är 10 dagar till bf. Jag gråter om jag måste gå över.

Ni som har fler barn, har de kommit på ungefär samma dag i relation till bf? Sonen föddes på bf+2 och med den här värmen orkar jag knappt ens gå så länge.

• Iowhannah
    Perpen skrev 2018-06-27 20:59:38 följande:

Första kom bf+10 och andra bf+6. Jag har med andra ord inte så stora förhoppningar på att föda på bf...

Twoblirthree skrev 2018-06-27 21:04:17 följande:

Första kom bf+13 :(, andra kom bf+2 :). Så ingen aning hur det blir nu...kan ju bara hoppas på tidigare men man vet aldrig.

Hm, okej. Då är frågan om man vågar ställa sig in på att föda tidigare än förra gången...
  • Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-06-28 06:35:34 följande:

Det sägs (tror tom det stod i0 en artikel på familjeliv). Att ett tecken på att förlossningen är på G är att man har diarré. Jag så är jag PÅ G *haha*. Dock så kan det ju också vara min gastric som spökar.

Jag vill iallafall vänta in min beställning på Förlossningsbindor och få storstäda klart hemma så till på söndag kan hon väl vänta(jag som har velat att hon ska komma tidigare hela tiden)

Hahaha! I såna fall har jag varit på G sedan vecka 27!

Ja, jag vill ju att min mamma ska komma hem från semestern så bebisen får väl vänta till den 1 juli (på söndag) här med. Men jag hade gärna sett att hon höll mig vaken på nätterna, istället för en tung mage och värkande rygg -.-
  • Iowhannah
    Milou3 skrev 2018-06-27 23:10:58 följande:

Första kom på Bf+9 och andra på Bf+5 och är nu i v.35 så räknar med att gå över 10 dagar denna 3:e gång - då blir jag glatt överraskad om den kommer tidigare :) lite så tänker jag.

Det är förmodligen smart tänkt. Med sonen var jag hela tiden säker på stt han skulle komma i v 38, så bf+2 var extremt länge!

Jag har två bekanta som nyligen fått sitt andra barn och båda födde på bf-6 resp bf-5 så min förhoppning är att det är nåt som trendar just nu.

Sambon har äntligen börjat packa sin bb-väska! Nu ska vi bara sätta oss med förlossningsbrevet också, sen är allt klart.

Sista bm-tiden i dag! :D
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-28 21:46:09 följande:

17.37 kom vår Ella i v 36+6 :) 3140 g och 49 cm lång och mår hur bra som helst! Jag har dock förlorat mkt blod pga mina operationer på tappen så jag är ganska medtagen, trodde jag skulle stryka med ett tag så skönt att det är över nu!

Någon annan som känner av nåt än?

Grattis till Ella, och sjukt bra jobbat! Och grattis till att vara först ut att föda :D

Hoppas du får en chans att ta igen dig nu. Hur länge blir ni kvar på bb?
  • Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-06-29 01:20:26 följande:

Grattis malikan!!

Nu har klockan passerat 00, så jag har bf idag! :O

Tror inte det kommer att hända något, känner ingenting. Hoppas på att det sker plötsligt.

Min mamma har kommit hit nu, så nu får jag mat serverad och kan bara sitta och ta det lugnt. Jätteskönt! Magen är som en basketboll nu, så nu är det tungt att röra sig. Men vi går lite korta promenader.

Tror att mamma är mer otålig än jag! xD

Vi pratar med magen och säger att hon kan väl komma ut till oss nu. Alla bebissaker är klara, väskan packad, sitter bara och väntar nu. Rörmokaren kommer senare idag, så badrummet är alldeles snart klart.

Bebisen kanske väntar på att badrummet ska bli färdigt så att både mamma och pappa har tid med henne :)
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-06-29 11:11:13 följande:

Varit inne på min tid på förlossningen jag hade idag och det blir igångsättning idag!! :D Är helt i chock!! Vi hoppades såklart men samtidigt vågade vi inte riktigt heller med tanke på allt kring denna gravidteten. När läkaren undersökte mig i onsdag så var tappen lång,bakåt och sluten. Så då pratade man om ev att de skulle behövas gel för att mjuka upp. Men när läkaren på förlossningen kände så var tappen lite kortare 3 Cm men mjuk om jag förstod de rätt och öppen 2 Cm och kunde töja lite så gjorde hinnsvepning och kunde börja med cytotec,då ballong inte var någon idé. Har ju hade värkar i onsdags som man såg på CTG och hade en del igår kväll men trodde inte de gjorde något men tydligen. Gått en promenad här trots foglossning i h kryckor. Allt för bebis. Så nu är vi gång :) Skall promenera tillbaka och ta med våra väskor till vårt rum nu. Så blir de nytt CTG halv 12 ocg ny dos cytotec 12. Hoppas bebis vill komma idag. Har en del sammandragningar nu så som gör ont så :)

Åh vad härligt! Hoppas verkligen att allt har gått så bra som möjligt nu och att ni har er bebis hos er :)
  • Iowhannah
    Sofiaaa94 skrev 2018-06-29 21:51:21 följande:

Men lilla bebis ligger fixerad och väldigt djupt enligt barnmorskan. Har den gjort ganska många veckor nu. Den har dessutom endast sparkat på ena sidan senaste 2 månaderna... Tills plötsligt idag!! Då sparka hon på andra sidan?! Någon som varit med om samma?

Har senaste nätterna dessutom sovit hela nätterna,vilket jag inte gjort sen i januari. Har små ont och är öm i hela magen och nedre ryggen. På söndag är det BF, så hoppas killen vill komma ut snart, men känns som jag kommer gå över tiden så långt man bara får typ.

Jag har inte varit med om samma men min bm sa att även om bebisen är fixerad så kan den röra på sig och lägga sig på andra sidan osv så det är ingen fara :)

Alltså, den här sista tiden är verkligen jättejobbig! Jag går bara runt och letar förlossningstecken hela tiden. De senaste två dagarna har jag varit supertrött, disträ och lös i magen och självklart tar jag det som att bebisen är redo snart... Dock sa barnmorskan jag träffade i går att man ofta ser att andra barnet kommer i ungefär samma tid som första, så då har jag väl en och en halv vecka kvar -.-
  • Iowhannah
    Sofiaaa94 skrev 2018-06-29 22:08:16 följande:

Ja, var tvungen att googla lite och läste att dom kan göra så. Men så skumt att det aldrig hänt förut!

Ja, man önskar man hade ett exakt datum då det sätter igår. Jag har haft väldigt jobbig graviditet med foglossning,ischias nerv ikläm och mycket sammandragningar tidigt. Och senaste 2-3 månaderna har jag haft mycket förvärkar... Så känns som jag alltid kommer ha det såhär och bebisen aldrig kommer komma ut så har ställt in mig på att jag går över iallafall 14 dagar..

Så om jag har ont så tror jag det är förvärkar hela tiden.. För dom gör riktigt ont ibland...

Åh usch :/

Jag har också haft en riktigt jobbig graviditet, men för min del har det mest varit det psykiska som varit tufft. Nu på slutet blir det värre igen och jag vill bara att det ska ta slut! Jag orkar inte mer!
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2018-06-30 10:26:18 följande:

På tisdag. BF-3 idag.

Hoppas värkarna kommer igång under dagen, men har förstått att den kan släppa flera dagar innan, så kanske inte händer mer just nu...

Spännande!

Med sonen släppte slemproppen på bf och två dagar senare föddes han. Förhoppningsvis sätter det igång snart för dig!
Svar på tråden Bf juli 2018