Sofiaaa94 skrev 2018-06-29 21:51:21 följande:
Men lilla bebis ligger fixerad och väldigt djupt enligt barnmorskan. Har den gjort ganska många veckor nu. Den har dessutom endast sparkat på ena sidan senaste 2 månaderna... Tills plötsligt idag!! Då sparka hon på andra sidan?! Någon som varit med om samma?
Har senaste nätterna dessutom sovit hela nätterna,vilket jag inte gjort sen i januari. Har små ont och är öm i hela magen och nedre ryggen. På söndag är det BF, så hoppas killen vill komma ut snart, men känns som jag kommer gå över tiden så långt man bara får typ.
Jag har inte varit med om samma men min bm sa att även om bebisen är fixerad så kan den röra på sig och lägga sig på andra sidan osv så det är ingen fara :)
Alltså, den här sista tiden är verkligen jättejobbig! Jag går bara runt och letar förlossningstecken hela tiden. De senaste två dagarna har jag varit supertrött, disträ och lös i magen och självklart tar jag det som att bebisen är redo snart... Dock sa barnmorskan jag träffade i går att man ofta ser att andra barnet kommer i ungefär samma tid som första, så då har jag väl en och en halv vecka kvar -.-